Skip to content

טעימת היום: רום הוואנה קלאב

הוואנה קלאב הוא מותג הרום השלישי הנמכר ביותר בעולם, מחוץ לארצות הברית. המשקה המשכר נחשב כיום אחד השגרירים הטובים ביותר של קובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בקובה, מסורת ארוכה של ייצור רום, שמתחילה כבר בשנת 1493, כשקולומבוס הביא את קני הסוכר אל האי. העשב הגבוה, העבה והמתוק שגשג והצליח מאוד באדמתה הפוריה של המדינה, ושנים לא רבות אחר כך פרחה באי תעשיית הסוכר. ב-1620 כבר היו האי יותר מ-50 מזקקות סוכר. עם השנים גילו, כי ניתן להפיק גם משקאות כהילים מקני הסוכר, וכך נולד לו משקה הרום.

רום הוואנה קלאב

רום זה מיוצר לפי המסורת הקובאנית, מקני סוכר באיכות גבוהה. לאחר תסיסת המולאסות, שנקראות mieles בקובה, מתבצע זיקוק איטי במיוחד במזקקות רציפות מיוחדות, שתוכננו במיוחד לזיקוק רום הוואנה קלאב.

המשקה הצעיר, המכונה ODV, מועבר ליישון בחביות אלון לבנות, ואז מעורבב עם תזקיק קנה סוכר צעיר, כדי להכין רום צעיר (ron fresco), שבתורו מועבר ליישון, מעורבב שוב עם רום צעיר וכך הלאה, עד שהמֶמַסֵך הראשי (מאסטרוס רונרוס), מרוצה מהתוצר. בחירת החביות היא קריטית, כיון שסוג העץ ומידת הקליה שלו משפיעים מאוד על הבשומות, הטעמים והמרקם של התוצר הסופי.

מגוון המוצרים של רום הוואנה קלאב מיושנים בחביות ובאופן טבעי, ללא האצת התהליך, ולכן כל הרום של הוואנה קלאב הוא רום מתיישן (אנייחו).

הסמליל של הוואנה קלאב מראה את הג‘יראדייה (Giraldilla), פסל ברונזה שמשקיף אל נמל הוואנה. הפסל נוצק בקובה בשנת 1634, והמסורת אומרת שזהו פיסלה של איזבל דה בובאדייה, יפהפייה קובאנית שבעלה יצא לחפש את מעיין הנעורים בשנת 1539, אך לא שב לעולם. היא כונתה "בלה הוואנה", והפכה לסמלה הבלתי רשמי של העיר הוואנה, וגם לחלק בלתי נפרד מהתדמית של הוואנה קלאב.

רשמי טעימה

המזקקה בקובה מייצרת מגוון גדול של רום, כל אחד מהמותגים מיושן במשך תקופה שונה. להלן המבחר המגיע לישראל:

הוואנה קלאב 3 שנים

המשקה היוקרתי ביותר בין כל מותגי הרום הלבן. צבעו לבן צהבהב, כקש בהיר, צלול אך סמיך מאוד. האף רומז על וונילה, אגסים מקורמלים, בננה ואף טבק המגיע מהחבית. הפה נעים, מעט מעושן עם סיומת לוונילה ושוקולד. נהדר לשתייה נקייה, או לשימוש בממזגים (קוקטיילים), כמו דאקירי.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 שקל. אחת מן התמורות למחיר הטובות ביותר בעולם המשקאות הכהילים ♥♥♥♥♥
.

הוואנה קלאב 7 שנים

צבעו מזכיר את גווני עץ הדובדבן, האף עוצמתי, עשיר בפרחים וברקע רמז לקקאו, וונילה, עץ ארז, טבק מתוק מקופסת סיגרים ואף מעט פרחים טרופיים. הפה מאוד עשיר ומאוזן, וניתן לחוש בטעמים כמו בשוקו חם עם וונילה, אגוזי וקרמל חום. הסיומת עגולה ורכה, ומעניקה מורכבות ייחודית. אידיאלי עם קוביית קרח בכוסית נמוכה, או בממזג של קובה ליברה.

מחיר מומלץ לצרכן: 349 שקל  ♥♥♥♥♥
.

הוואנה קלאב 15 שנה

הרום המורכב ביותר, וממותג אי שם בעלית המזקקה כקטגוריית סופר פרימיום. צבעו ענברי ומעט בוהק, האף מאוד נעים, פירותי ומלטף, בעוד החיך מעניק רושם ראשוני של דבש או שזיף יבש. בטעימה שנייה, חשים גם בבננה, אגס ותאנים. הסיומת וונילית עם חומציות רכה, תוך שיירי רמזים לשוקולד וקוקוס. אידיאלי בכוס סניפטר ולשתות לאט לאט, ליהנות מכל לגימה.

המוצר נמכר רק בדיוטי פרי, ללא ציון מחיר ♥♥♥♥

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן