Skip to content

בארנבוים, הדור הבא

רגע לפני שיופיע עם הפילהרמונית הישראלית, מיכאל בארנבוים, 28, בנם של דניאל בארנבוים ואלנה בשקירובה יהיה אחת האטרקציות בפסטיבל הבינלאומי ה-15 למוזיקה קאמרית, שיתקיים בתחילת ספטמבר בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בשנה הבאה עם הפילהרמונית. בארנבוים. צילום: נטליה פגרקובה

עשרות מוזיקאים מרחבי העולם יגיעו גם השנה לפסטיבל למוזיקה קאמרית שיתקיים בפעם ה-15 בירושלים, מה-1 עד ה-15 בספטמבר. את הפסטיבל מנהלת הפסנתרנית אלנה בשקירובה, רעייתו של הפסנתרן והמנצח דניאל בארנבוים ואמו של הכנר מיכאל בארנבוים, שיופיע בפסטיבל עם ההרכב שהקים – רביעיית ארלנבוש, על שם הרחוב שבו נמצא הבית של הוריו בברלין.

מיכאל, 28, שהתחתן השנה, הוא בנם השני של אלנה ודניאל. הוא נולד בפריז, כשאביו ניהל שם את בית האופרה, ואחר כך עבר לברלין. בשנה הבאה הוא אמור לנגן עם הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה.

הפסטיבל – 16 קונצרטים, יתקיים השנה באווירה רוסית, החל מיצירותיו של גלינקה הנחשב לאבי המוסיקה הרוסית ועד למוסיקה של המלחין האזרבייג'ני בן זמננו פאראדג' קראייב, שיצירה פרי עטו הוזמנה במיוחד לפסטיבל.

בין המלחינים שיצירותיהם ינוגנו בפסטיבל: צ'ייקובסקי, בורודין, מוסורגסקי, רחמנינוב, רימסקי קורסקוב, ומלחינים בני המאה ה- 20 – פרוקופייב, שוסטקוביץ, סטראווינסקי, גוביידולינה, טארנופולסקי ועוד.

דגש מיוחד יינתן למסורת השירה הרוסית, מוסיקה ווקלית רוסית תבוצע על ידי זמרים נפלאים כאנה סמויאל, אלכסנדר וינוגרדוב והילה בג'יו הישראלית. בנוסף יקיים הפסטיבל מחווה מיוחדת למוזיקה הקאמרית של שוברט ויצירות מאת המלחין הצרפתי קלוד דביסי, לציון יום הולדתו ה-150.

15 ימים, 16 קונצרטים. צילום: מוניקה ריטרהאוס

לצידה של הפסנתרנית והמנהלת האמנותית בשקירובה יופיעו עשרות מוזיקאים, ביניהם כמה פנים חדשות בפסטיבל: זמרת הסופרן אנה סמואיל, הפסנתרנים סשה מלינקוב וליזה לאונסקייה, הכנרים מיכאיל סימוניאן, ריינר הונק, הצ'לן פרנץ ברתולומיי, הקלרניתן הסלובני מתיי בקאבץ', הוויולנית טטיאנה מזורנקו ועוד.

הם יצטרפו ברשימה – אמנים אורחים וישראליים החוזרים ליטול חלק בפסטיבל, ביניהם הפסנתרן אנדראס שיף, שיופיע הן בהרכבים קאמריים והן ברסיטל מיוחד בו יבצע יצירות מאת היידן, בטהובן, ושוברט.

בפעם הראשונה בפסטיבל יופיע אנסמבל מיתר, שיבצע בן השאר את יצירתו של איל אדלר "השער האפל" לטכסט של דויד פוגל. כבכל שנה ייחתם הפסטיבל בביצוע שמיניית המיתרים של מנדלסון, סיום שהפך כבר למסורת. היצירה הזו גם חתמה את המחוה לפסטיבל הירושלמי שהתקיימה השנה בפעם הראשונה בברלין בהצלחה גדולה.

הקונצרטים יתקיימו באולם ימק"א ברחוב המלך דוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן