Skip to content

טעימת היום: יקב רקנאטי

היקב שצמח ב-533% בתוך עשור, מייצר היום כמעט מיליון בקבוקים ובארבע סדרות איכות יין • סדרת "רקנאטי" מעניקה תמורה נהדרת ביחס למחיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יקב רקנאטי, בבעלותם של לני רקנאטי ומשפחת שקד, החל את דרכו בשנת 2000 עם כ-140 אלף בקבוקים. כיום, היקב מייצר למעלה מ-950 אלף בקבוקים בשנה. הצלחה שנחשבת כבירה בעולם היין הישראלי.

חשתבם לבקר? חשוב לציין, שהיקב עצמו נמצא באזור תעשייה אפרורי בעמק חפר, במקום לטבול בכרמים ובנופים משכרים, שגם ימשכו תיירות כמקובל בעולם הנאור. לפני שנים אחדות הודיע היקב על כוונתו להעתיק את עצמו לאזור ירושלים ולפתוח מרכז מבקרים מושקע, אבל התוכנית מתעכבת בשל ביורוקרטיה מתישה, מועצות מקומיות ארכאיות ובעיקר בשל הסיבה, שייצור יין במדינת ישראל נחשב כענף בתעשייה, ולא כמוקד תיירותי.

עיקר הכרמים, מהם מגיעים הענבים ליקב, נמצאים באזור מנרה וכרם בן-זמרה שבגליל העליון, וענבים בעלי אופי "חם" יותר, מגיעים גם מעמק האלה והגליל התחתון.

על צד הייצור, מנצח היינן המוכשר, גיל שצברג, כשהסייד-קיק שלו הוא היינן, עידו לוינסון. יחדיו, הם מפיקים ביקב יינות בארבע סדרות איכות: יסמין, רקנאטי, רזרב, ובראש הפירמידה נמצא: הספיישל רזרב.

המלצות היקב לשנה החדשה

לקראת חגי תשרי, היקב ממליץ להעלות על שולחן החג יינות מסדרת רקנאטי: קברנה סוביניון, שיראז ושרדונה – יינות טובים, המעניקים תמורה הולמת לכסף:

רקנאטי, רקנאטי, שרדונה 2011

צבעו של היין צהבהב חמאתי, בשומת נעימה של לימונית, פירות הדר בשלים והרבה חמאה, ווניל וטבק המגיעים מהמגע של היין בחביות עץ האלון. הפה זוכה לחמיצות טובה, וחשים בגוף מלא, עשיר, כוהלי עם סיומת ארוכה ונעימה. היקב מציין: יתאים במיוחד כאקדם (אפרטיף) מהנה לארוחות, או כבן לוויה לכל סוגי הדגים, סלטים עשירים, פסטות על בסיס שמנת, או גבינות קרמיות כמו ברי, קממבר ודומותיהן. טמפרטורת הגשה מומלצת של 12-14 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 59 שקל, לשתייה בשנה עד שנתיים הקרובות. ♥♥♥♥♥
.
.

רקנאטי, רקנאטי, קברנה סוביניון 2011

צבעו סגלגל כהה, בשומת נעימה של פירות אדומים ושחורים, כגון שזיף, פטל ודומדמניות. השימוש בחביות עץ מקנה ליין גם שכבה נוספת של בוקה, העשירה בווניל, קרמל ומעט טבק. הפה מלא ועשיר טעמים, עפצנים בינוניים וסיומת נעימה. היקב מציין: יתאים במיוחד לליווי נתחי בקר, ומאכלים מהמטבח האיטלקי לצד גבינות מיושנות. טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 59 שקל, לשתייה בשנתיים עד שלוש הקרובות. ♥♥♥♥♥
.
.

רקנאטי, רקנאטי, שיראז 2011

אחד מן התמורות למחיר הטובות ביותר על מדפי היין בארץ. יין סגול עד שחור, עשיר בבשומת של פלפל שחור, שזיפים ומעט שוקולד. בשל המגע בחבית עץ אלון, נוסף רובד הווניל והטבק. הפה מעניק חומציות נעימה, עפצנים המאפשרים שתייה מיידית וסיומת אלגנטית. היקב מציין: מתאים לליווי מאכלים כגון בשר צלוי, תבשילי קדרה, פסטות ברטבים עשירים וגבינות חריפות. טמפרטורת הגשה מומלצת: 18-20 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 59 שקל, לשתייה בשנתיים עד שלוש הקרובות. ♥♥♥♥
.
.

לכתבות נוספות על יקב רקנאטי: בגדי יסמין החדשים, הסדרה הים תיכונית, חגיגת האביב ביקב.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן