טחנות הצדק טוחנות לאט, יותר מ-50 אלף תיקי תעבורה בהמתנה

כ-55 אלף תיקי תעבורה ממתינים בבתי המשפט לטיפול ולפי עמותת אור ירוק, העומס הכבד בבתי המשפט מביא לעסקאות טיעון ולפגיעה בהרתעה

טחנות הצדק טוחנות לאט, יותר מ-50 אלף תיקי תעבורה בהמתנה

כ-55 אלף תיקי תעבורה ממתינים בבתי המשפט לטיפול ולפי עמותת אור ירוק, העומס הכבד בבתי המשפט מביא לעסקאות טיעון ולפגיעה בהרתעה

בתי המשפט לתעבורה בישראל, לא מצליחים לעמוד בקצב התיקים הרב שמצטברים. 54,098 תיקים משפטיים בנושא תעבורה נמצאים במלאי בתי המשפט לתעבורה בישראל וממתינים לטיפול משפטי. כך עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני בתי המשפט לתעבורה.

מהנתונים עולה, כי בין שנת 2010 לשנת 2011 חלה ירידה של כ-12% במלאי התיקים שהמתינו לטיפול משפטי בבתי המשפט לתעבורה. בשנת 2010 היו 61,469 תיקים שהמתינו לטיפול משפטי.

שמואל אבואב (צילום מאתר עמותת אור ירוק)
מסלול מהיר לשפיטת עברייני תנועה חמורים. שמואל אבואב (צילום מאתר עמותת אור ירוק)

מהנתונים עולה עוד, כי בשנת 2011 נפתחו 115,564 תיקים בתחום התעבורה ונסגרו 126,845. לעומת זאת, בשנת 2010 נפתחו 129,010 תיקי תעבורה ונסגרו 128,833.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה להגדיל את מכסת השופטים בתיקי תעבורה, כדי לקצר את זמן ההמתנה למשפט. קיצור זמן ההמתנה עשוי להפחית את מספר עסקאות הטיעון המקלות שנסגרו בשל עומס התיקים. כמו כן, על המדינה להקים מסלול מהיר לשפיטת עברייני תנועה חמורים.

• במחוז חיפה – 13,476 תיקי תעבורה ממתינים לטיפול משפטי, המהווים כרבע מכלל התיקים שבהמתנה.

• במחוז הדרום נפתחו בשנת 2011, 16,892 תיקי תעבורה ונסגרו 18,314 תיקים. בסוף שנת 2011 נמצאו 8,134 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-15% מכלל התיקים.

• במחוז חיפה נפתחו בשנת 2011, 31,673 תיקי תעבורה ונסגרו 33,366 תיקים. בסוף שנת 2011 נמצאו 13,476 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-25% מכלל התיקים.

• במחוז ירושלים, נפתחו בשנת 2011, 10,038 תיקי תעבורה ונסגרו 10,465 תיקים. בסוף שנת 2011 נמצאו 3,698 תיקים בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-7% מכלל התיקים.

• במחוז המרכז, נפתחו בשנת 2011, 19,842 תיקי תעבורה ונסגרו 25,117. בסוף שנת 2011 נמצאו 6,711 תיקים בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-12.4% מכלל התיקים.

• במחוז הצפון, נפתחו בשנת 2011, 13,915 תיקי תעבורה ונסגרו 13,862 תיקים. בסוף שנת 2011 נמצאו 9,336 תיקים בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-17% מכלל התיקים.

• במחוז תל אביב, נפתחו בשנת 2011 23,132 תיקי תעבורה ונסגרו 26,124 תיקים. בסוף שנת 2011 נמצאו 12,743 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-24% מכלל התיקים.

בתי המשפט לתעבורה בישראל לא מצליחים לעמוד בקצב תיקי התעבורה שנפתחים וסוחבים איתם מלאי גדול של נאשמים בעברות תנועה, אשר ממשיכים לנהוג. במקרים רבים מדובר בזמן המתנה של מספר חודשים עד למשפט. הסחבת בבתי המשפט לתעבורה גורמת לפגיעה ביכולת האכיפה וביכולת המשטרה להילחם בעברייני התנועה.

לדברי "אור ירוק", על בתי המשפט להתייעל ולקצר את זמן ההמתנה עד לטיפול המשפטי. על המדינה להקצות יותר שופטים כדי לקצר את זמן ההמתנה הארוך.

בתי המשפט לתעבורה בישראל, לא מצליחים לעמוד בקצב התיקים הרב שמצטברים. 54,098 תיקים משפטיים בנושא תעבורה נמצאים במלאי בתי המשפט לתעבורה בישראל וממתינים לטיפול משפטי. כך עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני בתי המשפט לתעבורה.

מהנתונים עולה, כי בין שנת 2010 לשנת 2011 חלה ירידה של כ-12% במלאי התיקים שהמתינו לטיפול משפטי בבתי המשפט לתעבורה. בשנת 2010 היו 61,469 תיקים שהמתינו לטיפול משפטי.

שמואל אבואב (צילום מאתר עמותת אור ירוק)
מסלול מהיר לשפיטת עברייני תנועה חמורים. שמואל אבואב (צילום מאתר עמותת אור ירוק)

מהנתונים עולה עוד, כי בשנת 2011 נפתחו 115,564 תיקים בתחום התעבורה ונסגרו 126,845. לעומת זאת, בשנת 2010 נפתחו 129,010 תיקי תעבורה ונסגרו 128,833.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה להגדיל את מכסת השופטים בתיקי תעבורה, כדי לקצר את זמן ההמתנה למשפט. קיצור זמן ההמתנה עשוי להפחית את מספר עסקאות הטיעון המקלות שנסגרו בשל עומס התיקים. כמו כן, על המדינה להקים מסלול מהיר לשפיטת עברייני תנועה חמורים.

• במחוז חיפה – 13,476 תיקי תעבורה ממתינים לטיפול משפטי, המהווים כרבע מכלל התיקים שבהמתנה.

• במחוז הדרום נפתחו בשנת 2011, 16,892 תיקי תעבורה ונסגרו 18,314 תיקים. בסוף שנת 2011 נמצאו 8,134 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-15% מכלל התיקים.

• במחוז חיפה נפתחו בשנת 2011, 31,673 תיקי תעבורה ונסגרו 33,366 תיקים. בסוף שנת 2011 נמצאו 13,476 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-25% מכלל התיקים.

• במחוז ירושלים, נפתחו בשנת 2011, 10,038 תיקי תעבורה ונסגרו 10,465 תיקים. בסוף שנת 2011 נמצאו 3,698 תיקים בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-7% מכלל התיקים.

• במחוז המרכז, נפתחו בשנת 2011, 19,842 תיקי תעבורה ונסגרו 25,117. בסוף שנת 2011 נמצאו 6,711 תיקים בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-12.4% מכלל התיקים.

• במחוז הצפון, נפתחו בשנת 2011, 13,915 תיקי תעבורה ונסגרו 13,862 תיקים. בסוף שנת 2011 נמצאו 9,336 תיקים בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-17% מכלל התיקים.

• במחוז תל אביב, נפתחו בשנת 2011 23,132 תיקי תעבורה ונסגרו 26,124 תיקים. בסוף שנת 2011 נמצאו 12,743 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-24% מכלל התיקים.

בתי המשפט לתעבורה בישראל לא מצליחים לעמוד בקצב תיקי התעבורה שנפתחים וסוחבים איתם מלאי גדול של נאשמים בעברות תנועה, אשר ממשיכים לנהוג. במקרים רבים מדובר בזמן המתנה של מספר חודשים עד למשפט. הסחבת בבתי המשפט לתעבורה גורמת לפגיעה ביכולת האכיפה וביכולת המשטרה להילחם בעברייני התנועה.

לדברי "אור ירוק", על בתי המשפט להתייעל ולקצר את זמן ההמתנה עד לטיפול המשפטי. על המדינה להקצות יותר שופטים כדי לקצר את זמן ההמתנה הארוך.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן