Skip to content

בצה"ל מכחישים: הפצ"ר לא המליץ לפתוח בחקירה נגד אשכנזי

ערוץ 10 פרסם: הפרקליט הצבאי הראשי המליץ על חקירה פלילית נגד גבי אשכנזי וארז וינר. דובר צה"ל: אין חקירה פלילית – הפרקליט לא הורה לפתוח בחקירה פלילית נגד מי מהשנים. בצה"ל טוענים הבוקר בנחישות, כי כל העניין נמצא בדיון בין הפרקליט הצבאי ליועץ המשפטי לממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערוץ 10 פרסם אמש (ראשון), כי הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני, המליץ לאחרונה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית כנגד רא"ל (מיל), גבי אשכנזי וכנגד עוזרו לשעבר, אל"מ ארז וינר, בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים בפרשת הרפז. בעניין וינר, נטען, סבור הפרקליט כי הוא גם ביצע עבירה של התנהגות שאינה הולמת קצין.

אל"מ דני עפרוני, הפצ"ר (צילום: דובר צה"ל)
לחצים משר הביטחון? אל"מ דני עפרוני, הפצ"ר (צילום: דובר צה"ל)

ב-23 באוגוסט הודיע הרמטכ"ל, בני גנץ, כי אל"מ וינר לא יקודם לדרגת תא"ל ולאחר סיום החקירה יחפשו לו תפקיד הולם. דובר צה"ל הודיע אז: "ההחלטה התקבלה על ידי הרמטכ"ל בכובד ראש, מתוך הבנה כי התקופה הארוכה בה לא מונה מחליף לתפקיד קצין חינוך ראשי גורמת נזק לצה"ל". על המינוי נקבע בסיכום ראיון עם אשכנזי בהיותו הרמטכ"ל. מלשכתו של גנץ נמסר, כי בתום החקירה ובהתאם לתוצאותיה, ימצא לוינר תפקיד הולם.

זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, ביקש הפצ"ר עפרוני ללמוד את חומרי החקירה ואלו הועברו לבקשתו לידיו ממשרד מבקר המדינה. לאחרונה פעל עפרוני בשני שלבים. בשלב הראשון פנה לרמטכ"ל והמליץ בפניו לבטל את מינויו של וינר כפי שהובטח לו. עקב כך החליט גנץ לפתוח מחדש את התפקיד להתמודדות והודיע לוינר על הביטול. בשלב השני (כך נטען אמש) הורה אתמול הפרקליט על פתיחת חקירה פלילית נגד אשכנזי ו-וינר.

מקורבים לאשכנזי מסרו אתמול, כי לדעתם זהו מהלך תמוה וניכרת בו טביעת האצבע של אהוד ברק. לטענת המקורבים, שר הביטחון מנסה להסיט את תשומת הלב מחלקו בפרשת הרפז, שאמור להתפרסם בחודש הבא, וכולל חלקים שאינם נעימים לשר ברק.

גורמים אחרים ציינו, כי מוטב היה לפצ"ר לא להורות על חקירה פלילית לאחר שמבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הודיע בזמנו כי אין לפתוח בחקירה נגד קציני צה"ל עד לסיום החקירה במשרדו.

לפני כמה שבועות אישר בג"ץ למבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראס, להשלים את דו"ח המבקר בעניין פרשת הרפז, במסגרתה "הודלף" כביכול מסמך ובו מדיניות אסטרטגית לכאורה של אלוף יואב גלנט, במסגרת המירוץ לתפקיד הרמטכ"ל. המסמך הודלף כדי להציג את גלנט בתקשורת באור שלילי. המסמך לא היה מקורי ועל פי החשד זויף על ידי בועז הרפז. האחרון הכחיש זאת.

מדובר צה"ל נמסר הבוקר למגפון, כי למרות כל הפרסומים "הפרקליט הצבאי הראשי לא הורה על פתיחת חקירה פלילית בנוגע לפרשת הרפז. הנושא נמצא בדיון מקצועי פנימי בין הפרקליטות הצבאית לבין היועץ המשפטי לממשלה, ומטבע הדברים איננו נוהגים להתייחס לתכנים פנימיים לפני שגובשה החלטה סופית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן