Skip to content

אב רצח את בתו משום שזו לא חייכה אליו

עוד קודם למותה, נמצאו חבורות על גופה של סייני איקמאנו בת השנתיים. העובדה שלא חייכה אל אביה היוותה, מבחינתו, סיבה מספקת להטיח אותה בקיר חדר האורחים, ולאחר מכן לדרוך עליה במלוא משקלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גבר ניו-זילנדי מואשם כי רצח את בתו הפעוטה לאחר שהטיח אותה שוב ושוב בקיר. הסיבה: הבת לא חייכה אליו. כתב אישום נגד הגבר הוגש לבית המשפט באוקלנד שבניו זילנד.

משפטו של האיש, קפו איקמאנו, נפתח הבוקר. הוא סירב להודות כי רצח את התינוקת בת השנתיים, סייני אונאלוטו איקמאנו, לאחר ששבר את כתפה ולאחר שהיכה אותה קשות במטרה לשבור את אגן הירכיים שלה.

סייני נולדה באפריל 2007  ובגיל חמישה חודשים עברו הוריה לטונגה,  ארץ הולדתו של האב, שם התגוררה בחברת סבה וסבתה. ביולי 2008 נולד לה אח נוסף. מספר חודשים לאחר מכן שבו הוריה לניו זילנד, וכמה שבועות לאחר מכן החל המצב להידרדר. איקמאנו, לפחות על פי דבר התובע פיל האמלין, לא ממש סבל את בתו. "הוא הפך מתוסכל וזועם יותר ויותר בשל מה שראה כהתנהגותה המפונקת של בתו הצעירה", אמר האמלין, "היא לא חייכה אליו מעולם וזה הרתיח אותו".

התובע הוסיף וסיפר על התנהגותו המזעזעת של האב. הוא היכה אותה כמה פעמים, ואמה מצאה חבורות קשות על גופה. ב-24 במרץ 2010 הוא משך אליו את התינוקת ואז הטיח אותה בעוצמה אל קיר חדר האורחים של ביתו. לאחר שהקטנה נחבטה בקיר ונפלה אל הרצפה, רץ אליה איקמאנו הזועם ודרך בכוח רב על גופה. מאוחר יותר התקשר איקמאנו לאשתו, שהייתה אז בעבודה, והודיע לה כי לסייני יש קשיי נשימה, שיניה הדוקות זו לזו וידיה נוקשות. כשהגיעה האם המבוהלת הביתה, היא מצאה שם את איקמאנו עם סייני בחדר האמבטיה. "היא כבר לא הגיבה לחלוטין", סיפר האמלין, "אנשי צוות האמבולנס תיארו אותה כלא יותר מבובת סמרטורטים".

סייני הועברה לבית החולים סטארשיפ שבעיר אוקלנד, והרופאים שבדקו אותה גילו שטף דם חזק במוחה, כתף שבורה ואגן ירכיים מרוסק. הרופאים אמרו מאוחר יותר כי העצמות המרוסקות שבאגן הירכיים שלה היו במצב דומה לעצמותיהם של ילדים שנדרסו על ידי כלי רכב. "הפציעות שהיא סבלה מהן היו מעל ומעבר ליכולתם של הרופאים, על אף שהם עשו את המיטב", אמר האמלין. סייני עצמה מתה שמונה חודשים מאוחר יותר, כתוצאה מדלקת ריאות שלדברי הרופאים נגרמה בהשפעת הפציעה הקשה במוחה.

השוטרים שהגיעו למקום עצרו את איקמאנו. בפני אחד מהם, שדיבר איתו בשפת טונגה, הודה כי הטיח את בתו בקיר חדר האורחים. מאוחר יותר שינה את גרסתו וטען כי משך את סייני בידה לכיונו שלו, וכתוצאה מעוצמת המשיכה הוטח ראשה של התינוקת בקיר. התובע האמלין קבע כי ההסבר המאוחר של איקמאנו אינו מתיישב עם חומרת הפציעות.

סיימון לאנס, פרקליטו של איקמאנו, הכחיש את האשמותיו של האמלין וטען כי מדובר בתאורייה בלבד ולא בטענה מוכחת. לדבריו, חבורה שנמצאה על חזקה של הילדה דומה לחבורות הנגרמות על ידי אנשים המבצעים הנשמה מפה לפה בחסרי הכרה – וזה בדיוק מה שעשה איקמאנו לבתו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן