Skip to content

הרמטכ"ל החליט: אל"מ ארז וינר לא ימונה לתפקיד קצין חינוך ראשי

אל"מ וינר לא יקודם לדרגת תא"ל ולאחר סיום החקירה יחפשו לו תפקיד הולם. דובר צה"ל: "ההחלטה התקבלה על ידי הרמטכ"ל בכובד ראש, מתוך הבנה כי התקופה הארוכה בה לא מונה מחליף לתפקיד קצין חינוך ראשי גורמת נזק לצה"ל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלוף משנה ארז וינר, לשעבר עוזרו של רב אלוף (מיל), גבי אשכנזי, לא ימונה לתפקיד קצין חינוך ראשי, בניגוד לסיכום שהיה לו עם אשכנזי בזמנו, על כך הודיע הבוקר הרמטכ"ל,  בני גנץ. גנץ הודיע כי נפתחה ההתמודדות על תפקיד קצין חינוך ראשי במקומו של תא"ל אלי שריימסטר. וינר נודע לאחרונה בשל היותו דמות מרכזית בפרשת הרפז.

אל"מ ארז וינר (צילום: דו"צ)
מבוכה וזעזוע. אל"מ ארז וינר (צילום: דו"צ)

החלטת הרמטכ"ל באה על רקע  דרישת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס לפתוח בחקירה בעניינו של וינר ולנוכח התנגדותו של שר הביטחון אהוד ברק למינוי זה.

בסביבתו של וינר התקבלה ההחלטה במבוכה ובזעזוע. פרקליטו של וינר, עורך הדין עודד סבוראי, אמר לכלי התקשורת כי "הרמטכ"ל איננו מכיר – לא את פרטי טיוטת דו"ח המבקר ולא את תגובתו של אל"מ וינר, שנמסרה למבקר בכתב ובעל פה. אנו מצרים על עיתוי ההחלטה, זמן קצר לפני פרסום הדו"ח הסופי, ומאמינים שבתום הפרשה ימומש קידומו של אל"מ וינר, כפי שסוכם על ידי פורום מטכ"ל ועל ידי הרמטכ"ל הקודם".

מדובר צה"ל נמסר למגפון, כי "הרמטכ"ל בני גנץ קבע כי אל"מ ארז וינר לא יקודם לתפקיד קצין חינוך ראשי. ההחלטה התקבלה על ידי הרמטכ"ל בכובד ראש, מתוך הבנה כי התקופה הארוכה בה לא מונה מחליף לתפקיד קצין חינוך ראשי גורמת נזק לצה"ל בכלל ולחיל החינוך בפרט. תהליך בחירתו של קצין חינוך ראשי הבא יתבצע בהמשך כמקובל בצה"ל. עם סיום בדיקת המבקר ובהיעדר מניעה משפטית או אחרת, יתמודד אל"מ וינר לתפקיד תא"ל אחר ועד לקבלת החלטה ישובץ לתפקיד אחר".

וינר, שהיה בקשר ישיר עם בועז הרפז לפני שהאחרון נחשף, היה זה שמסר את המסמכים לידיו של גורם זר מחוץ למערכת הצבאית, דבר שהביא לידי פרסום העניין בסופו של דבר בתקשורת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן