Skip to content

ראשון באולימפיאדה: בולט עדיין כאן

וגם: הבריטים ממשיכים לצבור מדליות, כך שאפילו אנדי מארי הפסיק להיות לוזר. הישראלים ממשיכים לאכזב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התחרויות: נגמר פסטיבל אחד, מתחיל אחר. אחרי שפלפס הוכתר רשמית כספורטאי בעל מספר המדליות הרב ביותר אי פעם, הגיע תורו של מירוץ ה-100 מטרים לגברים, ואם אמרתם 100 מטר, אמרתם יוסיין בולט. האצן הג'מייקני, שיאן העולם ובעל מדליית הזהב מבייג'ינג עלה בקלות לגמר, וגם לקח אותו באותה קלות בדיוק, תוך כדי שהוא קובע שיא אולימפי מדהים של 9.63 שניות.

בולט. עוד מדליית זהב לאוסף (Photo by Alexander Hassenstein/Getty Images)

בנוסף, הגיע זמנם של הבריטים לפתוח מבערים בטבלת המדליות. אחרי זכייתה של ג'סיקה אניס בקרב ה-7 במדליית הזהב, וניצחונו של מו פארה, המתאזרח הסומלי, שהביא גם הוא את הזהב בריצת ה-10000 מטר, הגיע היום (ראשון) אנדי מארי והוכיח סופית: הבריטים בתנופה, ורק תנסו לעצור אותם.

בשחזור של גמר טורניר ווימבלדון מלפני כמה שבועות, נפגשו הטניסאי הסקוטי ורוג'ר פדרר, השוויצרי המדורג ראשון בעולם, לקרב על מדליית הזהב. בסופו של דבר, כנגד כל הציפיות, ניצח מארי בשלוש מערכות חלקות את השוויצרי, שנחשב בעיני רבים לטניסאי הגדול בכל הזמנים, והוסיף עוד מדליית זהב לבריטים, השש עשרה במספר.

מאוחר יותר התמודד מארי גם בגמר הזוגות המעורבים, ביחד עם לורה רובסון, נגד הצמד הביילורוסי ויקטוריה אזרנקה ומקס מירני, בתקווה להוסיף מדליה מוזהבת נוספת לנבחרת של הוד מלכותה, אך הפסידו בשובר שיוויון ונאלצו להסתפק במדליית הכסף.

וזה לא נעצר בטניס. בן איינסלי זכה במדליית הזהב הרביעית ברציפות שלו בשיט, צמד המתעמלים סמית' ווויטלוק זכו בכסף ובארד, ולמרות הפסדה של נבחרת הכדורגל לדרום קוריאה (בפנדלים, אלא מה), מצב הרוח בממלכה נמצא בגבהים חסרי תקדים במונחים ספורטיביים.

מארי. לא מאמין (Photo by Clive Brunskill/Getty Images)

מחוץ לתחרויות: למרות השמחה על ההישגים הספורטיביים, יש מי שבוחר להתעסק בהיבטים אחרים. בימים האחרונים גבר העיסוק בתקשורת בלונדון, וכתוצאה מכך גם בציבור, בעובדה שכ-60 ספורטאים מתוך המשלחת נולדו מחוץ לבריטניה, כשחלקם אף ייצגו בעברם מדינה אחרת.

הם כבר זכו לכינוי "Plastic Brits", קרי, בריטים מפלסטיק, ביטוי לכך שהם מייצגים את בריטניה מסיבות לא טהורות. יש שקראו להם גם שכירי חרב ספורטיביים, לא פחות. הדיון הוא חלק מקונפליקט עמוק יותר שפוקד את החברה הבריטית בעשור האחרון, שיש שכינו אותו "מולטי תרבותיות", כשראש הממשלה דייויד  קאמרון בעבר טען שהשיטה הזו נכשלה, ועורר כעס רב בקרב קהילות המהגרים בבריטניה, כמו גם בקרב השמאל במדינה. הועד האולימפי הבריטי מנסה להפסיק את ההתעסקות בנושא, ובחר להביע עמדה נחרצת מאוד.

אנדי האנט, אחד מראשי הספורט האולימפי בבריטניה, מיהר לבטל את הטענות. "מבחינתי, אם יש לך דרכון בריטי, ואתה עומד בקריטריון להשתתפות בתחרויות, אתה מוזמן להשתתף. אין לי שום בעיה עם זה. אין דבר כזה בריטים מפלסטיק". אולי יש לנו הרבה במה להתקנאות אצל הנבחרת האולימפית של הבריטים, אך יש דברים שעדיף שישמרו אצלם.

הזווית הישראלית: בשתי מילים: אכזבה רבתי. אלכס שטילוב סיים רק במקום השישי בתרגיל החזק שלו, בעקבות תרגיל לא טוב. שחר צוברי, מדליסט הארד מבייג'ינג, סיים את השיוטים במקום ה-19 בלבד. גם האצן דונאלד סנפורד לא הצליח להעפיל לחצי הגמר ב-400 מטרים, והמקרה הביזארי של גניבת נעליו לפני המירוץ גם כן לא תרמה יותר מדי כבוד למשלחת הישראלית. כרגע, התקווה האחרונה של נבחרת ישראל למדליה היא לי קורזיץ, שנמצאת כרגע במקום השני לאחר השיוטים ה-7 וה-8, אך גם היא מצויה בקו ירידה, ותיאלץ להיאבק על המדליה עד הרגע האחרון. נקווה לטוב.

מה הלאה: מחר (שני) יגיע גמר ה-400 מטר לגברים, כמו גם מספר משחקי כדורסל מסקרנים, ובכללם גם הדרים טים, מול טוניסיה החלשה. באופניים יגיע מקצה הספרינט לשלב הגמר לקראת שעות הערב, כמו גם בחתירה, שני ענפים בהם הבריטים מקווים למדליות נוספות.

1 Comment

  1. דן
    6 באוגוסט 2012 @ 20:32

    אותי הישראלים לא מאכזבים ,הם עומדים בדיוק בציפיות (שלי)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן