Skip to content

נחשפו מאות תמונות של עינויים ורציחות אסירים בידי החמר רוז'

1,242 התמונות מתעדות אסירים בכלא המזוויע שבו נרצחו ועונו אלפים בפקודת משטרו של פול פוט. על רוב התמונות רשומים שמות המצולמים - ומקווים שהן תסייעה למשפחות המבקשות להיוודע מה עלה בגורל יקיריהן הנעדרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תמונות אסירי S-21 המוצגים במוזיאיון לתיעוד רצח העם שקם במקום (מקור תמונה: ויקיפדיה).

שליש מאה לאחר שכוחות וייטנאמיים מוטטו את שלטון האימים של המאואיסט הקמבודי פול פוט, השמדת ההמונים שבוצעה על ידי מפלגתו, חמר רוז', עודנה מביאה חדשות מזעזעות מהעבר. אוסף של 1,242 תצלומים, שמתעדים את העינויים בכלא S-21 הידוע לשמצה בבירה פנום פן, הועבר לאחרונה למכון המחקר של "המרכז לתיעוד קמבודיה". בעליו של אוסף התצלומים ביקש שלא לחשוף את זהותו.

העברת האוסף אל המכון בוצעה בעקבות חשיפת שרידיהם של עשרים בני אדם במחוז סיים ריפ. מחוז זה ידוע יותר בזכות האטרקציה המרכזית של התיירים הבאים למדינה, מיתחם המקדשים האדיר של אנגקור ואט. סבורים כי באתר בו נמצאו שרידי עשרים הנרצחים קיים קבר אחים ענק, שנחפר והוסתר בימי שלטון האימה של החמר רוז'.

מפת קמבודיה, המורכבת מגולגלות נרצחים. בפנום פן מקווים שהתצלומים החדשים יסייעו למשפחות לזהות קרובים שנעלמו ולא נודע גורלם (מקור תמונה: ויקיפדיה).

התמונות שהתגלו לאחרונה צפויות לעבור ניקוי, סריקה וקיטלוג ולאחר מכן ייפתחו לעיון חופשי. מדובר בתמונותיהם של אסירים רבים, ובקמבודיה מקווים שהצגתן תסייע למשפחות שיקיריהן הוכרזו כנעדרים לאמת סופית את גורלם. נמסר כי על גבי רוב התמונות נרשמו שמות האנשים המצולמים בהן. "זה תורם לשיקום המשפחה והתקווה שנהרסו על ידי החמר רוז' ", אמר יוק צא'נג ממכון המחקר, המטפל בפרויקט.

כלא S-21, הידוע גם בשם טואול סלנג, החל את דרכו כבית ספר בפרבר של הבירה פנום פן. אבל לאחר השתלטות החמר רוז' על קמבודיה, המקום הפך למרכז כליאה בו בוצעו עינויים מחרידים ואינספור הוצאות להורג. חוקרים סבורים, כי לפחות עשרים אלף איש נאסרו ב-S-21. רק תריסר מהם שרדו את כלא האימים, שמאז רצח העם שינה את אופיו והפך למוזיאון המתעד את רצח העם.

[related-posts title="מאמרים נוספים בנושא:"]

בפברואר השנה נדון מפקדו לשעבר של כלא S-21, קאינג גווק איב, הידוע גם כ"החבר דאץ'", למאסר עולם. זאת, לאחר שערער על פסיקה קודמת בפני הטריבונל השיפוטי הדן בפשעי המלחמה של החמר רוז'. טריבונל זה חוקר פשעים נגד האנושות, שבוצעו במהלך שלטון פול פוט – תקופה בה נרצחו, לפי הערכות שונות, בין 1.7 מיליון ל-2.2 מיליון בני אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן