Skip to content

שוב הובכה כנסת ישראל. גם ישראל ביתנו. אנסטסיה לא נסיכה

"משוגעת, מה את עושה?", שאל ח"כ ר'אלב מג'אדלה הנדהם, כשכוס המים הותזה על פניו, אבל חיש מהר החליף חיוך רחב את התדהמה. ליברמן כועס ונראה שמיכאלי לא תזכה לקדנציה נוספת. מאת צבי זינגר ועדת האתיקה של הכנסת תדון מחר (יום ג') בפרשת כוס המים, שהתיזה חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) על ח"כ ר'אלב מג'אדלה (העבודה), […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"משוגעת, מה את עושה?", שאל ח"כ ר'אלב מג'אדלה הנדהם, כשכוס המים הותזה על פניו, אבל חיש מהר החליף חיוך רחב את התדהמה. ליברמן כועס ונראה שמיכאלי לא תזכה לקדנציה נוספת.

מאת צבי זינגר

ועדת האתיקה של הכנסת תדון מחר (יום ג') בפרשת כוס המים, שהתיזה חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) על ח"כ ר'אלב מג'אדלה (העבודה), במהלך הדיון הבוקר, בוועדת החינוך. הדיון יתקיים ביוזמתו של יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, שגינה בחריפות את המעשה.

כוס מים בפרצוף. תצלום מערוץ הכנסת

"מדובר במעשה שפוגע בכנסת כולה ואסור לעבור על כך לסדר היום", אמר יו"ר הכנסת. "אנו מצויים באווירה שהבחירות ממשמשות ובאות. אני מעריך שהדבר יוביל להתלקחות יצרים, ויהיו אי אלו חברי הכנסת שירצו להבליט את עצמם באמצעות תעלולים וגימיקים. מי שישלם את המחיר הם הכנסת והדמוקרטיה הישראלית".

גם סיעת "ישראל ביתנו" גינתה את המעשה. במהלך ישיבת הסיעה, הובהר לח"כ מיכאלי כי "שום נסיבות אינן מצדיקות התנהגות מן הסוג הזה". עוד נאמר כי סיעת ישראל ביתנו "דורשת מכל חברי הבית, וקודם כל מחבריה, לנהוג בצורה המכבדת את הכנסת ולהימנע מכל מעשה לא פרלמנטרי". עם זאת גינתה הסיעה גם את "דבריו הפוגעניים של ח"כ ראלב מג'אדלה, שגרמו להתפרצותה של ח"כ מיכאלי".

התקרית התרחשה במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת. תוך כדי בירור שעסק במנהל בית ספר, שלקח את תלמידיו למצעד זכויות אדם ביישוב ערערה, התפתח עימות רצוף בצעקות בין ח"כ אנסטסיה מיכאלי לבין חברי כנסת ערביים, ובהם גם ח"כ מג'אדלה.

מיכאלי התפרצה אל תוך דבריו של ח"כ מג'אדלה , שקיבל את רשות הדיבור וזה קרא לעברה: "את תשתקי!" מיכאלי לא נשארה חייבת וקראה לעברו: "אתה תשתוק!". בין השניים התפתחו חילופי צעקות כשמיכאלי קוראת לעברו: "אל תדבר אלי ככה. זה חוסר כבוד לאישה ולמקום של הכנסת" ומג'אדלה מנסה להשתיקה: "אל תפריעי לי!".

ח"כ מג'אדלה לאחר ה"מקלחת". תצלום - מערוץ הכנסת

גם ניסיונו של ח"כ מג'אדלה לפנות ליו"ר הוועדה, ח"כ אלכס מילר – שירגיע את ח"כ מיכאלי – לא הועיל וחילופי הצעקות נמשכו, כשמג'אדלה קורא לעברה "חוצפנית", היא עונה לו: "תלמד את חוקי האתיקה קודם!" והוא, בחזרה, קורא לעברה: "לא היא ולא אף אחד אחר ישתיקו אותנו. נגיד את מה שאנחנו רוצים על אפו ועל חמתו של כל אחד".

בשלב זה קמה ח"כ מיכאלי מהמקום בו ישבה, אספה את חפציה וניגשה לעברו של ח"כ מג'אדלה. היא התעכבה ליד ח"כ מג'אדלה, רוקנה בקבוק מים שעמד על השולחן אל תוך כוס והתיזה את המים על פניו הנדהמות. מיד, לאחר מכן, יצאה מאולם הוועדה. מג'אדלה ההמום השיב: "משוגעת, מה את עושה?" – אבל חיש מהר התעשת ובחיוך רחב פנה ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת: "אדוני היושב-ראש, זה אומר הכל. חבל שהיא בסיעתך. אני בטוח שאתה לא תסכים להתנהגות פרועה, חוצפנית ופשיסטית זו".

זו אינו האירוע המביך הראשון, שבו מככבת ח"כ מיכאלי. לפני כשנתיים, בעת דיון במליאה סביב המשט הטורקי, עלתה ח"כ מיכאלי עלתה לדוכן הכנסת וניסתה להוריד ממנה בכוח את ח"כ חנין זועבי. התקרית הסתיימה בנזיפה חמורה מצד ועדת האתיקה של הכנסת – וסביר להניח שהפעם הוועדה תתייחס בחומרה יתרה לתקרית כוס המים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן