Skip to content

רשות המסים מפרסמת "מסלול ירוק" חדש להחלטות מס מקדמיות

המסלול יעסוק ברכישת מניות בחברה פרטית על ידי חברה ציבורית' בדרך של החלפת מניות. אין מדובר באישור אוטומטי של הסדר המס. הבקשה ב"מסלול הירוק" נבדקת על ידי החטיבה המקצועית ברשות המסים, וזו מחליטה באופן פוזיטיבי האם לאשר את הסדר המס המבוקש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות המסים פירסמה היום "מסלול ירוק" חדש לקבלת החלטת מיסוי מקדמית (פרה רולינג), שעניינה עסקאות לרכישת מניות בחברה פרטית על ידי חברה ציבורית, תושבת ישראל או תושבת מדינה זרה, תמורת מניות, או תמורת מניות ומזומן.

במטרה לייעל את הליכי העבודה במוסד להחלטות מיסוי ולשפר את השירות לציבור, יזמה רשות המסים מהלך של הגשת בקשות להחלטת מיסוי מקדמית ב"מסלול ירוק". מדובר בהליך מקוצר ומזורז, שמטרתו קבלת וודאות בכל הקשור לחבות המס, תוצאות המס, או ההשלכות על חבות המס, בשל פעולה שביצע המבקש.

החלטת מיסוי מהירה

המסלול הירוק מתייחס לבקשות בנושאים נפוצים, שרמת מורכבותם מאפשרת קביעת מסגרות וקריטריונים, שיאפשרו מתן החלטת מיסוי מהירה על סמך הצהרות והתחייבויות המבקש. אין מדובר באישור אוטומטי של הסדר המס, הבקשה ב"מסלול הירוק" נבדקת על ידי החטיבה המקצועית ברשות המסים, וזו מחליטה באופן פוזיטיבי האם לאשר את הסדר המס המבוקש. עד כה פורסמו במסגרת זו שבעה "מסלולים ירוקים" וכ- 30% מהבקשות שהופנו למוסד להחלטות מיסוי במחצית הראשונה של שנת 2012 היו במסגרת זו.

"המסלול הירוק" החדש פורסם לאור עסקאות רבות במשק, וביניהן עסקאות בהיקף כספי משמעותי, שהתרחשו בשנים שחלפו, במסגרתן נרכשו חברות ישראליות בדרך של החלפת מניות, דהיינו, לבעלי המניות המוכרים הוקצו מניות בחברה הציבורית הרוכשת. סעיף 104ח לפקודת מס הכנסה מאפשר, בתנאים שנקבעו בו, לדחות את אירוע המכירה של בעלי המניות המוכרים לתקופה של שנתיים (לגבי מחצית מהמניות) ולתקופה של ארבע שנים (לגבי המחצית האחרת), או למועד המכירה בפועל של המניות שהוקצו בחברה הציבורית, לפי המוקדם. הטבת המס על פי הסעיף האמור, ניתנת רק לגבי עסקאות שניתן להם אישור מראש על ידי מנהל רשות המסים. השקת "המסלול הירוק" למתן אישורים מראש על ידי מנהל רשות המסים תזרז ותייעל את הטיפול בעסקאות אלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן