Skip to content

הערכת המודיעין השנתית הוצגה לרמטכ"ל: "הזירה לא יציבה"

ראשי הזירות באגף המודיעין הציגו בפני הרמטכ"ל ופורום מטכ"ל את הערכת המצב השנתית. באמ"ן מעריכים: "ישראל תפגש בשנה הקרובה בסביבה איסלאמיסטית מבעבר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הערכת המודיעין השנתית של אגף המודיעין הוצגה אתמול לרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ולפורום המטה הכללי של צה"ל.

ההערכה השנתית נועדה להציג בפני הפיקוד הבכיר של צה"ל את ההתפתחויות בסביבתה האסטרטגית והאופרטיבית של מדינת ישראל, להצביע על האיומים המרכזיים ועל ההזדמנויות העולות מניתוח המערכה האיזורית. הערכה זו מהווה בסיס לקבלת החלטות ברמה הלאומית והצבאית, ותשתית לגיבוש התכניות המבצעיות של צה"ל.

פורום המטה הכללי (צילום: דו"צ)
סף הרגישות עולה. פורום המטה הכללי (צילום: דו"צ)

הערכת המודיעין השנתית גובשה על ידי חטיבת המחקר באגף המודיעין, אושרה על ידי ראש אגף המודיעין, אלוף אביב כוכבי, והיא מבוססת על יכולות האיסוף של אמ"ן וקהילת המודיעין ועל הניתוח המעמיק של החוקרים בחטיבת המחקר. את ההצגה בפני פורום המטה הכללי הובילו ראשי הזירות בחטיבת המחקר שהציגו את עיקרי ההערכה בתחומם. לאחר אישור הרמטכ"ל תוצג ההערכה לדרג המדיני.

הרמטכ"ל צפוי להתייחס לשינויים בסביבה האסטרטגית והאופרטיבית של צה"ל ומדינת ישראל ולסכם את הערכת המודיעין השנתית של צה"ל לשנה הקרובה.

(צילום: דו"צ)

ראש אגף המודיעין, האלוף כוכבי, אמר היום בפתח הצגת הדברים כי "הערכת המודיעין השנתית שתוצג בפניכם היום הינה תולדה של תהליך ארוך, יסודי ומקיף של איסוף, עיבוד ומחקר, המובל על ידי חטיבת המחקר ונשען על כלל מערכי ויכולות האיסוף הקיימים באמ"ן ואלו שפותחו במהלך השנה החולפת".

האלוף כוכבי ציין, כי באמ"ן "מעריכים שמדינת ישראל תפגש בשנה הקרובה בסביבה אזורית לא יציבה, מתוחה, ואיסלאמיסטית יותר מבעבר. סביבה שמתמודדת עם שורה של משברים, איזוריים ופנימיים, אשר מעלים את סף הרגישות של כלל השחקנים ושעשויים להוביל, גם ללא תכנון מוקדם, להתלקחויות. אני מבקש להודות לכלל אלו שעסקו במלאכה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן