Skip to content

משלחת מומחים לצ'ילה – ללמוד מניסיונה בהיערכות לרעידות אדמה

במהלך הביקור ייפגשו חברי המשלחת, בראשות ד"ר אבי שפירא, עם מקביליהם בצ'ילה, העוסקים בהיערכות לרעידות אדמה וצונאמי, ועם גורמים העוסקים בבנייה נגד רעידות אדמה, בהפעלת מערכות התרעה, בהדרכת האוכלוסייה - ועוד. כן, יבקרו חברי המשלחת במקומות שנפגעו ברעידת האדמה מהקשות בעולם שהתרחשה בצ'ילה ב-2010 ועימה התמודדה בהצלחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משלחת בראשות ד"ר אבי שפירא, יו"ר ועדת ההיגוי הבינמשרדית להיערכות לרעידות אדמה, תצא ביום שני הקרוב לצ'ילה. מטרת המשלחת היא ללמוד מניסיונה של צ'ילה על היערכות והתמודדות עם רעידות אדמה חזקות וצונאמי.

יציאת המשלחת מתאפשרת הודות למאמץ משותף של משרד החוץ וועדת ההיגוי להיערכות לרעידות אדמה, בשיתוף עם רשות החירום הלאומית של צ'ילה, ומשתתפים בה נציגים של משרדי ממשלה (משרד ראש הממשלה, משרד החוץ, משרד האוצר, המשרד לביטחון פנים, משרד החינוך ומשרד השיכון), פיקוד העורף, רח"ל, מד"א, נציבות כיבוי האש והמכון הגיאולוגי.

בניין מגורים משנות השישים שנפגע מרעידות אדמה (צילום: ויקימדיה)
בניין מגורים משנות השישים שנפגע מרעידות אדמה (צילום: ויקימדיה)

במהלך הביקור ייפגשו חברי המשלחת עם מקביליהם העוסקים בהיערכות לרעידות אדמה וצונאמי, ועם גורמים העוסקים בבנייה נגד רעידות אדמה, הפעלת מערכות התרעה, הדרכת האוכלוסייה ועוד. כן, יבקרו חברי המשלחת במקומות שנפגעו ברעידת האדמה מהקשות בעולם שהתרחשה בצ'ילה ב-2010 ועימה התמודדה בהצלחה.

לצ'ילה נסיון רב ברעידות אדמה חזקות וקטלניות, שהאחרונה בהן התרחשה, כאמור, בפברואר 2010 – אז פקדה אותה רעידת אדמה בעוצמה של 8.8 בסולם ריכטר. למרבה המזל מוקד הרעש היה באזור בלתי מאוכלס ולכן גרמה "רק" לעשרות הרוגים.

צ'ילה היא בין המדינות שנמצאות ב"טבעת האש", המועדת לרעידות אדמה, סביב האוקיינוס השקט. בין רעידות האדמה שהתרחשו בצ'ילה היו גם מן החזקות ביותר שתועדו אי פעם. בשנת 1960 זיעזעה את אדמת צ'ילה רעידה בעוצמה של 9.5 בסולם ריכטר, בה מצאו את מותם יותר מ-1600 בני אדם. מאז תחילת המאה הנוכחית פקדו את המדינה 8 רעידות אדמה שעוצמתן היתה יותר מ-6 בסולם ריכטר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן