Skip to content

עו"ד משגב: "זו התביעה ההזויה ביותר שראיתי עד כה"

גיא שמיר, פעיל מחאה, נעצר ומואשם על ידי פרקליטות חיפה כי איים על שופטת בית המשפט לענייני משפחה. השופטת לא התלוננה. מזכירתה כן. הבוקר יובא שמיר לדיון בדרישת הפרקליטות לעוצרו עד תום הליכים. פרקליטו ייעץ היום למרשו להגיש מייד בג"ץ נגד משטרת ישראל והפרקליטות על מעצר ותביעת שווא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (חמישי),  בשעה עשר, יתקיים דיון בבית משפט השלום בחיפה, בבקשת פרקליטות מחוז חיפה לעצור עד תום הליכים את גיא שמיר שנעצר על ידי משטרת חיפה ביום שישי שעבר בחשד שאיים על ילדי השופטת אספרנצה אלון, שופטת לענייני משפחה בחיפה. שלשום, יום שלישי, האריך בית המשפט את מעצרו של שמיר עד  אתמול (רביעי), לבקשת המשטרה. זאת לאחר שהאחרונה טענה שיש להשלים חקירה וכי יש סיכון רב שהחשוד יפגע בהליכים. במקביל הגישה שילשום המשטרה הצהרת תובע והודיעה על הכוונה להעמידו לדין.

המשפט עליו מתבססת התביעה, נאמר בשיחה טלפונית אותה יזמה קרן פלס, מזכירתה של אספרנצה, לשמיר ב-6 באוגוסט. מכתב האישום עולה, כי במהלך השיחה הזו ביקשה המזכירה לוודא ששמיר קיבל  את החלטת השופטת בעניינו וביקשה לוודא כי הוא אכן מודע לה וכן כי היא בידיו. בתגובה ענה שמיר ואמר: "השופטת מזמן לא מעניינת אותי ותמסרי לה שתשמור על ילדיה". בשלב זה ניתקה המזכירה את השיחה בפניושל שמיר ולא התאפשר לו לסיים את דבריו. על סמך דברים אלה הוא מואשם באיום.

עניין נוסף שעולה מבירור חומר החקירה שנמסר לידי עורך דין, רז משגב, שמונה אתמול לייצג את שמיר, הוא כי את התלונה נגד שמיר מסרה למשטרה רק מזכירת השופטת, קרן פלס. השופטת עצמה לא הגישה שום תלונה נגדו. כלומר, המעצר והתביעה מתבססים רק על תלונת המזכירה של המאוימת ואילו המאוימת גופה, השופטת אספרנצה, לא טרחה להתלונן כלל ועיקר.

עו"ד משגב: "אני אומר לכם, ראיתי הרבה תביעות הזויות בחי. זו התביעה הכי הזוי שראיתי עד כה. הוא אפילו לא איים. השיחה נותקה בשלב זה על ידי המזכירה. יותר מכך, אני בהחלט אמליץ למרשי להגיש בג"ץ נגד המשטרה והפרקליטות, המעצר, התביעה והעילות להן, זהו דבר הזוי לחלוטין שאין לו שום בסיס עבדתי, ראייתי ואפילו משהו שיתמוך בכך. אין כאן ולו כלום. אין כאן אפילו הדבר הקטן ביותר שיש בו להוכיח כי מרשי איים בדרך כלשהי על השופטת.

"צריך לדעת, כי מרשי חתם על תצהיר תמיכה בארצות הברית לתביעה הקוראת לחקור את פעולותיה של המערכת השיפוטית בישראל נגד אבות גרושים. לתביעה זו הצטרף אדם נוסף, אב גרוש בעצמו. ראו זה פלא, גם הוא נעצר לפני זמן מה בטענה של הטרדת עובד ציבור. אני אומר שיש כאן פשוט רדיפה וסגירת חשבון עם מרשי ותו לא".

עוד עובדה מעניינת שעולה מתוך כתב האישום היא, שלכתב האישום מצורפים שמות 15 עדי תביעה. אבל למעט מזכירת השופטת שקשורה לתלונה, כל 14 השמות הנוספים שייכים לאנשי משטרה ממחוז חוף ושני אנשי אבטחה של בית משפט השלום בחיפה, שלהם אין כל קשר לאישום עצמו. הם כנראה יעידו ששמיר השתתף בהפגנות מחאה אחרות.

פעילי מחאה הודיעו, שהם רואים במעצרו של  שמיר פעולה השתקה כלפי כלל פעילי המחאה, מסר של המערכת כי מי שמחה במחאה החברתית נגד המערכת – לא ינקה, והמערכת הממסדית  תדע לבוא עמו חשבון. הבוקר אם כן, מתוכננת להתייצב משמרת מחאה שקטה מול בית משפט השלום בחיפה.

3 Comments

  1. בתיה
    19 באוגוסט 2012 @ 12:53

    עו"ד שגב- הצחקת זהו איום תרתי משמע להגיד שתשמור על הילדים שלה – למה לעתך התכוון הבחור? שהוא מציע שירותי בייבי סיטר?

  2. אברום רותם
    17 באוגוסט 2012 @ 17:25

    שיסלחו כל הצדקנים למינהם. אין כל קשר למחאה החברתית, ולפעילים החברתיים.
    מי שמזהם את פיו באלימות כזאת באמירה כמו:"השופטת מזמן לא מעניינת אותי ותמסרי לה שתשמור על ילדיה"אז שיסלח לי. אם אינו מסוגל לשלוט על עצמו – ניחה. ונניח לרגע שהיא לא מעניינת אותו, אז אני מבין שילדיה(!) של השופטת מעניינים אותו?
    תגידו לי, מישהו כאן מחורפן לגמרי או סתם שכח את הכדורים הורודים מהבוקר?
    מהיכן החוצפה, והאמירות המטופשות של העו"ד משגב שזו "תביעה הזוןיה"? סליחה, זה ממש לא הזוי, זה פשוט איום של אדם מטופש שלא מסוגל לשלוט על לשונו ומי יודע על מה עוד לא.
    זה לא שייך למחאה חברתית ולא לשום קשקוש אחר.
    ואם אלה פרצופם של מובילי המחאה, אז במחילה שישחררו אותנו מנוכחותם ומהשירות החברתי כביכול שהם עושים למעננו, וילכו לשחרר את התסכולים האישיים שלהם על חוף הים או במצוק גבוה ככל שישנו…

    • אילנה ש.
      19 באוגוסט 2012 @ 7:55

      דברים כדורבנות של אברום רותם, עורכי דין לאחרונה מזדהים עם הקליאנטים בלי שום שיקול דעת וכך אנחנו נראים. מה היה אומר אותו עו"ד אילו בתו היתה השופטת?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן