Skip to content

המדינה למגרון: התפנו כבר ביום ראשון הקרוב – ולא, תפונו בכוח

במכתב שנשלח אתמול על ידי מתאם הפעולות בשטחים, הוא הודיע כי על המתנחלים לעמוד בהסכם ולהתפנות. אם יחליטו להישאר, המדינה תפסיק לקיים את חלקה בבניית שכונה חלופית והם יפונו בכוח. המתנחלים דורשים להגיע קודם לדיון בבג"ץ, אחר כך יחליטו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נציגי מערכת הביטחון נפגשו השבוע עם ראשי המתנחלים ביצהר בניסיון לשכנעם שיתפנו מייד ומרצון מהתנחלות מגרון, כך נודע למגפון. בעקבות המפגשים התקיים כנס חירום עם ראשי המתנחלים בניסיון לשכנעם להחל בפינוי מרצון מייד, ביום ראשון הקרוב, בהתאם להחלטת בג"ץ שהורה לפנות את ההתנחלות עד יום שלישי הבא. ביום זה יתקיים דיון בבית המשפט על טענות המתנחלים בעניין רכישת הקרקעות במגרון.

לאחרונה הודיעה פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון, כי עמדת המדינה היא שאין מניעה לפנות את מגרון כולה. אתמול נשלח למתנחלים מכתב שנכתב על ידי מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, ובו הוא מודיע להם כי עליהם לעמוד בהסכם הפינוי בו הודיעו כי יתפנו מרצון מהמאחז ואם הפינוי לא ייעשה מרצון, המדינה לא תראה עצמה מחויבת לקיים את חלקה. בהסכם נקבע, שהמדינה תבצע פיתוח של שכונת קבע חלופית למגרון בשכונת היקב הסמוכה.

מגרון (מתוך אתר היישוב)
הלחץ לפנות מגיע גם מהבית. מגרון (מתוך אתר היישוב)

שכונה זו, שבנייתה מתקיימת בימים אלו, תוקצבה לאחרונה על ידי המדינה בעלות של כשישים מיליון שקלים. המתנחלים מצדם הודיעו נכון להיום, כי אין בכוונתם להתפנות מרצון, כולל 30 משפחות שלגביהן לא קיימת מחלוקת שהן התיישבו על קרקע פלסטינית פרטית. המתנחלים תובעים להמתין לדיון בבג"ץ, בו יידון נושא הקרקעות. בג"ץ אמנם אפשר את הדיון, אך התנה אותו בכך שעד מועד הדיון יתפנו המתנחלים מהקרקע אליה פלשו.

במשרד הביטחון הודיעו למתנחלים, כי הם דורשים פינוי מלא, כפי שנקבע בבג"ץ, ולא יסתפקו בפינוי חלקי. אנשי המשרד הודיעו כי תינתן עזרה בפינוי ובהעברת הציוד לשכונה החלופית בגבעת היקב. המסרים שהועברו למתנחלים היו חד משמעים וחריפים, המדינה תגיע ביום שלישי לדיון בבג"ץ כשההתנחלות ריקה מאדם. נודע כי גורמים בכירים בהנהגת יו"ש מפצירים בתושבים להתפנות ולא להגיע לפינוי בכוח ולעימותים קשים.

דובר מגרון, איתי חמו, טען בתגובה כי הוא ממליץ לראש הממשלה לנהוג על פי היגיון ועל פי המוסר ולא "ללכת על פי דרכו של שרון". לגבי הלחצים המופעלים עליו ועל חבריו הוא אמר כי "תושבי היישוב מגרון עומדים בנחישות למעלה משנה במכבש לחצים אדיר. את האידיאולוגיה שלנו לא נמכור בעבור בצע כסף ואף לא בעבור קרוואנים נוצצים. חבל שתנועת הליכוד בוחרת להרוס את ההתיישבות במקום למלא את תפקידה ההיסטורי". חמו מציע לבנימין נתניהו "לתמוך בזכויות קניין בסיסיות ולא להתעסק בלוחמה פסיכולוגית כלפי תושבי מגרון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן