Skip to content

עדכון: טיסה מיוחדת תחזיר לארץ את נוסעי ווינד ג'ט מרומא

חלק מהנוסעים תקועים בנמל התעופה ברומא מליל אמש. התאחדות סוכני הנסיעות טוענת, כי על רשות התעופה האזרחית להמשיך ולוודא שחברות תעופה הטסות לישראל לא התרסקו כלכלית עם כספי אזרחי המדינה בידיהן. החוק על הטלת קנס, בגין ביטול טיסה, אמור להיכנס לתוקף ביום חמישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"עשינו מאמצים גדולים ואירגנו טיסה לארץ ל-180 הנוסעים שנתקעו ברומא, בגלל קריסתה של חברת ווינד ג'ט", אומר אלכס גרינוולד, מנכ"ל קלאסיק אייר, נציגת ווינד ג'ט בישראל. עם חזרתה לישראל, יעלו לטיסה הנוסעים שהיו צפויים לצאת לרומא הבוקר.

מטוס של וינד ג'ט. עוד פשיטת רגל. צילום ויקיפדיה
מטוס של ווינד ג'ט. עוד פשיטת רגל. צילום ויקיפדיה

באשר לעשרות הנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה עד סוכות, אומר גרינוולד, כי מחרתיים, ביום שלישי, תתקיים ישיבה בהשתתפות החברות והסוכנים שמכרו את כרטיסי הטיסה עבור חברת ווינד ג'ט, כדי להחליט כיצד לטפל בבעייה. בהקשר זה נודע ל"מגפון", כי חלק מהכסף שהיה אמור לעבור לידי ווינד ג'ט, נמצא עדיין בידי סוכני הנסיעות.

מי חתם הטיסה?

קריסתה של חברת התעופה ווינד ג'ט מעלה שתי בעיות – ביטול הערבויות שחברות תעופה נדרשו בזמנו להגיש לרשות התעופה האזרחית, בטענה שהרשות לא אמורה לטפל בנושאים כלכליים ושהחוק, שיזם ח"כ אחמד טיבי, המטיל קנסות על חברות תעופה שמבטלות טיסה, אמור להיכנס לתוקף רק ביום חמישי השבוע. חוק זה אמור להטיל אחריות כספית על חתם הטיסה שהתבטלה, שגם במקרה זה יש ויכוח מי החתם של טיסות ווינד ג'ט בארץ – קשרי תעופה, או קלאסיק אייר.

על כך מגיב גרינוולד מנכ"ל קלאסיק אייר: "קשרי תעופה הוא החתם של הטיסה שהתבטלה, אנחנו רק הברוקר. בכל מקרה החוק עדיין לא בתוקף". על כך אומר יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות: "חתם הטיסה היא חברת קלאסיק אייר".

קשרי תעופה סירבו להגיב על כל הפרשה.

"קריסתה של חברת התעופה ווינד ג'ט מהווה דוגמה מדויקת למצבים עליהם התריעה ההתאחדות בפנייתה אל מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, אשר אינה מקפידה על כוונת חוק רישוי שירותי תעופה תשכ"ג-.1963 על פי הנוהל אמורה רשות התעופה האזרחית לקבל ערבות כספית מכל חברת שכר המורשית לטוס לישראל ", מדגישה התאחדות סוכני הנסיעות בתגובתה.

לפי ההתאחדות, חוק זה קובע כי אחד התנאים למתן אישור למפעיל זר לקיום טיסות מסחריות לישראל הוא מינוי נציג בישראל מטעמו, אשר יורשה לפעול בשמו של המפעיל בהליכים לפי חוק רישוי שירותי תעופה ולפי חוק הטיס, ולקבל בשמו ובעבורו כתבי בתי דין בכל הליך.

על המדינה לבחון איתנות פיננסית

בפועל, כפי שצוין במכתב ההתאחדות למנכ"ל רת"א, ישנו מספר בלתי מבוטל של חברות תעופה אשר אינן מחזיקות נציגות רשמית בישראל, וכתובתן כפי שמופיעה במסמך רשמי של רת"א היא כתובת חברת שירותי הקרקע בנתב"ג, אשר לכל הדעות אינה מהווה נציגות נאותה ועניינית לפניות הקשורות בשירות לקוחות ובתחומים צרכניים דוגמת חוק הגנת הצרכן ונושאים דומים, קל וחומר במקרה של פשיטת רגל.

"התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל הביעה בעבר את עמדתה, כי על המדינה לבחון את איתנותן הפיננסית של חברות תעופה המעוניינות לפעול בישראל. כפי שהמדינה דואגת לבטיחות הטיסה, כך עליה לוודא שחברות תעופה המבקשות לטוס לישראל לא יתרסקו כלכלית עם כספי אזרחי המדינה בידיהן", מציינת התאחדות סוכני הנסיעות בתגובתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן