Skip to content

מנהיג האופוזיציה במלזיה זוכה מאשמת מעשה סדום

אנואר אברהים הואשם לפני ארבע שנים בביצוע עבירת מין בעוזר פוליטי – עבירה שהעונש המירבי בגינה הוא עשרים שנות מאסר. הוא היה משוכנע שיורשע, בשל היותו שנוא נפשה של הממשלה המכהנת. עכשיו בכוונתו להתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הקרובות. מאת גרשון גירון בית משפט בקואלה לומפור זיכה הבוקר את מנהיג האופוזיציה מדינה, אנואר איברהים, מביצוע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנואר אברהים הואשם לפני ארבע שנים בביצוע עבירת מין בעוזר פוליטי – עבירה שהעונש המירבי בגינה הוא עשרים שנות מאסר. הוא היה משוכנע שיורשע, בשל היותו שנוא נפשה של הממשלה המכהנת. עכשיו בכוונתו להתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הקרובות.

מאת גרשון גירון

בית משפט בקואלה לומפור זיכה הבוקר את מנהיג האופוזיציה מדינה, אנואר איברהים, מביצוע מעשה סדום בעוזר פוליטי לשעבר, והביא בכך לידי סיום משפט טעון פוליטית. עתה מתחדשות במדינה הציפיות לעריכת בחירות בהמשך השנה.

תומכי אנואר פרצו בצהלות שמחה באולם המשפט בשעה שהשופט קרא את פסק הדין, ואשתו וששת ילדיו חיבקו זה את זה כשעיניהם זולגות דמעות.

זוכה מאשמה ויתמודד בבחירות. אנואר אברהים

"הצדק נעשה", אמר אנואר אברהים בצאתו את בניין בית המשפט, לקראת המון עיתונאים מנפנפים במצלמות וקהל תומכים. "אני חש שהצדק יצא לאור". לדבריו, פסק הדין בעניינו מדרבן שוב את מאמצי האופוזיציה להציב בבחירות אתגר רציני לממשלת מלזיה הנוכחית. הוא שב והצהיר כי המשפט לא היה לא ניסיון של הממשלה לסיים את הקריירה הפוליטית שלו – טענה שהממשלה דחתה בתוקף שוב ושוב. ואילו שר ההסברה של מלזיה, ראיס יאטים, הגיב: "מערכת המשפט של מלזיה היא עצמאית ופסק דין זה מוכיח שהממשלה אינה שולטת בהחלטות שופטים".

אנואר אברהים נעצר על ידי חוקרים ממשטרת מלזיה ביולי 2008, ארבעה חודשים אחרי שקואליציה רופפת של מפלגות אופוזיציה בראשותו זכתה ב-82 מתוך 222 מושבים בבחירות לפרלמנט. הישג זה טירפד את שאיפת מפלגת השלטון להביא לתיקונים בחוקה, משום שהרוב הנדרש לכך הוא שני שליש מכלל חברי הפרלמנט, ותוצאות הבחירות העניקו לאופוזיציה למעלה מהשליש הדרוש כדי לסכל את התיקונים. הייתה זו הפעם השנייה בלבד בהיסטוריה של מלזיה שאירוע כזה התרחש.

רשת CNN דיווחה כי נוכח כוונת הממשלה לקיים בחירות בחודשים הקרובים, הכריז אנואר כי הוא מוכן לצאת שוב לקראת התמודדות. הוא שב והצהיר כי מלזיה נזקקת לרפורמה פוליטית וטען כי היא "עדיין סמכותית באופן בוטה". בהמשך, הביע אופטימיות לגבי תוצאות הבחירות השנה.

לקראת הקראת פסק הדין התכנסו מחוץ לבית המשפט אלפים מתומכיו של אנואר אברהים. הראשונים שביניהם הגיעו למקום מעט לפני הזריחה. המשטרה, שביקשה למנוע התפרעויות, הציבה במקום משמרות כבדים. דובר מטעם המשטרה אמר שלאחר הקראת פסק הדין נשמעו שלושה פיצוצים קטנים סמוך למתחם בית המשפט. הפיצוצים הביאו לפציעתם הקלה של שני בני אדם, והמשטרה פתחה בחקירה.

אנואר עמד למשפט במשך שנתיים כמעט בבית המשפט הגבוה בקואלה לומפור באשמת אינוס עוזר לשעבר, סאיפול בוכארי אזלאן, ביוני 2008. מעשה סדום, אפילו בהסכמה, הוא עבירה שהעונש המירבי עליה במלזיה הוא עשרים שנות מאסר. לפני הקראת פסק הדין, היו אנואר ותומכיו פסימיים בנוגע לתוצאות המשפט. למעשה, אנואר אברהים סיפר שכבר ארז את חפציו בציפייה להישלח לכלא.

בעת הקראת ההחלטה, אמר השופט, מוחמד זאבידין דיה, כי אין זה בטוח להסתמך על עדות DNA שהוצגה במשפט – זרע שנלקח מגוף העוזר שהתובע טען שהוא זרעו של אנואר אברהים – מאחר שאפשר היה "לזהם אותו". השופט אמר כי אינו יכול להרשיע את הנאשם על סמך "עדות בלתי מאומתת".

המשפט הנוכחי היה הפעם השנייה שבה הואשם אנואר בביצוע מעשה סדום. הוא נהנה מקריירה פוליטית מבטיחה ואף שימש כסגנו ויועד להיות יורשו של ראש הממשלה מאהטיר מוחמד. ב-1998 פוטר הוואשם בשחיתות ובביצוע מעשה סדום. הוא הורשע בשתי העבירות, ובילה שש שנים במאסר. אבל  ב-2004, לאחר מאבק ארוך, ביטל בית המשפט העליון של מלזיה את הרשעתו במעשה סדום והורה על שחרורו מהכלא. עם זאת, פסק הדין בנוגע לשחיתות לא בוטל מעולם, ומנע ממנו להיבחר למשרות פוליטיות עד 2008.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן