Skip to content

חדשות מחשמלות בעולם

מכירות החשמלית של GM מדשדשות ואילו הסינים רוכשים מפעל המתמחה בטכנולוגיות של צבירת אנרגיה בסוללות. לאן פנינו מועדות?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

VOLT החשמלית של ג'נרל מוטורס מכרה בארה"ב רק 10,666 מכוניות ב-7 החודשים הראשונים של 2012, לעומת היעד של 45,000 לכל שנת 2012. דגם LEAF של ניסן נימסר רק ל- 3,543 לקוחות חדשים בתקופה זו.

בסין, בה GM היא מובילת שוק באופן כללי, דגם הוולט לא זוכה להצלחה ואילו מכוניות היברידיות כמו קדילאק אסקייד וביואיק לה-קרוס אי-אסיסט כן נמכרות ותואמות ליעדים אותם הציבו הסינים לשוק הרכב המקומי.

וולט חשמלית (צילום דני בר)

ממשלת סין הצהירה, כי ברצונה להגיע לחצי מיליון כלי רכב חשמליים והיברידיים על כבישי סין עד סוף שנת 2015 ולהגיע ל- 5 מיליון כלי רכב חשמליים והיברידיים עד סוף 2020. אכן יעד שאפתני לשוק הרכב הגדול בעולם.

גם FORD מצטרפת למגמה ומציגה השנה גרסה חשמלית מלאה של דגם הפוקוס וכן עוד 4 דגמים היברידיים וחשמליים לפורד פיוז'ן ולפורד סי-מקס. לדברי מקורות בפורד, יושקעו כ- 135 מיליון דולר בעיצוב, תכנון וייצור החלקים, הדורשים התאמה לגרסאות ההיברידיות והחשמליות הנ"ל.

פורד הסבה את מרכז הפיתוח שלה בדירבורן, למרכז פיתוח טכנולוגיות חשמל לרכב Ford Advanced Electrification Center ובמרכז זה יעבדו כאלף מהנדסים.

היצרנית האמריקאית FORD הודיעה, כי היא פועלת לשפר את יכולות הפיתוח והייצור של סוללות רכב ובכוונת החברה להגיע לחיסכון בעלויות הפיתוח ברבע וגם להגיע לעלויות יצור רכב היברידי זול בשליש מהמצוי היום.

בעוד היצרניות האמריקניות מכלכלות דרכן בעולם החשמלי וההיברידי הגדל במהירות בסין, הודיע לאחרונה יצרנית סינית על רכישת ענק של חברה המתמחה בטכנולוגיות של סוללות. קבוצת Wanxiang הסינית רוכשת 80% מחברת A123 Systems האמריקנית תמורת כחצי מיליארד דולר. A123 Systems מדטרויט, בירת הרכב האמריקני, מתמחה בפיתוח וייצור מערכות סוללות לרכבים חשמליים והיברידיים ועוד.

Wanxiang היא חברה סינית פרטית ונחשבת ליצרנית חלקי הרכב הגדולה בסין. בחודש מאי האחרון הודיעה A123 Systems כי יש ספק באשר לעתידה. ההסכם שנחתם עם היצרנית הסינית הזרים מיידית 25 מיליון דולר על מנת להבטיח את המשך הפעילות של החברה האמריקנית. A123 Systems מייצרת את הסוללות של BMW, שברולט ספרק ועוד, והחברה פיתחה סוללות ליטיום-פוספט, שלדבריה עדיפות על ליטיום-איון.

החברה האמריקנית סובלת מהפסד מצטבר משנת 2008 בסך של 600 מיליון דולר, וזאת לאחר שקיבלה מענקים מהממשל האמריקני, בסך העולה על 380 מיליון דולר ואמורה לקבל עוד מענקים המגיעים לסכום של 120 מיליון דולר, שספק אם תקבל לנוכח רכישתה על ידי חברה סינית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן