Skip to content

אבו מאזן: "אם הנייה הוזמן לטהרן – לא אגיע לשם"

"כבר שנתיים שליברמן מנסה להדיח אותי", אמר אבו מאזן למשלחת מרצ, בראשות ח"כ זהבה גלאון, שנפגשה אתו במוקטעה ברמאללה. "גם אילו אמא תרזה הייתה נבחרת ליושבת ראש הרשות, עדיין הוא היה מאשים אותה בטרור. זו ממשלה שהיא סרבנית שלום". יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כינתה בפגישה את מכתבו של ליברמן "מביך" ואמרה כי ליברמן פעל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו רוצים קיום בשלום לצד ישראל. הפנייה לאו"ם היא לא תחליף למשא ומתן, אלא אמצעי להמשיך ולקיים את האופציה לפתרון של שתי מדינות". כך טען יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בפגישה שקיים במוקטעה ברמאללה עם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ועם ח"כ ניצן הורוביץ, חיים אורון, מוסי רז ואבשלום וילן.

לא יסע לטהרן אם איסמעיל הנייה הוזמן. אבו מאזן (צילום: ויקימדיה)
לא יסע לטהרן אם איסמעיל הנייה הוזמן. אבו מאזן (צילום: ויקימדיה)

בפגישה הגיב אבו מאזן (מחמוד עבאס) לראשונה, על המכתב ששיגר בשבוע שעבר שר החוץ, אביגדור ליברמן, למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ולשרי החוץ של הקוורטט: הילארי קלינטון, קתרין אשטון וסרגיי לברוב.

"כבר שנתיים שליברמן מנסה להדיח אותי", אמר אבו מאזן. "עכשיו הוא מנהל קמפיין יומיומי, אבל הוא והממשלה שבה הוא חבר עושים הכל כדי לחסל את תהליך השלום. גם אילו אמא תרזה הייתה נבחרת ליושבת ראש הרשות, עדיין הוא היה מאשים אותה בטרור. זו ממשלה שהיא סרבנית שלום".

יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, כינתה בפגישה את מכתבו של ליברמן "מביך" ואמרה כי ליברמן פעל באורח ציני, ממניעים פנימיים. "נתניהו היה צריך להעיף את ליברמן מתפקידו", אמרה גלאון.

אבו מאזן התייחס גם להזמנתו של איסמעיל הנייה לטהראן ואמר, כי אם אכן הניה הוזמן – הרשות הפלסטינית לא תשתתף בוועידת המדינות הלא מזדהות בסוף השבוע. "אני הולך לכינוס באיראן לא על מנת לבקר בטהראן", אמר אבו מאזן. "גם אנחנו חשופים לאיום האיראני, אין לנו שום עניין להסלים את האיום כלפי ישראל ובאופן עקרוני היחסים שלנו עם טהראן קרים".

נתניהו ואבו מאזן (צילום ארכיון: אבי אוחיון, לע"מ)
נתניהו ואבו מאזן (צילום ארכיון: אבי אוחיון, לע"מ)

יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, הגיב על פגישת ראשי מרצ עם אבו מאזן: "מצער שמרצ מתייצבת אוטומטית לצד הפלסטינים. הניסיון הפלסטיני לקדם צעדים חד צדדיים ולפעול באו"ם להכרה במדינה פלסטינית, ייכשל גם הפעם, למרות תמיכתה של מרצ במהלך, שמנוגד למדיניות ממשלה נבחרת בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן