Skip to content

אייזק מכה בחופי לואיזיאנה; כמעט רבע מיליון בתים באזור ניו אורלינס מנותקים מחשמל

הסופה צוברת תאוצה והרוחות שהיא יוצרת מכות בטווח של 300 קילומטרים מעין הסערה. אחת מחברות הנארגיה הודיעה במסר מוקלט ללקוחותיה: יתכן שיחלפו לפחות 30 שעות עד שתחלוף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוריקן אייזק מוסיף להפיל את חיתתו על דרום ארצות הברית. אתמול והיום פגע אייזק בלואיזיאנה, הוריד עליה גשמים עזים שגרמו להצפות בחלק מהמקומות, וכל זאת תוך שהוא נושב בעוצמה של 120 קילומטרים בשעה. הסופה נעה לאורך חופי מפרץ מכסיקו, אזור מאוכלס ביותר המצוי בתחומיהן של ארבע מדינות. רבים מתושבי האזור כבר נטשו את בתיהם ועברו למקומות בטוחים יותר. בניו אורלינס, שכמעט טבעה לחלוטין תחת השיטפון של סופת קתרינה לפני כשבע שנים, עסקו באינטנסיביות בחיזוק הסכרים, כצד להגנה בפני זרמי המים העזים שיוצר ההוריקן.

הוריקן אייזק מגיע לניו אורליאנס (מקור: יו טיוב)
הוריקן אייזק מגיע לניו אורליאנס (מקור: יו טיוב)

מרכז ההוריקנים הלאומי בארה"ב הודיע כי הסופה, שנעה בתחילה במהירות של 28 קמ"ש בלבד, צברה עוצמה שעה שנעה מעל מימיו הפתוחים והחמימים של המפרץ. היא נעה בכיוון אזור הביצות של דרום מזרח לואיזיאנה, ושם היא צפויה לפגוע בשטחים הסמוכים לנתיב הזרימה של נהר המיסיסיפי.

תשומת הלב מתמקדת עתה בניו אורלינס. אמנם הסופה המתקרבת אליה עדיין אינה נעה במהירות מלאה, אבל הרוחות עלולות להיות מורגשות במרחק של 300 קילומטרים ממרכז הסופה. לפי שעה, המדינות המאוימות ביותר הן לואיזיאנה, מיסיסיפי, אלבמה ופלורידה.

יותר מ-237,000 בתי מגורים ועסקים בדרום מזרח לואיזיאנה נותקו מאספקת החשמל, וככל הנראה יישארו כך לכל אורך הסופה. במסדר מוקלט שנשלח טלפונית לכל בעלי המנויים של חברת האנרגיה "אנטרג'י ניו אורלינס", הודיעה מנהלת שירות הלקוחות של החברה, מלוני הול, כי יתכן שיחלפו 30 שעות עד שהסופה תעזוב את העיר וסביבותיה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן