Skip to content

"לוחמים זרים" מצטרפים למורדים בסוריה

המורדים טוענים שלוחמים מחוץ לסוריה הצטרפו אליהם בקרב על חאלב, ובדמשק נמשך הטבח. בריטניה וארצות הברית הזהירו את סוריה שהשימוש או האיום בשימוש בנשק כימי יאלץ אותן "לשקול את גישתן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אלימות בטריפולי
אלימות בטריפולי

ה-BBC מדווח, שבריטניה הצטרפה לארצות הברית והשתיים הזהירו את סוריה שהשימוש או האיום בשימוש בנשק כימי יאלץ אותן "לשקול את גישתן." הנשיא ברק אובמה איים הלילה שוב, שהזזת הנשק כימי והביולוגי תהיה "קו אדום". ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בנוסף לשיחתו עם הנשיא אובמה, שוחח גם עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. השלושה דנו בדרכים לתמוך באופוזיציה בסוריה.

רשת אל-ג'זירה מדווחת מחאלב, שלדברי המורדים הלוחמים בעיר, הם נתקלים בהתנגדות קשה מצד תושבי העיר, ומצד שני, לוחמים זרים הצטרפו אליהם במערכה להיפטר מהנשיא בשאר אל-אסאד. אף שרוב הלוחמים בחאלב הם סורים, המלחמה בעיר משכה אליה לוחמים ערבים, החשים מחויבות לסייע לאופוזיציה שרוב אנשיה הם סונים.

בתוך כך התחדשה מתקפת השלטון על שכונותיה הדרומיות של הבירה דמשק. לפחות ארבעים בני אדם נהרגו בהפגזות אתמול, יום רביעי, אליהן התלוו התקפות מסוקי קרב, ופשיטות שריון. "כל דמשק רועדת מהפיצוצים," אמרה תושבת דרום העיר, והוסיפה שהצבא מפגיז את העיר מההרים המשקיפים עליה.

תלאות המלחמה בסוריה אינן מסתיימות בלחימה. המחסור במזון ובתרופות מחמיר והולך. על פי המניין האחרון שנערך, האו"ם "יודע" על 170,000 פליטים, אך רבים אחרים אינם רשומים. בית ספר בפרברי חאלב הפך למקום מקלט של 500 בני אדם שנמלטו מהעיר.

ולרי איימוס, מתאמת הסיוע מטעם האו"ם, ביקשה ביום רביעי כסף נוסף, כדי לסייע למיליון בני אדם נזקקים. לדבריה, רוב הכסף שגויס עד כה שימש לרכישת מזון, אך יש גם צרכים אחרים. "אחד מהם הוא היכולת לסייע ברכש תרופות," אמרה איימוס, "סוריה כידוע מייצרת את רוב התרופות במפעלים הנמצאים בחאלב ובמקומות אחרים. לאחרונה הם מושפעים מהלחימה, לכן תרופות מצילות חיים אינן בנמצא עוד."

מניין המתים בקרבות בין תומכי הנשיא אסאד למתנגדיו בעיר טריפולי שבלבנון עלה ל-12, בהתנגשויות שלדברי תושבים הן הקשות ביותר מאז מלחמת האזרחים במדינה. יותר ממאה בני אדם נפצעו בלחימה שפרצה השבוע ברחוב בעיר, המפריד בין שכונה סונית, באב אל-טבאנה, לגבעה עלאווית, ג'בל מוחסיין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן