Skip to content

תלונה לשר התחבורה על מחירי מוניות מופרזים לתיירים

החטיבה לתיירות נכנסת של התאחדות הסוכנים במכתב לשר התחבורה: בפגישתם הראשונה של התיירים עם מדינת ישראל, הם נתקלים במחירים מופקעים ובשירות לקוחות נצלני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

"החטיבה לתיירות נכנסת של התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל רואה בדאגה את המגמה הרווחת של גביית תעריפים גבוהים במובהק בנתב"ג מתיירים אשר מגיעים לישראל, ומשלמים עבור פעולותיהם הראשונות כאן מחירים מופרזים, שלא לומר מופקעים", כך נטען במכתב שהופנה אל שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, מהתאחדות סוכני הנסיעות.

לדברי התאחדות, הדבר בולט במיוחד בתעריפי הנסיעה במוניות מנתב"ג, שם עבור כל נסיעה גובים מן התיירים שזה עתה נכנסו לישראל מחירים הגבוהים מאלה הנגבים עבור נסיעה בכיוון השני – אל נתב"ג – בשיעור שבין 30% ל-50%.

נתב"ג. יקר לצאת, זול לחזור. (צילום: עירית רוזנבלום)
נתב"ג. יקר לצאת, זול לחזור. (צילום: עירית רוזנבלום)

אל שולחן החטיבה לתיירות נכנסת בהתאחדות מגיעות עדויות על מינהג נוסף הרווח בין נהגי המוניות אשר אוספים תיירים נכנסים מנתב"ג ומסיעים אותם למקומות שונים בארץ: הנהגים אינם מאפשרים לנוסעים להכניס עמם למונית את מטען היד שאיתו טסו (בדרך כלל מדובר בתיק יד, בתיק מחשב או לכל היותר במזוודה אישית קטנה), ומנחים את הנוסעים להכניס פריטים אלה לתא המטען של המונית, כדי לגבות תמורה נוספת בסיום הנסיעה עבור הובלת כל תיק ששהה בתא המטען.

"גם זה הינו כלל שאינו מופעל בנסיעות של אותן מוניות בדיוק אל נתב"ג. למותר לציין כי התנהגויות כאלה אינן נהוגות במדינות אחרות בהן רבים מאיתנו מבקרים בתדירות", טוענת התאחדות הסוכנים, "ידוע היטב כי הרושם הראשוני משפיע רבות על יחסו של אדם לסביבתו, וכך אף בעת כניסתו של תייר שהגיע לביקור בישראל מארץ אחרת. מצער מאד ומרגיז לגלות, כי בפגישתם הראשונה של התיירים הנכנסים עם מדינת ישראל הם נתקלים במחיר יקר במיוחד ובשירות לקוחות נצלני".

החטיבה לתיירות נכנסת של ההתאחדות קוראת שר התחבורה "להפעיל את השפעתו על הגורמים שותפים למגמה נפסדת זו כדי לשים לה סוף ובוודאי לגנותה".

בתגובה נמסר ממשרד התחבורה כי השר כץ הנחה את מנכ"ל משרדו, עוזי יצחקי, לבחון את הנושא ולהציג בפניו מסקנות והמלצות בתוך שבוע ימים.

במשרד התיירות אמרו בתגובה כי פעילותם של נהגי המוניות בנתב"ג נעשית בכפוף לכללים ולנהלים שמוכתבים על ידי רשות שדות התעופה. "ידוע לנו גם כי נציג של רשות שדות התעופה מפקח פיזית על הנהגים ומוודא שבעלי המוניות פועלים על פי התקנות. כמו כן, משרד התחבורה הוא שקובע את התעריפים שרשאים נהגי המוניות לגבות. עם זאת, משרד התיירות מחזיק במחלקה לפניות הציבור במטרה לשפר את השירות לתייר המבקר בישראל. לכן בעקבות פנייה זו, מנהל המוצר התיירותי במשרד התיירות יקיים בדיקה מחודשת מול רשות שדות התעופה בשאלת תעריפי הנסיעה משדה התעופה וכן בשאלה כיצד ניתן למנוע גביית תשלום עבור תיקי יד", נמסר ממשרד התיירות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן