Skip to content

ליברמן: רוצים לראות את הנשיא מורסי בירושלים כאורח הנשיא פרס

״שמחתי לשמוע את דבריו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מדבר על מחוייבותה של מצרים לשלום עם ישראל, להסכם קמפ-דיוויד ולמאבק בטרור", אמר היום שר החוץ. "זו בשורה חשובה מאד. אבל מי שמדבר על שלום ועל יציבות חייב להבין, שזה לא יכול להיות רק דבר ערטילאי והיפותטי". גורמים מדיניים למגפון: "המצרים רציניים במאבקם בטרור. זהו אינטרס […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קורא לנשיא מצרים, מוחמד מורסי, לבוא לישראל כאורחו של הנשיא פרס ומביע סיפוק מדבריו של מורסי על מחויבותה של מצרים לשלום.

"שמחתי לשמוע את דבריו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מדבר על מחוייבותה של מצרים לשלום עם ישראל, להסכם קמפ-דיוויד ולמאבק בטרור", אמר ליברמן בוועידת המשפט של מחוז תל-אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין. "זו בשורה חשובה מאוד. אבל מי שמדבר על שלום ועל יציבות חייב להבין, שזה לא יכול להיות רק דבר ערטילאי והיפותטי.

. "שלום זה לא קשר טלפתי". אביגדור ליברמן. (צילום: יוסי זמיר)
. "שלום זה לא קשר טלפתי". אביגדור ליברמן. (צילום: יוסי זמיר)

"לשלום יש גם ביטויים מוחשיים", אמר ליברמן. "שלום זה לא קשר טלפתי. לכן אנחנו מקווים לראות את הנשיא מורסי מקבל נציגים ישראלים רשמיים, אנחנו רוצים לראות אותו מתראיין לתקשורת ישראלית ואנחנו רוצים לראות אותו בירושלים כאורח של הנשיא פרס."

השר ליברמן ציין בנאומו, בהקשר ליחסי ישראל-מצרים, כי צריך להגיד תודה לידידתנו ארה"ב, "שעשתה בתקופה האחרונה, בזמן מאוד רגיש, עבודת קודש חשובה מאוד אפילו קריטית" ליברמן הוסיף: "ארה"ב היתה גם בולם זעזועים כשהיה צריך, בנוסף להעברת מסרים, ואם יש תקשורת סדירה בין ישראל למצרים, לארה"ב חלק חשוב בכך."

גורמים מדיניים בירושלים אמרו היום ל"מגפון", בהקשר לדבריו של מורסי, כי הם מעריכים שהמצרים  רציניים במאבקם בטרור בסיני. "הטרור פוגע בהם", אמר גורם מדיני למגפון. "הם לא עושים את זה עבורנו. זה עניין מצרי שממש מטריד אותם והם לא ייחשבו כמי שעושים טובה לישראל – גם לא על ידי הציבור שלהם וגם לא בעיני מפגיני תחריר פוטנציאליים. המצרים מבינים שהטרור הוא פצע פתוח פנים-מצרי. הם מבינים שכדאי להם לשקם את ענף התיירות, כי זה נותן עבודה למיליוני מצרים ומחזיר את האמון של המשקיעים במצרים. זהו אינטרס מובהק שלהם".

עם זאת, אומר הגורם המדיני למגפון, כי למרות הסימנים החיוביים רבים סימני השאלה אצל נשיא מצרים מורסי. כך, למשל, מצפה ישראל כי תחת ממשלו של מורסי אפשר יהיה להחזיר את שגרירות ישראל לבניין קבע – אחרי שהיא ננטשה לפני כשנה, עקב ההתקפות הרבות עליה. "זו שאיפה קבועה שלנו לחזור לשגרירות בבניין של קבע", אומרים גורמים מדיניים בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן