Skip to content

סוף למשבר החינוך באילת: ילדי הזרים ייקלטו במערכת החינוך הכללית

עפ"י הסיכום, שקיבל תוקף של פסק דין, יחסה של מערכת החינוך לילדי המסתננים יהיה כיחסה לילדי העולים החדשים. כל תלמיד, בן להורים של מסתננים, יוכל לקבל שיעורי תגבור במסגרת כיתות קלט – תוך כדי לימודים בכיתות האם, ביחד עם ילדים ישראלים. מטרת כיתות הקלט יהיה לצמצם את הפערים הקיימים ולשלבם בהקדם האפשרי בכיתות הלימוד הרגילות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוף לפרשת הסירוב לשלב את ילדי המסתננים, בבתי הספר באילת. עיריית אילת ומשרד החינוך הגיעו לסיכום עם ארגוני הסיוע לפליטים, לפיו ילדי המסתננים ישולבו במערכת החינוך תוך מתן שיעורי תגבור בעברית.

הסיכום התאפשר לאחר הביקורת שמתחו שופטי בית המשפט הגבוה לצדק, על משרד החינוך ועיריית אילת, על סירובם לשלב את ילדי הפליטים במערכת החינוך הכללית. עפ"י הסיכום שהושג  לא תתקיים עוד מסגרת נפרדת לילדי המסתננים, והם ילמדו יחד עם הילדים האילתים בבתי הספר הרגילים. השילוב ייעשה בתוך שבועיים לכל היותר.

חצר המבנה בבי"ס "נוף אילות" שבו למדו הילדים עד כה (צילום: אס"ף)
חצר המבנה בבי"ס "נוף אילות" שבו למדו הילדים עד כה (צילום: אס"ף)

יחסה של מערכת החינוך לילדי המסתננים יהיה כיחסה לילדי העולים החדשים. כל תלמיד, בן להורים של מסתננים, יוכל לקבל שיעורי תגבור במסגרת 'כיתות קלט' – תוך כדי לימודים בכיתות האם, ביחד עם ילדים ישראלים. מטרת 'כיתות הקלט יהיה לצמצם את הפערים הקיימים של ילדי המסתננים, כדי לשלבם בהקדם האפשרי בכיתות הלימוד הרגילות.

קודם להשגת ההסדר, שקיבל תוקף של פסק דין בבג"צ, ניסה הימין הקיצוני להשבית את הלימודים באילת. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) שיגר מסרים בטלפון ל-15,000 בתי אב בעיר וקרא להם להשבית את הלימודים. בהודעה הקולית ששוגרה לטלפונים נייחים, תקף בן ארי את שופטי בג"ץ. בין היתר  הוא טען  כי הערות שופטי בג"ץ עלולות להביא לפגיעה קשה במערכת החינוך של אילת ומדובר בהחלטה שתביא לחיסול המדינה היהודית. בן ארי טען עוד, כי עצם ההשוואה שעשו שופטי בג"ץ בין האתיופים או העולים מברית המועצות לבין ילדי המסתננים גנבי הגבול היא מזעזעת.

ובינתיים: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הערב עם שר החינוך גדעון סער בחדר המצב של משרד החינוך וסקר את היערכות המשרד לקראת שנת הלימודים תשע"ג שתיפתח מחר. במהלך הביקור שוחח ראש הממשלה עם שלישיית האחים יהונתן, רחל ודוד גוילי מאור עקיבא, אשר עולים מחר לכתה א' ואיחל להם בהצלחה ושנת לימודים פוריה.

מוקדם יותר שוחח רה"מ עם הילד מוישי שהוריו נרצחו בפיגוע בבית חב"ד במומבאי בשנת 2008. מוישי המתגורר כיום בישראל עם סבו וסבתו שמעון ויהודית, עולה מחר לכתה א'. רה"מ בירך אותו על כך ואמר שתפילותיו של כל עם ישראל הולכות איתו. במהלך הביקור אמר רה"מ: "יש הרבה חדשות טובות להורים בשנת הלימודים שנפתחת מחר: היא מתחילה בלי שביתות, היא מקזזת כמה ימים מהחופש הגדול, ויש בה בשורות רבות בתחום התשלומים: מחינוך חינם מגיל 3 – חיסכון של 800 ש"ח בכל חודש לכל ילד, דרך סבסוד טיולים, ועד להפחתת תשלומים משמעותית על ספרי לימוד. הממשלה שלנו משקיעה סכומי עתק בחינוך, למען עתיד טוב יותר. אני מבקש לאחל לתלמידים, להורים, למורים ולכל סגל החינוך שנת לימודים מוצלחת ופורייה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן