Skip to content

ייצוגית נגד המשביר לצרכן: אושרה פשרה עם חברי מועדון הלקוחות

בית המשפט המחוזי אישר הסדר פשרה בייצוגית נגד המשביר לצרכן ו"מועדון 365": הנתבעות יזכו את חברי המועדון, שחברותם חודשה אוטומטית, ב-100 ש"ח ויעניקו להם שנת חברות נוספת ללא תשלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט מחוזי מרכז אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד המשביר לצרכן ו"מועדון 365", לפיו המשביר והמועדון יודיעו לכל חברי "מולטי 365" , שחברותם חודשה בין התאריכים 10.1.09 ל-1.5.2010, ללא ידיעתם והסכמתם,  כי הם זכאים להשבה של 100 שקלים וכי לכל אחד מהם תוענק הטבה של שנת חברות חינם במועדון. המשביר והמועדון הצהירו, כי מעתה והלאה לא יחדשו את החברות של בעלי כרטיס זה אלא לאחר שליחה של שלוש הודעות מוקדמות לחברים.

השופטת מיכל נד"ב אישרה את הסדר הפשרה וקבעה כי הסדר הפשרה נותן מענה וסעד לטענות שהועלו כלפי הנתבעות ויש בו משום הרתעה מפני הפרת הדין. עוד נקבע, כי ההסדר אף מקיים את מטרות החוק, בכך שהוא משיב לחברי הקבוצה את דמי החבר שנגבו שלא כדין, מקנה להם הטבה של שנת חברות נוספת ללא תשלום, וכן מחייב את הנתבעות לשלוח הודעות מוקדמות טרם חידוש החברות באופן אוטומטי.

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, טענה המבקשת כי דיילת מכירות של המשביר שכנעה אותה להחליף את כרטיס האשראי שלה לכרטיס הנושא את תווית מועדון 365. בחלוף שנת חברות, חודשה החברות שלה במועדון ללא ידיעתה וללא הסכמתה, והיא חויבה בתשלום דמי חבר של 100 ש"ח באמצעות כרטיס האשראי.

המבקשת הוסיפה, כי כל בקשותיה לביטול ההסכם לא נענו, עד שנאלצה לפנות למנפיקת כרטיס האשראי לאומי קארד על מנת להסיר מהכרטיס את תווית המועדון.  רק אז הסכימה נציגת המועדון לבטל את חברותה, אולם כספה לא הושב לה והיא נאלצה להגיש את הבקשה לביהמ"ש. בכך, טענה המבקשת, הפרו המועדון והמשביר את ההסכם עמה, התעשרו שלא כדין, ופעלו בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

המשביר והמועדון טענו, כי דמי החבר שנגבו מהמבקשת לא הושבו לה הואיל ולא הייתה זכאית להשבתם, שכן עם חידוש החברות במועדון, קיבלה המבקשת שובר מתנה בסכום של 50 ש"ח, אותו התבקשה להחזיר על מנת שבקשתה לבטל את החברות במועדון תתקבל, אולם היא לא החזירה אותם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן