Skip to content

ארה"ב וטורקיה יקימו קבוצת עבודה משותפת לתיאום מול סוריה

במסיבת עיתונאים שקיימו שרת החוץ האמריקנית ושר החוץ הטורקי, הם הזהירו מפני ניצול הוואקום השלטוני שנוצר בסוריה. קלינטון: אסור שסוריה תהיה מקלט לחברי ה-PKK וצריך להבטיח שלא יעשה שימוש בנשק הכימי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך ביקורה בטורקיה, הדגישה מזכירת המדינה האמריקנית, הילארי קלינטון, כי סוריה לא תהיה מקום מקלט לאנשי מחתרת ה-PKK, הנאבקים בטורקיה. "אנו חולקים את החלטיותה של טורקיה, כי על סוריה להימנע מלהפוך למקום מקלט למחבלי ה-PKK, לא עכשיו ולא לאחר סיום שלטונו של בשאר אל-אסד", כך אמרה קלינטון במהלך מסיבת עיתונאים משותפת באיסטנבול עם מקבילה הטורקי, אהמת דבוטאואלו.

קלינטון ודהבטולו במסיבת עיתונאים באיסטנבול
קלינטון ודהבטולו במסיבת עיתונאים באיסטנבול

במהלך מסיבת העיתונאים, הזהיר  דבוטאואלו מפני "ניצול הוואקום" בסוריה השסועה על ידי ה-PKK ואמר כי "עלינו לבצע מאמץ משותף על מנת למנוע את היווצרותו של ואקום זה". קלינטון ודבוטאואלו אמרו, כי מדינותיהן בנו תכנית עבודה לתרחישים גרועים מכל אשר עלולים להתרחש בסוריה, כגון שימוש בנשק כימי כנגד אויבי המשטר.

שני שרי החוץ אמרו כי שני המדינות יקימו קבוצת עבודה, שמטרתה להגיב מול המשבר המתרחש בסוריה, כאשר התנאים שם מתדרדרים בצורה דרסטית. הם ציינו כי הקבוצה תתאם תגובות צבאיות, מודיעיניות ופוליטיות במקרה של התקפה בנשק כימי, אשר תגרום למקרי חירום רפואיים ולעלייה חדה במספר הפליטים הבורחים מסוריה.

קלינטון אמרה כי הקבוצה מוקמת על מנת לבחון את "הפרטים האמיתיים" במקרה של משברים חדשים פוטנציאליים, והוסיפה כי זהו זמן ל"תכנון מבצעי אינטנסיבי". "עלינו לחשוב במונחים של תגובה ושל עזרה הומניטרית ורפואית, וכמובן מה צריך להיעשות על מנת להבטיח שלא יעשה שימוש בנשק הכימי, או שלא ייפול לידיים הלא נכונות", הוסיפה קלינטון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן