Skip to content

הפלסטינים ירו רקטות לסיני לשיפור טווח הטילים

לפי רויטרס, הנשענת על מקור ישראלי, ישנן ראיות שארגונים מבוססים ברצועת עזה פעלו להגדלת טווח הרקטות שלהם באמצעות ניסויי ירי ברקטות לעבר סיני. משתף פעולה בסיני מסמן את מיקום הנפילה באמצעות GPS. מכשירי רדאר בישראל קלטו פעילות כזו מאז נפילתו של שלטון מובארק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון פלסטיני ביצע ניסויים ברקטות בירי לעבר סיני. כך נמסר אמש על ידי סוכנות הידיעות רויטרס  ובכלי תקשורת בישראל. לפי רויטרס, הנשענת על מקור ישראלי,  ישנן ראיות שארגונים מבוססים ברצועת עזה, פועלים להגדלת הטווח של ירי הרקטות שלהם באמצעות ניסויי ירי לעבר סיני. משתף פעולה, שיח' בדואי בסיני, יוצא למיקום הנפילה, מסמן אותה באמצעות GPS ומסמס את תוצאותיה למשגרים.

משגר של הגיהאד בעזה.שטח הפקר
משגר של הג'יהאד בעזה. סיני הוא שטח הפקר

על פי הדיווח, זמן מה לאחר נפילת חוסני מובארק, נשיא מצרים המודח, בחודש פברואר 2011, החלו רדארים בישראל לזהות את השיגורים הבלתי שגרתיים מכיוון עזה אל תוך המרחבים השוממים בסיני. מובן כי פענוחי הירי לתוך סיני, השונה בתכלית מהירי לעבר ישובי עוטף עזה, הסב את תשומת הלב של כוחות הביטחון הישראליים. "יש להם גורם המשתף פעולה, מאתר את הנפילות  ומסמן אותן באמצעות GPS", אמר גורם רשמי לסוכנות הידיעות.

עוד נודע על פי הדיווח, כי תושב אחד הישובים המצויים בטווח של 60 ק"מ מעזה, בתוך סיני, טען כי במהלך חודש יוני האחרון שמע מספר פיצוצים ויצא לבדוק את פשרם. לדבריו, הוא מצא נפל רקטה שיצרה מכתש קטן סביבה.

ממשל החמאס, כמו גם ארגונים סלפיים בעזה, מכחישים את הדיווחים. ברויטרס מציינים, כי הידיעה בדבר ירי הרקטות הניסיוני הועברה לסוכנות עוד לפני  מתקפת הטרור ב-5 באוגוסט בשבוע שעבר, בה נרצחו 16 חיילים מצריים על ידי פעילי ג'יהאד, שחטפו נגמ"ש מצרי ופרצו איתו אל תוך שטח ישראל במעבר כרם שלום, שם חוסלו בידי צה"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן