Skip to content

"ישראמדיק" משווקת ביטוח של BUPA הבריטית, הפועלת בארץ ללא רישיון

הפיקוח צפוי לבדוק את הפעילות • מנכ"ל "ישראמדיק" ארז אלמוג ל"פוליסה": המפקח על הביטוח התנה את האישור בכך שתהליך החיתום של BUPA הבריטית ייעשה בחו"ל • באוצר מכחישים: באגף שוק ההון לא רשומה חברה זרה בעלת היתר בשם BUPA
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פוליסה"

חברה ישראלית, בשם "ישראמדיק", מוכרת מזה יותר משנה פוליסות ביטוח נסיעות של BUPA הבריטית – הפועלת ללא רישיון ביטוח בישראל, נחשף בתחקיר "פוליסה". מהתחקיר עולה, כי "ישראמדיק", הפועלת באמצעות סוכנות הביטוח "תנועה", מציעה ביטוחי נסיעות מסוגים שונים וגם ביטוחים של חברת הביטוח האמריקאית HCC, שאף היא אינה מורשית לפעול בישראל. סוכנות "תנועה" היא בבעלותו של סוכן הביטוח, ארז אלמוג, מנכ"ל "ישראמדיק". אלמוג שימש בעבר מנהל מחלקת ביטוח החיים בסוכנות הביטוח "עיתים".

על פי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), חל איסור על מכירת פוליסות ביטוח של חברות זרות, שאינן פועלת באישור המפקח על הביטוח בישראל. בעבר ניסו גורמים ישראלים למכור פוליסות של חברות שאין להן רישיון לפעול בישראל, בהם סוכן הביטוח, נחום פז, ששיווק פוליסות מטעם חברת הביטוח הרוסית "אינגוסטרך". כתוצאה מכך, פרסם המפקח על הביטוח, עוד בשנת 2005, אזהרה בנושא, בה צוין כי "המפקח על הביטוח מזהיר את ציבור המבוטחים לא לרכוש פוליסות ביטוח מחברות זרות שאין להן רישיון לעסוק בביטוח בישראל".

בכיר בענף אמר בנושא ל"פוליסה": "אם לא די שענף הנסיעות לחו"ל מתנהל כולו באזור הדמדומים, שבו רוב המפיצים (סוכני נסיעות וקופות חולים) פועלים ללא רישיון, עכשיו גם חברות ביטוח ללא רישיון מצטרפות לקלחת".

ארז אלמוג, מנכ"ל "ישראמדיק", דחה בשיחה עם "פוליסה" את הטענות, וטען כי הפיקוח על הביטוח אישר לפני כשנתיים את שיתוף הפעולה למכירת ביטוח נסיעות בין "ישראמדיק" ל-BUPA. "פוליסה" בדק בפיקוח על הביטוח את דברי אלמוג, כאילו קיבל היתר, אולם גורמים באגף הכחישו את טענותיו. חוגים באוצר אף אמרו, כי לא נמצאת על שולחנם כל בקשה לקבל רישיון עבור BUPA.

באשר לפעילותה של BUPA ללא רישיון, הסביר אלמוג כי ב"ישראמדיק" לא מבטחים את המבוטחים, אלא מעבירים את פרטי המבוטח למוקד BUPA בלונדון, כאשר החיתום והעסקה נעשים באנגליה, וכי פעילות זו אושרה על ידי המפקח על הביטוח. בחוגי האוצר אומרים כי פעילות זו לא קיבלה שום היתר של המפקח. עוד הוסיפו בחוגי האוצר ל"פוליסה", כי לא סביר שהמפקח היה מאשר סוג כזה של פעילות.

תגובת הפיקוח על הביטוח: "באגף שוק ההון לא רשומה חברת ביטוח זרה בעלת היתר בשם BUPA, וגם לא סוכנות ביטוח בשם 'ישראמדיק'. לעומת זאת קיימת סוכנות בשם 'תנועה'. אנו בוחנים את הדברים ומבצעים ביקורות באופן שוטף".

הידיעה פורסמה ב"פוליסה" – עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ב-23 באוגוסט 2012 [email protected].
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן