Skip to content

דו"ח: הג'יהאד העולמי מתבסס בסיני בחסות האנרכיה ובהדרכת אל-קאעדה

בדו"ח שפרסם המרכז למידע ולמורשת המודיעין צוין כי ארגוני הטרור מטעם הג'יהאד העולמי מסתמכים בפעילותם בסיני על עורף לוגיסטי ממדינות כמו לוב, צפון סודאן ועיראק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורמי הג'יהאד העולמי הפועלים ברצועת עזה ובסיני, חותרים להפוך את חצי האי סיני לזירת פעילות אינטנסיבית, תוך הסתמכות על עורף לוגיסטי ממדינות כמו לוב, צפון סודאן ועיראק – כך עולה מדו"ח שמפרסם היום (שלישי) המרכז למידע ולמורשת המודיעין.

הדו"ח, המתפרסם לאחר ניסיון הפיגוע באזור כרם שלום, מתייחס אל האירוע כביטוי למאמץ של גורמי הג'יהאד העולמי הפועלים ברצועה לקדם הוצאה לפועל של פיגועים נגד ישראל דרך סיני, תוך ניצול האנרכיה והיעדר המשילות המצרית בסיני. כל זאת, בעידוד אימן אלט'ואהרי, יורשו של אסאמה בן לאדן בראשות ארגון אל-קאעדה.

(צילום אילוסטרציה: דו"צ)
פועלים בסיני בחסות האנרכיה והיעדר המשילות. הג'יהאד העולמי (צילום אילוסטרציה: דו"צ)

"ארגוני הטרור הפלסטיניים הפועלים ברצועה הם בעלי נגישות להתארגנויות בדואיות מקומיות בסיני, המזהות עצמן עם הג'יהאד העולמי ופועלות הן ממניעים כספיים ועסקיים והן ממניעים אידיאולוגיים", נכתב בדו"ח המל"מ, המתפרסם היום באתר דובר צה"ל.

"תנועת החמאס מנסה בדרך כלל להחיל על הארגונים המזוהים עם הג'יהאד העולמי ועל ארגונים 'סוררים' אחרים, את מדיניות הפיגועים המרסנת שלה, הגם שלא תמיד בנחרצות המאפיינת אותה כאשר אינטרסים חיוניים שלה מאותגרים", נכתב בדו"ח. מנגד, צוין כי חמאס מנסה לקדם פיגועים ב"חתימה נמוכה", תוך שהוא מאפשר גם לארגוני טרור אחרים לבצע פיגועים דומים ללא כתובת ארגונית.

"מדיניות זו של חמאס מתבטאת בין השאר, במציאת נתיבים עוקפים לביצוע פיגועים בשטח ישראל דרך חצי האי סיני, במתווים כמו ירי רקטות, תקיפת יעדים ישראליים בקרבת הגבול הישראלי-מצרי וחדירה או הברחת אמצעי לחימה לעומק ישראל", נכתב בדו"ח, "חמאס ושאר הארגונים מקפידים להסתיר דרך פעולה זו, ולעיתים אף להכחיש את עצם קיומה, כדי לא לחשוף עצמם לתגובות ישראליות ולא לסבך את יחסיהם עם מצרים, בפרט בעידן שלאחר בחירת מוחמד מורסי כנשיא מצרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן