Skip to content

לוחם שגרם למות שתי נשים בעופרת יצוקה צפוי ל-45 ימי מאסר

על פי כתב האישום המתוקן יושמט סעיף ההריגה ובמקומו תסתפק התביעה הצבאית בסעיף קל בהרבה: שימוש בלתי חוקי בנשק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוחם חטיבת גולני, שנאשם בהרג שתי נשים פלסטיניות במהלך מבצע "עופרת יצוקה", ירצה 45 ימי מאסר בלבד. כך עולה מהסדר טיעון אותו יציגו היום (ראשון) התביעה הצבאית וסנגוריו של הלוחם ס' לבית הדין הצבאי ביפו. החקירה המקורית נגד החייל נפתחה על בסיס טענה, שהופיעה גם בדו"ח גולדסטון, שעניינה ירי שגרם למותן של שתי נשים, בתאריך 4 בינואר 2009, בשכונת ג'וחר א-דיק.

על פי התלונה, הנשים הלכו בתוך קבוצה של אזרחים, שחלקם נשא דגלים לבנים. החייל המואשם בהריגה העיד, כי פתח באש לעבר הקבוצה כי בתוכה זיהה לדבריו מחבלים שעלולים היו לפתוח באש. הוא זיהה פגיעה עליה דיווח למפקדיו, רק שלא ידע לומר במי פגע.

על פי עדויות שהגיעו מהרצועה עולה, כי בירי הזה נהרגו מאג'דה אבו חג'אג' (64) ובתה ריא (35) שהלכה עם ילדיה ואמה. לפי הסדר הטיעון החדש, אליו הגיעו התביעה והסנגורים של החייל, עודד סבוראי ומאיר קלינגר, עולה כי בכתב האישום יבוטל סעיף ההריגה, שנושא עמו עונש של שנים בכלא, ובמקומו תסתפק התביעה הצבאית בסעיף קל בהרבה: שימוש בלתי חוקי בנשק. תמורת ההודאה בעבירה, ס' ישלח לעונש קל יחסית של 45 ימי מאסר.

על הסדר הטיעון דווח הבוקר לראשונה בתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל. עו"ד סבוראי מסר הבוקר לתקשורת, כי "כפי שאמרנו בתחילת המשפט, זהו תיק שיתחיל בהריגה וייגמר בקול ענות חלושה. חבל שהחייל אוים לשווא במשך שנתיים וחצי בכתב אישום חמור של הריגה. אנו מברכים את הפרקליטות על שבהמלצת בית הדין הצבאי השכילו לרדת מהעץ, אם כי באיחור ניכר" .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן