Skip to content

המלחמה בסוריה פולשת ללבנון; המורדים: אנו משתלטים על חאלב

סגן ראש ממשלת סוריה דוחה את הדרישה להתפטרות אסאד כתנאי מוקדם למשא ומתן, אבל מוכן שזה יעלה על שולחן הדיונים. דוברי האופוזיציה ממשיכים לדרוש את פיטוריו של העריץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סוריה ולבנון

רשת CNN  מדווחת, שסגן ראש ממשלת סוריה, קאדרי ג'מיל, אמר אתמול, שלישי, במוסקווה, שהתפטרות אסאד תוכל לעלות לדיון רק אחרי התחלת דיאלוג עם המורדים. "קביעת התפטרותו כתנאי מוקדם לדיאלוג פירושה שלא יהיה דיאלוג כלל," אמר ג'מיל והוסיף ש"יש לשאול את העם הסורי כולו," בדבר אפשרות כזאת. "אם הנושא הזה ייכפה עלינו מבחוץ, יהיה זה תקדים מסוכן מאוד ביחסים הבינלאומיים." דוברי האופוזיציה דחו בינתיים את טענותיו ואמרו שאין שום אפשרות שהעריץ יישאר בשלטון.

קדארי גם השמיע בדבריו אזהרה מפני התערבות צבאית בסוריה. בכך הגיב לדברי הנשיא האמריקני, ברק אובאמה, כי צבא ארה"ב יתערב אם המשטר הסורי יזיז את מאגרי הנשק הכימי שברשותו. לדברי קאדרי: "פלישה צבאית לסוריה יתפתח לעימות אזורי וייצא מחוץ לגבולות סוריה". 

הפגזות וקרבות קשים מתנהלים בחאלב, העיר השנייה בגודלה בסוריה. שני הצדדים טוענים לניצחונות ומכחישים זה את טענות זה. לדברי ועדת התיאום המקומית של ארגוני האופוזיציה, לפחות 230 בני אדם נהרגו אתמול בסוריה, לרבות 104 בדמשק ובפרבריה ו-42 בחאלב. כמו כן התנהלו אתמול קרבות קשים בעיר חומס.

צבא המורדים בעיר חאלב (צילום גטי אימג'ס)
צבא המורדים משתלט על 60 אחוז מהעיר חאלב (צילום גטי אימג'ס)

עיתונאית יפנית, מיקה ימאמוטו, שדיווחה מחאלב על צבא המורדים, נהרגה אתמול בקרב יריות בעיר. לדברי העמותה "הוועדה להגנת עיתונאים," עשרים עיתונאים אחרים נהרגו במהלך העימות בסוריה, לפחות 17 מהם במהלך עבודתם.

מלחמת האזרחים בסוריה גולשת ללבנון
מלחמת האזרחים בסוריה גולשת ללבנון

רשת אל-ג'זירה מדווחת מחאלב, שדוברי צבא סוריה החופשית טוענים כי לוחמיו שולטים בשני שלישים מהעיר: "אנו שולטים ביותר מ-60 אחוז מהעיר חאלב, ובכל יום משתלטים על רבעים נוספים," אמר עבדל ג'באר אל-קאידי, קולונל בצבא הזה. דובר הממשלה הכחיש את הטענות בדמשק וכינה אותן "שקריות לחלוטין."

ובינתיים ממשיכה האלימות במדינה לגלוש אל לבנון השכנה, שם נהרגו שני בני אדם ולפחות 60 נפצעו בהתנגשויות בין תושבים של שכונות סוניות ועלאוויות בעיר טריפולי. זאת למרות ניסיונות צבא לבנון לבלום את האלימות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן