Skip to content

מותו של גאון: מלחין הקולנוע מרווין האמליש הלך לעולמו

מרווין האמליש, שהלחין את הפסקול לסרטים רבים כולל "העוקץ", "שורת המקהלה", "בחירתה של סופי", "כך היינו" ו"המרגל שאהב אותי", מת היום בהוליווד בגיל 68
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרווין האמליש, שהלחין את הפסקול לאינספור סרטים, כולל "העוקץ" ו"שורת המקהלה", מת היום בהוליווד בגיל 68. המשפחה לא מסרה פרטים רבים, מלבד העובדה שנפטר ממחלה קצרה.

הקריירה של האמליש כללה הלחנה, ניצוח ועיבוד מוזיקה עבור ברודוויי והוליווד. המלחין זכה בכל פרס אפשרי במהלך הקריירה שלו, כולל שלושה אוסקרים, ארבעה אמי, טוני אחד ושלושה פסלוני גלובוס הזהב.

האמליש הלחין למעלה מ-40 סרטים, ביניהם גם "בחירתה של סופי", "כך היינו" עם ברברה סטרייסנד, "אנשים פשוטים", "המרגל שאהב אותי" מסדרת ג'יימס בונד וכן "בננות" ו"קח את הכסף וברח" של וודי אלן.

הוא זכה באוסקר השלישי שלו עבור עיבוד המוזיקה של סקוט ג'ופלין לסרט "העוקץ", כשהיה בן 28 בלבד. בברודוויי, האמליש זכה בפרס פוליצר עבור המחזה שעדיין מוצג – "שורת המקהלה" וכתב את המוזיקה של "The Goodbye Girl" של ניל סיימון והמחזמר "הריח המתוק של ההצלחה". איש יחסי הציבור שלו הודיע, כי השבוע היה אמור לטוס לנאשוויל, טנסי שבארצות הברית, כדי לפקח על הפקת המחזה "הפרופסור המטורף".

האמליש זכה להצלחה רבה באמריקה בזכות המוזיקה שכתב, ושיריו אף זכו להצלחה במצעדי המוזיקה הפופולארית. האמליש עבד עבד כמנצח עבור תזמורות בפיטסבורג, מילווקי, דאלאס, סיאטל וסן דייגו. הוא היה אמור לנצח על התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק במהלך טקס ערב ראש השנה הלועזי המתקרב.

האמליש נולד להורים יהודים ממוצא וינאי. מי שנתן לו את ההשראה להיכנס לעולם המוזיקה היה אביו, ששימש כמנצח תזמורות ונגן אקורדיון. מרווין האמליש משאיר אחריו מורשת של מוזיקה שנשארת הרבה מעבר לתווים הכתובים על הנייר. המוזיקה שכתב תיחקק לנצח כחלק מהיצירות הקאנוניות של הוליווד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן