Skip to content

השר משה יעלון: "פשעי השנאה – מעשה טרור לכל דבר"

"מדובר בפעולות טרור לכל דבר, אשר מנוגדות למוסר היהודי ולערכים היהודיים, והן מהוות בראש ובראשונה כשל חינוכי ומוסרי", אומר השר יעלון. "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שתופעות מסוג זה ייצאו מקרבה". גם תנועת המתנחלים "ארץ שלום" מגנה את הפיגוע במונית הפלסטינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פעולת טרור לכל דבר". כך מכנה השר משה (בוגי) יעלון את זריקת בקבוק התבערה, ביום חמישי האחרון, על מונית הפלסטינית בגוש עציון ואת תקיפת הצעירים הפלסטיניי במרכז ירושלים, בסוף השבוע.

יעלון: "מעשי טרור לכל דבר" (צילום: אתר הכנסת)
יעלון: "מעשי טרור לכל דבר" (צילום: אתר הכנסת)

"פשעי השנאה נגד ערבים, שבוצעו במהלך סוף השבוע ביהודה ושומרון ובירושלים, הם בלתי נסבלים, מקוממים וראויים לטיפול ביד תקיפה וקשה", אומר השר יעלון. "מדובר בפעולות טרור לכל דבר, אשר מנוגדות למוסר היהודי ולערכים היהודיים, והן מהוות בראש ובראשונה כשל חינוכי ומוסרי. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שתופעות מסוג זה ייצאו מקרבה, ועליה להילחם בהן מלחמת חורמה בכל הכלים העומדים לרשותה. מחובתנו כנבחרי ציבור להתאחד נגד מעשים נתעבים שכאלו ולפעול בכל דרך נגד מבצעיהם ושולחיהם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה, אף הוא, את המעשה – ואמש אף שוחח אמש עם יושב ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ובירך אותו לרגל עיד אל-פיטר. בשיחה התייחס נתניהו להתקפה שבוצעה נגד האזרחים הפלסטיניים והבטיח שוב, שייעשו כל המאמצים כדי להביא את המבצעים לדין.

 גם תנועת ״ארץ שלום״ – תנועת מתנחלים הדוגלת ביחסי שלום עם שכניהם הערבים – פירסמה הודעת גינוי חריפה. "אנו מזועזעים מהמעשה הנפשע של זריקת בקבוק התבערה על נוסעי המונית ומביעים סלידה והוקעה מעצם המעשה הנפשע", נאמר בהודעה.  "'חביב אדם שנברא בצלם, אמרו חכמנו, וכל פגיעה בחפים מפשע היא פעולת טרור ואין לה מקום בחברה מתוקנת".

המונית הפלסטינית השרופה לאחר הפיגוע (צילום: דובר משטרת מחוז ש"י)
המונית הפלסטינית השרופה לאחר הפיגוע (צילום: דובר משטרת מחוז ש"י)

בהודעה מאחלת הנהגת התנועה איחולי החלמה ורפואה שלימה לפצועים. "אנו מקווים בכל לב שכוחות הביטחון ישימו במהרה את ידיהם על המפגעים הנפשעים והפחדנים. אנו קוראים בזאת גם לידידנו ואחינו הפלסטיניים לא להסיק מסקנה בטרם הסתיימו החקירות ובטרם נמצאו והובאו אשמים כלשהם לדין ולא להכתים קבוצה או חברה שלימה בטרם עת.

 "אם יתברר חלילה שמעשה זה נעשה על ידי בן בליעל מבני עמנו, אנו קוראים בזאת לכל מי שהיהדות יקרה לו והאמונה בה' אחד חיה בליבו לגנות ולהוקיע את הפושע שאין מקומו בחברת בני אנוש, אך אין אנו רשאים לעשות זאת בטרם הוכח הדבר מעבר לכל ספק. בהזדמנות זו", נאמר בהודעה, "אנו קוראים לאחינו מנהיגי הדת המוסלמים להצטרף למעשינו זה ולגנות כל אלימות שהיא ומכל צד שהוא. לא רק באירוע מצער זה אלא גם באירועים בהם נפגעים יהודים חלילה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן