Skip to content

חמושים תקפו שוטרים מצרים וניסו לחדור עם משוריינים בכרם שלום

תחנת משטרה מצרית הותקפה על ידי חמושים סמוך לגבול ישראל ומדווח על 15 שוטרים הרוגים לפחות. החמושים ניסו לחדור לתחום ישראל באמצעות שני משוריינים מצריים ונורו בגבול. ארבעה מחבלים נורו בשטח ישראל ושלושה נהרגו בצד המצרי. במהלך האירוע התבקשו התושבים להישאר בבתים. נשיא מצרים מורסי הודיע: "כוחותינו ישיגו שליטה מלאה על האיזורים האלה ומבצעי הפעולה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר שעות לאחר חיסול שני המחבלים על ידי חיל האוויר והשב"כ, התגובה לא איחרה להגיע. עשרות רקטות ופצמ"רים (פצצות מרגמה) נחתו אתמול סביב השעה שמונה בערב על איזור המועצה האזורית אשכול. הנסיעה כל כביש 232 נאסרה על ידי המשטרה.

במקביל למתקפת הרקטות, דיווחה התקשורת המצרית כי שישה עשר שוטרים מצרים נהרגו ואחרים נפצעו בהתקפה על תחנת משטרה בצפון סיני, סמוך לגבול הישראלי וציר פילדלפי. האירוע התרחש עקב השתלטות של חמושים על תחנת המשטרה המצרית.

משוריין מצרי שנחטף בידי חמושים נפגע ע"י צה"ל במהלך ניסיון חדירה ליד כרם שלום (צילום: דו"צ)
משוריין מצרי שנחטף בידי חמושים נפגע ע"י צה"ל במהלך ניסיון חדירה ליד כרם שלום (צילום: דו"צ)

מדיווחים נוספים עלה, כי החמושים, המשויכים כנראה לארגון הג'יהאד העולמי, רצחו את השוטרים שהסבו לסעודת ערב בתום צום הרמדאן, הם השתלטו על שני משוריינים מצריים וניסו לחצות באמצעותם את גבול ישראל, במעבר כרם שלום. הם נעצרו על ידי צה"ל בתוך שטח ישראל.

מתחקיר ראשוני עולה, כי המחבלים, שמונה במספר, הצליחו להשתלט על המשוריינים המצריים בסיני, תקפו את מעבר כרם שלום שבגבול הרצועה, אחד מהם חצה את הגבול, התפוצץ ופער חור בגדר, והאחר נפגע על ידי חיילי צה"ל. מתוך הרכב האחרון יצאו מחבלים חמושים, ועל פי החשד הם נכנסו דרך החור שבגדר לשטח ישראל. במקום התפתחו חילופי אש כבדים. שבעה מחבלים נהרגו. לא נרשמו נפגעים בקרב כוחותינו. צה"ל ביצע בלילה  סריקות בשטח בחיפוש אחר מחבלים שאולי הצליחו בכל זאת לחדור לישראל.

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, גינה את ההתקפה ואמר כי דמם של ההרוגים לא היה לשווא ומצרים לא תעבור על כך ללא תגובה. עוד אמר "כוחותינו ישיגו שליטה מלאה על האיזורים האלה  ומבצעי הפעולה ישלמו מחיר יקר יחד עם כל מי ששיתפו אתם פעולה". חמאס גינה את הרג השוטרים וסגר את המנהרות באיזור רפיח לפי שעה. עוד הודיע חמאס, כי אין לו מידע על זהות המפגעים שביצעו את המעשה.

דווח על פועל תאילנדי שנפגע קל מרסיסי מרגמה. תושבי חבל אשכול התבקשו להישאר במרחבים מוגנים עד אחת בלילה.

מצה"ל נמסר: "תקרית אש בין מחבלים מהג'יהאד העולמי לבין חיילים מצריים באזור רפיח. מחבלים באזור סיני כבשו מוצב מצרי באזור רפיח, הרגו למעלה מעשרה חיילים מצריים והשתלטו על שני נגמ"שים. אחד הנגמ"שים התפוצץ בגבול, הנגמ"ש השני הותקף על ידי חיל האוויר בעת שחדר לשטח ישראל. מספר מחבלים הצליחו להימלט מהתקיפה, אולם כוחות צה"ל בשטח הצליחו לחסלם. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם כל נזק."

אלוף פיקוד דרום טל רוסו פיקד על הכוחות בשטח. ארבעה מחבלים נורו בשטח ישראל ועוד שלושה נהרגו בצד המצרי.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, הבהיר הערב, כי "בצה"ל שוללים את האפשרויות של חטיפת חייל או של חייל נעדר". בתדרוך לכתבים צבאיים הדגיש הדובר, כי מדובר באירוע "חמור מאוד" אך כי אין נפגעים באירוע וכי כוחות צה"ל ממשיכים לערוך באזור סריקות על מנת לשלול את חדירתם והימצאותם של מחבלים נוספים בשטח ישראל. עוד העריך תא"ל מרדכי, כי המחבלים אינם קשורים לחוליית המחבלים, שחוסלה מוקדם יותר על ידי צה"ל."

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, קיים בעקבות האירוע הערכת מצב, בסיומה החליט להורות לכוחות להמשיך ולערוך סריקות באזור לאיתור מחבלים בשטח.

שר הביטחון אהוד ברק בירך הלילה את כוחות צה"ל והשב"כ בדרום, על סיכול הפיגוע החמור באיזור כרם שלום. שר הביטחון אמר הלילה, כי "כוחות צה"ל, בפיקוד האלוף טל רוסו, ובהנחיית הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ובסיוע אנשי השב"כ, גילו ערנות, חדות ותכליתיות, וסיכלו פיגוע שעלול היה לגרום לנפגעים רבים. דרכי הפעולה של המפגעים, מעלות שוב את הצורך בפעולה מצרית נחושה להשלטת ביטחון ומניעת טרור בסיני".

נשיא מצרים מורסי כינס דיון חירום בממשלתו בעקבות הפיגוע והודיע כי מתקפת הטרור בסיני לא תעבור ללא תגובה. הצבא המצרי הטיל מצור על רפיח המצרית וכוחותיו מחפשים אחר חשודים בפיגוע שאירע אמש.

הפלסטינים דיווחו מוקדם יותר, כי בעקבות ירי  הרקטות והפצמ"רים הגיב צה"ל בירי טנקים לעבר מקורות הירי וכיוון לעבר אזור שדה התעופה דהנייה שבדרום הרצועה. טרם ידוע אם יש נפגעים לפלסיטנים.

לפני המטח הכבד נורתה סמוך ל-18:30 רקטת קאסם לעבר שדרות. בעיירה הושמעה שוב אזעקת צבע אדום. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח בלי לגרום נזק לאדם או רכוש.

בתקיפה בבוקר נהרגו שני פעילי הג'יהאד העולמי,  אחמד איסמעיל, יעד מודיעיני בכיר שהיה מעורב בהתקפה הרצחנית על עובדי קבלן שעבדו בבניית גדר המערכת מול מצרים. בתקיפה זו נהרג קבלן משנה מחיפה.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, התייחס קודם לכן לתקיפה ואמר כי "מדובר בחוליה של הג'יהאד העולמי שמקדמת פיגוע נוסף, במתווה דומה לפיגוע שהיה בגזרת החולות, לזמן המיידי". לדבריו, "הפיגוע היה בשלבי תכנון מתקדמים. זוהי סגירת מעגל של הפיגוע שהיה ומניעת פיגוע עתידי נוסף". עוד הבהיר הדובר, כי פיגוע זה אינו קשור למתקפת החמושים על השוטרים המצרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן