Skip to content

המצרים הטילו סגר מלא על רפיח, מחפשים את המעורבים בפיגוע

הצבא המצרי העלה את רמת הכוננות בסיני לדרגה המרבית בעקבות הפיגוע אמש. פרשנים ביטחוניים במצרים מפנים אצבע מאשימה לחמאס וטוענים כי אם יובהר כי הוא עומד מאחורי הפיגוע, הוא ישלם מחיר כבד. נשיא מצרים: "מבצעי הפשע הנורא ישלמו על כך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורמים ביטחוניים מצריים אמרו הבוקר לתקשורת המצרית, כי הצבא בסיוע מסוקים מכתר את רפיח המצרית ופועל לסריקה, איתור ומעצר חשודים המעורבים בפיגוע, בו נהרגו אמש 16 שוטרים מצריים.

באתר העיתון אל א'הראם המצרי מצוטטת הודעתו של הנשיא מוחמד מורסי: "מתקפת הטרור שאירעה בחצי האי סיני לא תעבור בשתיקה. אלה שביצעו את הפשע הנורא ישלמו על כך". על פי מקורות מצריים הצבא תגבר את כוחותיו וכיתר את רפיח. הסגר הוא מוחלט – איש לא נכנס או יוצא מהעיירה המצרית. הצבא המצרי גם העלה את הכוננות בגבול ישראל לדרגה המרבית והטיל עוצר במחוז צפון סיני. מעבר רפיח, המקשר בין סיני לרצועה, נסגר ל"זמן בלתי מוגבל."

שרידי המשוריין המצרי החטוף (צילום: דו"צ)
שרידי המשוריין המצרי החטוף (צילום: דו"צ)

מתקפת הטרור סוכלה אמש על ידי צה"ל. מעט אחרי שמונה בערב פגע חיל האוויר בנגמ"ש (ברד"מ רוסי), של הצבא המצרי, שנחטף על ידי מחבלים המשתייכים ככל הנראה לארגון הג'יהאד העולמי. אלו הצליחו לחדור מסיני לישראל דרך מעבר כרם שלום. לפני כן התפוצץ רכב משוריין מצרי נוסף שנחטף. המחבלים ניסו להימלט מהנגמ"ש ונורו על ידי חיילי צה"ל. יתרת המחבלים שהצליחו לברוח לצד המצרי נורו גם הם למוות. בסיומו של הקרב נותרו ארבע גופות מבלים בצד הישראלי ושלוש נוספות בצד המצרי.

מבדיקת גופות המחבלים עולה, כי הם נשאו ציוד צבאי רב ואמצעי לחימה שונים. מוחמד מורסי כינס אמש  ישיבת חירום  והודיע כי "הפושעים ישלמו מחיר כבד ויקר. מצרים לא תעבור בשתיקה על הפיגוע".

הנשק שנתפס אצל המחבלים (צילום: דו"צ)
הנשק שנתפס אצל המחבלים (צילום: דו"צ)

פרשנים ביטחוניים במצרים הפנו הלילה אצבע מאשימה כלפי החמאס. "החמאס הוא העומד מאחורי הפיגוע" אמר אחד הפרשנים וציין כי הגישה המצרית גורסת, כי "אם ניאלץ להכות את רצועת עזה כמו שעשתה ישראל – נעשה זאת, אם יוכח שמאחורי דם ההרוגים עומדים מבצעים שהגיעו מרצועת עזה". קולות נוספים במצריים דרשו הבוקר ממורסי להחזיר את הסדרי המעברים בגבולות, להפסיק לאפשר להם להיות פתוחים אוטומטית ולעקוב אחרי נוהלי האבטחה בקפדנות בכל הנוגע לכניסת אנשים ומשאיות לסיני.

"יש מידע על חוליות טרור שמתכוונות כל הזמן לבצע פיגועים בסיני", אמר הבוקר הגנרל המצרי בדימוס, עאדל סלימאן, לאתר המצרי "אל-אהראם" בעקבות המתקפה והוסיף: "בכוונת אותן חוליות לנצל כל אפשרות כדי לבצע פיגוע. מנגנוני הביטחון הפרו את חובתם פעמיים: ראשית, כשהתעלמו מהאזהרות הישראליות, ושנית, כשהתעכבו ברדיפה אחר גורמי הטרור בסיני".

המטה הכללי מסייר באיזור הפריצה (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד מסיירים באיזור הפריצה (צילום: דו"צ)

בישראל, הורשו הבוקר תושבי מועצה אזורית אשכול לחזור לשגרה. יחד עם זאת התבקשו התושבים להישאר ליד מרחבים מוגנים. כביש 232 שנסגר אמש לתנועה נפתח לתנועה שוטפת. הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, סייר הבוקר באזור כרם שלום וסייר בשטח עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, ומפקד אוגדת עזה, תא"ל יוסי בכר. גנץ שוחח עם הלוחמים שהשתתפו במרדף אחר מחבלים אתמול.

"זה מבצע רציני מאוד", אמרו אתמול גורמים ביטחוניים בכירים, "זה עמד להיות פיגוע חמור ביותר, לו היה מצליח. נמנע אסון כבד". צריך גם לזכור כי ביום חמישי שעבר חידד המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע לסיני והודיע כי "מהמידע שברשותנו עולה כי ארגוני הטרור ברצועת עזה וגורמים נוספים ממשיכים לפעול ביתר שאת לביצוע פיגועי טרור, בדגש על חטיפה, נגד תיירים ישראלים השוהים בסיני בטווח הזמן המידי". לנוכח ההתראות, קראו במטה לישראלים הנמצאים בסיני לצאת משם בהקדם ולשוב לארץ".

במצרים הגיבו גורמי ביטחון  לאזהרה זו וטענו כי "חברות התיירות הישראליות נוהגות להפיץ שמועות אלו, כדי שהתיירים הישראלים יישארו בישראל ולא יסעו לסיני, שכן הן מפסידות כסף רב כאשר הישראלים מעדיפים את סיני". אותם גורמים הוסיפו: "אין שום ארגוני טרור בסיני". גורם בטחוני מצרי, שהתראיין לעיתון אל-אהראם, טען רק בחמישי שחלף, כי "אין שום ארגוני טרור בסיני". לדבריו, "סיני בטוחה לגמרי ותחת שליטה מלאה. אין שום סכנה לתייר הישראלי. הוא לא צריך להקשיב לאזהרות השקריות האלה. על חברות התיירות הישראליות להפסיק להפיץ שקרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן