Skip to content

הרוצח בתחפושת סנטה קלאוס עדיין חופשי

אנשי יפו בהלם. קשה לקלוט שסכסוך על נכסי הכנסיה יביא לרציחתו של אדם כה אהוב, שזה עתה נבחר בפעם השלישית לנהל נכסים אלו. קדיס העדיף את טובת הקהילה. רוצחו העדיף את טובתו האישית. מישל חדד, ידידו של המנוח וקצין משטרה אומר שהרוצח בא להרוג, לא להזהיר.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנשי יפו בהלם. קשה לקלוט שסכסוך על נכסי הכנסיה יביא לרציחתו של אדם כה אהוב, שזה עתה נבחר בפעם השלישית לנהל נכסים אלו. קדיס העדיף את טובת הקהילה. רוצחו העדיף את טובתו האישית. מישל חדד, ידידו של המנוח וקצין משטרה אומר שהרוצח בא להרוג, לא להזהיר.  

מאת אביב סלע

בית משפט השלום האריך את מעצרם של חמישה בני משפחת אבו טאנה, שלהם סכסוך עם גבריאל קדיס, שנרצח ביום שישי ביפו לאחר צעדה לרגל חג המולד. המשטרה נמנעה מלטעון שהם אלו שביצעו את הרצח ואמרה שמעצרם דרוש ללבירור האפשרות אם הם מעורבים ברצח. העצורים הם בני משפחתה של אלמנת העורך דין, כולל אחיה.

זירת הרצח (קרדיט: משטרת ישראל)

קדיס, עורך דין ובעל משרד לראיית חשבון, עמד בראש עמותת האורתודוקסים זה תקופה ארוכה. האורתודקסים ביפו מונים כחמשת אלפים איש ואישה, ומנהיגם הרוחני הוא הפטריאך היווני שמושבו בירושלים. לקהילה נכסים ברחבי הארץ והם מנוהלים בידי עמותות. את הנכסים ביפו ניהל במשך שנים עו"ד גבריאל קדיס. הוא אף למד השנה בבית הספר הבינתחומי דיני קניין, כדי שיהיו בידיו הכישורים הטובים ביותר לטיפול בנושאי הנדל"ן הקהילתיים. קדיס החליט לשפר את חיי הקהילה על ידי מכירת חלק מנכסיה. הכסף נועד למועדוני נוער וקשישים, לתנועות הנוער ועוד פרויקטים קהילתיים. קדיס, שהתקרב מאוד למוסלמים, היה אהוד ביותר. לפני כחודש נבחר לכהונה שלישית בתפקיד.

מעצרם המהיר של החשודים נבע מכך שבין העמותה ולבני המשפחה העצורים קיים סכסוך, שבמרכזו דירה שהושכרה בעבר בדמי מפתח ולאחר מות הדיירת נוצרו חילוקי דעות לגבי המשך תנאי ההשכרה.

אלפי אנשים השתתפו אמש בלוויתו של גבריאל קדיס. שנרצח ביום שישי ביפו. בין המשתתפים בלוויה היו הפטריארך דימסקינוס, השופט המחוזי ג'ורג' קרא, חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), סגנית ראש העירייה מיטל להבי (מרצ). בלוויה נשמעו אמירות שהרצח לא הגיע מתוך הקהילה האורתודוקסית, אלא נבע בשל הקו האידיאולוגי שהוביל קדיס. קו שהדגיש את הלאומיות הערבית וצידד בהשארת נכסי הכנסייה בידי הקהילה המקומית.

קדיס נדקר בגבו בעת שצעד עם חברים מגשר יהודה הימית, לרחוב יפת. חברו והצועדים סביב שמעו אותו צועק "דקרו אותי. דקרו אותי". בטרם הספיקו להבין מה ארע צעד האיש מספר צעדים ואז התמוטט ונפל על בטנו, בסמוך למעבר החציה ברחוב יפת. רק אז הבחינו בכתמי הדם על גבו ומיהרו להזעיק כוחות הצלה. משראו שחברם איבד את הכרתו, הכניסו אותו לאחת המכוניות ונסעו לבית חולים וולפסון. שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

הסנטה קלאוס הזה דווקא כן בכלא. (קרדיט: קווין דוליי)

חלק מעדי הראייה טענו, כי הבחינו באדם חבוש כובע של סנטה קלאוס, רץ ממקום האירוע לכיוון ההפוך.  בשל החג, לא נראה להם הדבר מוזר תחילה. בדיעבד, נראה שרוצח התחפש לסנטה קלאוס במטרה להיטמע בקהל.

אחד מידידיו של עו"ד קדיס הוא מישל חדד, קצין משטרה בדימוס, אחד מטובי החוקרים שהיו למדינת ישראל. חדד ציין, כי מהתנהגות הרוצח ועוצמת הדקירות, ברור שהאיש בא להרוג ולא התכוון לאיים או להפחיד. והעובדה הזו מותירה את הקהילה במצב של פוסט-טראומה. יש פשיעה ביפו. אבל לרצוח בגלל נדל"ן?!

עו"ד קדיס הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן