Skip to content

ברבי סירב לענות לשאלות החוקרים ולבדיקה רפואית

שושן ברבי שנלכד אחרי שלושה ימי מצוד, סירב לשתף פעולה עם חוקריו ולהיבדק על ידי רופא מטעם המשטרה. המשטרה תבקש היום להאריך מעצרו בבית המשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שושן ברבי שנלכד אמש (ב') לאחר שלושה ימי  מצוד, סירב לשתף פעולה עם חוקריו וסירב לעבור בדיקה רפואית בתחנת משטרת המרחב בכפר סבא, לשם הובא לאחר לכידתו. הבוקר הוא יובא לפני בית המשפט בדיון להארכת מעצרו.

ברבי חשוד בדריסתן למוות של שלוש בנות משפחה אחת בנתניה בתאונת פגע וברח: סבטלנה יגודייב, בת 56 תושבת דימונה, בתה שושנה בת 25, וקרובת משפחתן אלכסנדרה רובינוב, בת 66 תושבת נתניה. הוא הצליח לחמוק ממשטרת ישראל במהלך שלושה ימים מאז התאונה. בימים אלו הסתתר ברבי במשרד השייך לבני משפחתו המצוי באזור התעשייה של נתניה. במהלך המצוד אחריו, פירסמה המשטרה את תמונתו וביקשה מהציבור לעזור לה בחיפושים, כשכל העת שהה המבוקש מתחת לאפם.

העסיקה את גליקסמן, והוא חיפה על בעלה. ניצה ושושן ברבי

שני בני אדם נוספים נעצרו יחד עם ברבי, בחשד שסייעו לו להימלט מהמשטרה ולהסתתר. במהלך המצוד אחריו התקבלו מאות קריאות מאזרחים מרחבי הארץ שטענו כי ראו אותו – אלו נבדקו ונשללו. ניסיונות המשטרה להתעדכן על מיקומו של הנמלט באמצעות הטלפון הסלולרי השייך לו כשלו לאחר שהוא הותירו מאחור ולא נשא אותו עמו. אתמול, לאחר שהגיע מידע אמין ומדויק בדבר מיקומו במשרד במבנה שבנתניה, נשלחו כוחות משטרה סמויים לאזור, כיתרו את המבנה ורק לאחר שנקבע בוודאות שברבי שוהה במקום הגיעה ההוראה לפרוץ אל מקום המסתור.

הפריצה למשרד נעשתה באמצעות פטיש כבד שמשקלו 15 ק"ג, אך ברבי קפץ מהקומה השנייה ואותר מיד מסתתר במחסן במבנה מאחורי ציוד שהונח על רצפת המבנה. עם לכידתו הוזעק לתחנת המשטרה הרופא הראשי במכון לרפואה משפטית באבו כביר, פרופ' יהודה היס, כדי שיבדוק אם החשוד נפצע בעת ניסיון הבריחה, או שהוא פצוע מזמן התאונה עצמה. ברבי סירב להיבדק, ובמהלך החקירה הראשונית העדיף לשמור על זכות השתיקה ולא שיתף פעולה עם חוקריו.

כזכור, לאחר התאונה הגיע לתחנת נתניה יוחאי גליקסמן, תושב נתניה, והתוודה כי הוא הנהג הדורס. כשסיפרו לו חוקריו שבתאונה נדרסו למוות שלוש נשים, הוא התעלף. כשהתאושש סיפר גליקסמן כי סמוך לתאונה, הגיע אליו ברבי והורה לו להסגיר את עצמו למשטרה, להודות במעשה ולקחת עליו את ה"תיק". אשתו של גליקסמן אוששה את גרסתו כשנחקרה במשטרה.

מאוחר יותר נודע כי בעת שגליקסמן היה שפוט על התפרצות וגניבה, התאפשרה לו עבודה מחוץ לכותלי הכלא. בשלב ההוא הופיעה בפני בית המשפט רעייתו של ברבי, ניצה ברבי, מסרה כי היא מוכנה לאפשר לגליקסמן לעבוד בפיצוצייה השייכת לה ולפקח עליו בשעות אלו. היא גם העידה כי בפיצוצייה קיימות מצלמות רבות אשר יכולות לנטר כל העת את תנועות אסיר העבודה ברישיון. למרות התנגדות הפרקליטות החליט בית המשפט לאפשר לו לעבוד בפיצוצייה, ולניצה ברבי לשמש כמפקחת מטעם בית המשפט. ייתכן שזהו המקור ל"חובו" של גליקסמן לברבי, שבשלו הסכים להודות בעבירה שלא ביצע. משטרת ישראל גם תחקור מדוע במהלך שלושת הימים שבהם שהה החשוד ממש מתחת לאפה, הוא לא נלכד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן