Skip to content

הסנאטור המושחת מברזיל ישלם קנס של 225 מיליון דולר

לואיס אסטבאו, איש עסקים עשיר, בזז קרנות ציבוריות כשהיה בתפקיד ציבורי. רכושו משועבד עתה למדינה עד שישלם את מלוא הקנס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מי שמתלונן על הקנסות הנמוכים המוטלים בארץ על עבריינים המורשעים במעשי שחיתות יוכל לקבל תימוכין לעמדתו מהידיעה הבאה. הסנאטור הברזילאי לואיס אסטבאו, הנחשב לאחד מהאנשים העשירים ביותר במדינה הדרום-אמריקאית הגדולה, נדרש לשלם קנס בגובה 224.92 מיליוני דולרים (468 מיליון ריאל).

אסטבאו הורשע במעילה בכספי קרנות ציבוריות של ממשלת ברזיל בסוף שנות התשעים. הכסף שגנב יועד לבניית בנין ציבורי גדול בעיר סאו פאולו. בעקבות חשיפת הפרשה, סולק אסטבאו מהסנאט ונלקחו ממנו כל זכויותיו הפוליטיות עד 2008. אסטבאו הסכים להשיב את הכסף ב-96 תשלומים, כשרכושו הרב משועבד למדינה כבטוחה עד שיוחזר הסכום כולו.

"זהו הסכום הגבוה ביותר שהוטל אי פעם כקנס על אדם שהורשע בביצוע מעשי שחיתות בברזיל, וכנראה גם בעולם כולו", אמרה התובעת הכללית, הליה בטרו, "חלק מהכסף התגלה, אבל הסכום הזה מיועד לפיצוי הקרנות הציבוריות". אסטבאו, שכבר ריצה שמונה שנות מאסר בפועל, יעביר את כל הסכום לקופת המדינה.

רקש שני סנאטורים בברזיל הודחו מהסנאט במהלך ההיסטוריה הפוליטית של מדינה זו. אסטבאו וסנאטור נוסף בשם דומסטנס טורס. האחרון הודח מהסנאט בחודש שעבר לאחר שנעצר בפברואר בתום חקירה שחשפה את קשריו עם עולם ההימורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן