Skip to content

אקוודור מכחישה: לא הסכמנו נעניק מקלט מדיני לג'וליאן אסאנג'

מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס חושש כי הסגרתו לשבדיה, בה הוא מבוקש בחשד לעבירות מין, היא רק מבוא להסגרתו לארה"ב, שבה הוא צפוי לעמוד לדין על פרסום מסמכים סודיים בקשר למלחמות בעיראק ובאפגניסטן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רוחש אהדה. נשיא אקוודור, רפאל קוראה (מקור תמונה: ויקיפדיה).

נשיא אקוודור, רפאל קוראה, הכחיש את הפרסומים בבריטניה כי בכוונת ארצו להעניק מקלט למייסד אתר ההדלפות ויקליקס, ג'וליאן אסאנג'. "השמועה על הענקת מקלט לאסאנג' שגויה", הצהיר קוראה במסר שפרסם בחשבון הטוויטר האישי שלו, "שום החלטה עדיין לא נתקבלה. אני ממתין לדיווח על הנושא ממשרד החוץ".

אסאנג' (41) נמלט ב-19 ביוני אל שגרירות אקוודור בלונדון במטרה לבימנע מהסגרה לשבדיה, שם הוא נאשם בתקיפה מינית. הוא חושש גם מפני הסגרה לארצות הברית, בה הוא צפוי לעמוד לדין באשמת פרסום מסמכים סודיים, הכוללים, בין השאר, מידע על המלחמות בעיראק ובאפגניסטן ומספר עצום של תכתובות דיפלומטיות.

הצהרתו של קוראה באה בעקבות הפרסום באתר העיתון הבריטי "גארדיאן", שציטט מקור עלום שם בבירת אקוודור, קיטו, לפיו אקוודור מתכוונת להעניק לאסאנג' מקלט מדיני. "אנו רואים בבקשתו של אסאנג' נושא הומניטרי", אמר הבכיר בקיטו, "ברור שכאשר ג'וליאן נכנס לשגרירות כבר הייתה עסקה כלשהי. אנחנו רואים את עבודתו כמקבילה למאבקנו לריבונות לאומית ודמוקרטיזציה של היחסים הבינלאומיים".

קוראה עצמו אמר בראיון כי בכוונותו לשקול את בקשת אסאנג' מאוחר יותר השבוע וכי ישיבה בנושא, יחד עם הצוות הדיפלומטי בלונדון, תתקיים לא יאוחר מיום רביעי (היום). אמו של מייסד ויקיליקס נפגשה לפני מספר ימים עם הנשיא קוראה כדי לדון עמו בגורל בנה.

חושש מהסגרה. ג'וליאן אסאנג' (מקור תמונה: ויקיפדיה).

גם אם יובטח לאסאנג' מקלט מדיני, לא ברור עדיין כיצד יוכל להגיע לקיטו. שוטרים בריטיים ממתינים לו מחוץ לשערי שגרירות אקוודור כדי לעצור אותו, לאחר שהפר את תנאי שחרורו בערבות. באקוודור מעריכים כי הסבירות שממשלת בריטניה תאפשר לאסאנג' מעבר בטוח לשדה התעופה כדי שיוכל להמריא ממנו לקיטו, נמוכה. זאת, משום שהתנהלות כזו תהיה מנוגדת לפסיקת בית המשפט העליון הבריטי, שדחה את כל ערעוריו של אסאנג' נגד ההסגרה לשבדיה וקבע כי צו המעצר שהוציאו נגדו השבדים חוקי ותקף.

הנשיא קוראה, איש שמאל שהצהיר על עצמו כעל יריבם המושבע של "התקשורת המושחתת" ושל "האימפריאליזם האמריקני", אמר כי הוא רוחש חיבה לאסאנג', אבל מכבד את המערכת המשפטית הבריטית ואת החוק הבינלאומי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן