Skip to content

מורסי מתעתד לבקר באיראן בסוף החודש

זהו הביקור הראשון של מנהיג מצרי באיראן מאז המהפיכה האסלאמית לפני יותר מ-30 שנה. הנשיא המצרי גם טילפן היום להנייה, ראש ממשלת החמאס ובירכו לרגל עיד אל פיטר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, צפוי לבקר בסוף החודש באיראן, זאת, במסגרת כינוס המדינות הבלתי-מזדהות, כך דווח אמש (שבת) על יד סוכנות הידיעות המצרית הרשמית, מפי מקורות בלשכתו של מורסי. עד כה לא נענה מורסי להזמנה האיראנית להשתתף בכינוס, אבל המקורות טוענים, כי מורסי בכל זאת יגיע לטהראן ב-30 באוגוסט, בדרכו חזרה מביקור בסין. זהו הביקור הראשון של מנהיג מצרי באיראן מאז המהפיכה האסלאמית לפני יותר מ-30 שנים.

"צורך בשת"פ בין מצרים, טורקיה, ערב הסעודית ואיראן לפתרון המשבר בסוריה". מורסי
"שת"פ בין מצרים, טורקיה, ערב הסעודית ואיראן לפתרון המשבר בסוריה". מורסי

הנשיא המצרי טלפן היום (ראשון) לראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, ובירך אותו לרגל עיד אל-פיטר, אשר מתחיל היום. בהודעה שפרסמה לשכתו של הניה נמסר, כי מורסי אמר למנהיג החמאס: "מצרים ופלסטין עומדות זו לצד זו". הניה השיב למורסי שהעם הפלסטיני כולו מברך את מצרים לרגל החג, הודה לו על עמדותיו והדגיש את חשיבותו של התיאום הביטחוני בין הצדדים.

בשבוע שעבר השתתף מורסי בכינוס המדינות האסלאמיות שנערך בערב הסעודית. שם תועד הנשיא המצרי פוגש בנשיא אירן, מחמוד אחמדינז'אד, והשנים התחבקו והתנשקו, למרות שבין שתי המדינות שוררת מתיחות רבה וכיום אין ביניהן יחסים רשמיים.

"הגיע זמנו של משטר אסד ללכת", תקף מורסי בנאום שנשא בכינוס בערב הסעודית. עוד אמר: "כי יש צורך בשיתוף פעולה בין מצרים, טורקיה, ערב הסעודית ואיראן על מנת לפתור את המשבר בסוריה". מורסי גם מתח ביקורת על מדינות ערב, ש"לא פועלות מספיק בנחישות, כדי לשים קץ לאלימות בסוריה". "אני מתפלא על אלה שממתינים עם פתרון המשבר בסוריה, וזאת למרות שפיכות הדמים שם", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן