Skip to content

הצעירים והמבטיחים של רמת הגולן

שנת 2012 רק החלה, ויקבי רמת הגולן משיקים את היינות החדשים מבציר הקיץ של 2011. לטענת חקלאים רבים, 2011 תיזכר כשנת בציר איכותי ומיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנת 2012 רק החלה, ויקבי רמת הגולן משיקים את היינות החדשים מבציר הקיץ של 2011. לטענת חקלאים רבים, 2011 תיזכר כשנת בציר איכותית ומוצלחת במיוחד

מאת: שי שגב

הר חרמון אדום - מן היינות הפופולאריים בישראל
הר חרמון אדום - מן היינות הפופולאריים בישראל

שנת 2011 נחשבת כשנה הקרה והרטובה ביותר בישראל משנת 1997. כמות המשקעים הייתה ב-130% מן הממוצע בשנים האחרונות. חודשי האביב (אפריל עד יוני) היו קרים במיוחד, וכך גם בציר הקיץ איחר לבוא בכשבועיים מן הרגיל, ורוב החקלאים בצפון נצפו בוצרים עוד במהלך אוקטובר. יש המזכירים, שבאותה תקופה כ-25% מתוצרת האשכולות נותרו תלויים על הגפן. בתחילת נובמבר, נבצרו אחרוני הענבים מן הגפנים.

עתה, תוך עבודה איכותית וזריזה, יקבי רמת הגולן הם מן היקבים הראשונים בארץ המפציעים עם היינות הראשונים של הבציר. הענבים מהם עשויים היינות, זה עתה נקטפו מן הגפן. היינות החדשים נחשבים יינות נגישים, עממיים ולשתייה במהלך השנה עד שנתיים הקרובות.

.

יקבי רמת הגולן, ירדן, הר חרמון אדום 2011

היין שווק לראשונה בשנת 1989, ומאז נחשב אחד מן היינות הפופלאריים בקרב הישראליים. זהו יין צעיר, עשיר בפירות ולשתייה מיידית (במהלך השנה עד שנתיים הקרובות). בהתאם לפרסומי היקב, היין אדום יבש, עשוי מממסך (בלנד) של חמישה זנים: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, מלבק ופטיט ורדו – כולם מאיזור רמת הגולן והגליל העליון.

היין סיים תסיסה (הפיכתו ממיץ ענבים ליין), לא עבר שהות בחבית ובוקבוק ללא סינון סטרילי (עובדה המשאירה תכונות מסויימות מבשומת וטעמי התירוש).

כמחווה חברתית, משנת 2007, כל בקבוקי הר חרמון אדום נושאים תווית אחורית המודפסת בכתב ברייל, למען קהילת העיוורים.

המלצת היקב להתאים את היין עם המאכלים: בשר קורנביף, סטייק טרטר, המבורגר איכותי או לצד נתח גבינת קמבבר. המחיר המומלץ: 39 שקל, במיטב רשתות השיווק וחנויות היין.

.

יקבי רמת הגולן, ירדן, הר חרמון לבן 2011

גם יין זה יבש, אך הפעם צבעו לבן ומיוצר מממסך של סוביניון בלאן ושרדונה – כולם מצפון רמת הגולן. היין עבר תסיסה קרה לשמירת רעננות, לא ביקר בחבית, אך בוקבק בשיטה דומה לאחיו האדום.

עוד תכונות ששאב היין מאחיו הוותיק – תווית הברייל המודפסת, כמו גם יכולת התיישנות קצרה. עם זאת, יין זה ילווה מטעמים כגון: עוף בקארי תאילנדי, עוף בליים, דג סלמון בגריל או מקרל בלימון.

המחיר המומלץ לצרכן: 37 שקל, במיטב רשתות השיווק וחנויות היין.

.

יקבי רמת הגולן, ירדן, גוורצטרמינר 2011

ענבי הגוורצטרמינר עשו עלייה, ונטעו לראשונה בשנת 1995 בצפון רמת הגולן (כרמי מרום גולן ואל רום). יש לציין, כי זהו אחד מן המקומות הבודדים בארץ בהם תנאי הגידול והקרקע טובים ליצירת יין מזן זה, אך במידת מתיקות חצי יבש.

הזן הייחודי, המתאפיין בדרך כלל בבשומת של ליצ'י טרי ומי ורדים, נהדר כאקדם (אפרטיף), אך ילווה גם ארוחה אוריינטלית טובה: אוכל סיני, הודי, תאילדי או אף מכסיקני. במחוז אלזס שבצרפת, נהוג ללוות יין זה בנקניקים ובכרוב.

גם יין זה מומלץ לשתות בתקופה הקרובה ולא לשמרו לאורך זמן. מחירו: 63 שקל, במיטב רשתות השיווק וחנויות היין.

.

יקבי רמת הגולן, גמלא, סוביניון בלאן 2011

סדרת הביניים של היקב נחשבת בקרב מיטב מבקרי היין בארץ – כאחת מן המשתלמות ביותר ביחס למחירה.

היין כולו על טהרת הזן סוביניון בלאן, אשר נבצר מצפון רמת הגולן. לאחר מכן, הענבים עברו תסיסה איטית וקרה, בטרם בוקבקו (גם כאן – ללא מגע חבית).

אמנם זהו יין קיצי מובהק המושק בעונת החורף, אך ניתן לנסותו לצד קערה מהבילה של מרק דגים ים תיכוני (בויאבז), סושי, דגים עדינים על מצלה (גריל) או אף לצד גבינת עיזים טרייה.

היין נמצא על מדפי רשתות השיווק וחנויות היין המובחרות, במחיר מומלץ לצרכן של 43 שקל.

.

התמונות באדיבות: כפיר חרבי, דניאל לילה, גלעד וגיא צלמים
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן