Skip to content

קרב ההישרדות של ערוץ 10 : פרק ההפגנות

ערוץ 10 מפיץ ברשת הפייסבוק הודעות על משמרות המחאה שייערכו מול בתי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר התקשורת משה כחלון: קרב המאסף למניעת סגירת הערוץ תוך שבועיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל מהערב מקיימים עובדי ערוץ 10, ובהם עובדי אתר האינטרנט של הערוץ נענע 10 וחברת החדשות של הערוץ, משמרות מחאה מול בתי הבכירים העשויים להשפיע על עתידם. ארגון העיתונאים הצטרף למחאה וקורא לחבריו להתייצב ולהפגין סולידריות עם חבריהם מערוץ 10. משמרת המחאה הראשונה מתקיימת הערב מול ביתו של השר שטייניץ במבשרת ציון, שם מוקרן הפרק מהסדרה הישרדות. כמה סמלי.

נורית קנטי מארגון העיתונאים הסבירה: "המסר פשוט. לא נסכים לסגירת כלי תקשורת בישראל, לא נסכים להפקיר אלף עובדים בלי פרנסה. אנו דורשים מהממשלה שתאפשר לערוץ 10 לפרוס את חובותיו כדי שיוכל להמשיך להתקיים. אנחנו צריכים אתכם איתנו".

בדף הפייסבוק של ערוץ 10 נכתב: "מאות בני אדם לא רוצים לאבד את עבודתם ולהתחיל את שנת הלימודים הקרובה בלשכת האבטלה. שתפו את התמונות ועזרו אפילו במעט למניעת סגירתו של ערוץ 10".

שר האוצר יובל שטייניץ

מאבק ערוץ 10 נמשך למעשה שנים, במהלכן נשמעו שוב ושוב איומים עם תאריכי יעד לסגירתו. במהלך חצי השנה האחרונה נפוצו ידיעות על רצון הממשלה בסגירת הערוץ בגלל העמדות הפוליטיות שהוא מקדם ובגלל שבכתבותיו תקף את נתניהו, בין היתר בתחקיר של רביב דרוקר שזכה לכינוי ביביטורס, ושבגינו הוגשה תביעת דיבה נגד הערוץ על ידי ראש הממשלה.

חובות הערוץ מסתכמים בששים מיליון שקל, אותם מבקשים הבעלים, ובראשם יוסי מימן ורון לאודר, לפרוס. דיונים שנערכו בוועדת הכלכלה של הכנסת איפשרו דחייה של זמנית של תשלום החובות ואולם, עתה צף ועולה מחדש החשש כי הערוץ ייסגר אם לא יכסה את חובותיו תוך פחות משבועיים.

עוד בנושא זה:

העיתונות על ערש דווי

הדודים מאמריקה משתלטים על התקשורת

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן