Skip to content

הוגדלו הטבות המס למוסדות ציבור עבור תרומות

הסכום המזערי לתרומה, המאפשר קבלת זיכוי ממס, יופחת ל-180 שקל והסכום הכולל המאפשר זיכוי יעלה ל-9 מיליון שקל. מנהל רשות המסים: "תיקון החוק הוא חלק ממדיניות כוללת להעצמת המגזר השלישי ולשיפור יכולת הבקרה כלפי הנהנים מהטבות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פורסם ברשומות תיקון לפקודת מס הכנסה בעניין הגדלת הטבות המס למוסדות ציבור, המחזיקים באישור תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה. מצד אחר – הגברת האכיפה על מוסדות ציבור אלו.

טרם התיקון, שאושר במליאת הכנסת לאחרונה, יכלו תורמים לקבל זיכוי ממס בשל תרומה בסכום העולה על 420 שקל ובלבד שלא יינתן זיכוי ממס בשל סכום כולל של תרומות העולה על 30% מההכנסה החייבת של הנישום, או על 4.351 מיליון שקל, לפי הנמוך מביניהם. בתיקון שאושר נקבע, כי הסכום המזערי לתרומה, המאפשר קבלת זיכוי ממס, יופחת ל-180 שקל והסכום הכולל המאפשר זיכוי יעלה ל-9 מיליון שקל.

עידוד הפילנתרופיה

מנהל רשות המסים, דורון ארבלי: "תיקון החוק הוא חלק מהמדיניות הכוללת של משרד האוצר להעצמת המגזר השלישי ולעידוד הפילנתרופיה בישראל. לפני כשלושה שבועות הודיעה הרשות על פיתוחה של מערכת ממוחשבת חדשה, המאפשרת לאלפי מעסיקים במשק לקבל הרשאה לתת לעובדיהם זיכוי ממס בגובה של 35% מסכום התרומה, בהתאם לסעיף 46 לפקודה, באמצעות תלוש השכר וזאת ללא צורך בפנייה של המעסיק לקבלת אישור פרטני לקבלת הרשאה למתן זיכוי במס, או לחלופין, ללא צורך של העובדים התורמים להגיע למשרד השומה לקבלת החזר המס.

"תיקון החוק, שאושר במליאת הכנסת, הוא צעד משלים, שכן מלבד הגדלת התקרה הגבוהה, התקרה הנמוכה בסך של 180 שקל תאפשר, בראש ובראשונה, פנייה לציבור רחב יותר של עובדים. אנו מקווים שבכך סייענו במינוף תחום ה'מיקרו תרומות' (תרומות בסכומים קטנים) דווקא מציבור העובדים, כדי לבסס מקור הון חדש ויציב למגזר חשוב זה".

עד שנת 1991 ניתנו למוסדות ציבור אישורי תרומות, שנשארו בתוקף כל עוד לא בוטלו. החל משנת 1992 ועד היום, ולנוכח הניסיון שהצטבר, הוגבל, הלכה למעשה, תוקף האישורים לתקופה שאינה עולה על שלוש שנים, וניתנה סמכות למנהל להאריך את האישורים לתקופות נוספות, שלא יעלו על שלוש שנים, כל אחת. כדי לחזק את הבקרה על הגופים וכדי ליצור אחידות בטיפול בכל מוסדות הציבור, נקבעה בתיקון החדש הוראת תחולה, אשר תתחום את תוקף האישורים שניתנו עד לשנת 1992. תחימה זו תיעשה באופן מדורג, כדי לתת למוסדות הציבור המחזיקים באישורים אלו את הזמן הראוי להיערך לכך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן