Skip to content

האחים המוסלמים במצרים לחמאס – הפסיקו פעילויותיכם נגד ישראל

תנועת "האחים המוסלמים" במצרים במסר תקיף להנהגת חמאס: "הפסיקו האלימות והתרכזו בפוליטיקה". הדבר בא על רקע מחלוקת דרמטית בהנהגת חמאס בנוגע לאסטרטגיה שעל התנועה לאמץ.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנועת "האחים המוסלמים" במצרים במסר תקיף להנהגת חמאס: "הפסיקו האלימות והתרכזו בפוליטיקה". הדבר בא על רקע מחלוקת דרמטית בהנהגת חמאס בנוגע לאסטרטגיה שעל התנועה לאמץ.

מאת עידו וולקן

תנועת "האחים המוסלמים" במצרים לוחצת על ארגון החמאס, ארגון-אח של התנועה המצרית, לחדול מן המאבק המזוין בישראל ולהתרכז בזירה הפוליטית להשגת יעדיה, כך מדווח העיתון הבריטי "הגרדיאן".

חמושי חמאס בעזה
חמושי חמאס בעזה

העיתון מדווח כי המסרים ממצרים, שהגיעו לראשי חמאס בערוצים חשאיים, נופלים על אזניים כרויות בהנהגת חמאס, ובייחוד בקרב הנהגת החוץ של הארגון, השוהה בדמשק. הדבר בא על רקע חילוקי דעות ממושכים בין הנהגות חמאס בעזה ובדמשק בנוגע למדיניות התנועה, לאור "אביב העמים הערבי" וההתפתחויות האחרונות באזור. בעוד שח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס היושב בדמשק הכריז בשבועות האחרונים על כוונת התנועה לעבור מהתנגדות מזויינת להתנגדות עממית, מחמוד א-זהאר, בכיר התנועה ברצועת עזה, מסר ל"גרדיאן" כי "אין כל שינוי במדיניותנו בנוגע לסכסוך". בחודש שעבר, שירות ניתוח המודיעין ג'יינס דיווח כי מקורות פנימיים בתוך התנועה מסרו כי זו החליטה לעבור מהתנגדות מזויינת לעממית לראשונה מאז הקמתה בשנת 1987.

מוחיימר אבו סעדה, מרצה באוניברסיטת אל-אזהר בעזה, אמר ל"גרדיאן" כי "ישנם חילוקי דעות בין משעל וא-זהאר באשר לעתידה ומדיניותה של חמאס; משעל מרגיש כי לאור אביב העמים הערבי התנגדות מזוינת אינה קבילה יותר". הסיבה לכך היא שהנהגת החוץ של חמאס רגישה יותר להתפתחויות האזוריות, בהן גם למחאה בסוריה, ולדעתו של אבו סעדה "משעל נמצא בעמדה רגישה, שכן במוקדם או במאוחר ייאלץ לעזוב את דמשק בעוד שבעזה המצב שונה, וההנהגה שם מרגישה בטוחה".

אבראהים איבראש, עמיתו של אבו סעדה באוניברסיטת אל-אזהר, מצוטט בכתבה כאומר כי "האחים המוסלמים" במצרים העבירו לחמאס מסרים בערוצים פרטיים וחשאיים בבקשה "להפסיק את הפעילות הצבאית ולהתמקד בפוליטיקה". "האחים במצרים רוצים שהמצב ישאר רגוע", מוסיף איבראש.

1 Comment

  1. אופירה
    11 בינואר 2012 @ 21:48

    כל הכבוד, ותודה! אנחנו זקוקים לדיווחים מהתקשורת הערבית כמו למים ביום חמסין. בהצלחה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן