Skip to content

בית המשפט העליון בהודו אישר את עונש מוות שהוטל על המחבל ממומבאי

מוחמד קסאב, שההודים טוענים כי היה חלק מחוליה שנשלחה על ידי אראגון המזוהה עם אל-קאעידה, צפוי לפנות לנשיא הודו בבקשה לקבל חנינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מוחמד קסאב, חמוש בנשק, במהלך ההתקפות במומבאי ב-2008 (מקור תמונה: ויקיפדיה).

בית המשפט העליון של הודו אישר היום את גזר דין המוות שהוטל על מוחמד אג'מאל קסאב, המחבל היחיד ששרד מהפיגועים ההמוניים ב-2008 במומבאי, בהם רצחו הוא וחבריו 166 בני אדם. הפסיקה ניתנה לאחר שקסאב ערער על עונש מוות שהוטל עליו בערכאה נמוכה יותר, בטענה כי לא זכה להליך משפטי הוגן.

קסאב, יליד פקיסטן, היה אחד מחבורה של עשרה מחבלים שבמשך שלושה ימים השתוללו ורצחו בני אדם בעיר ההודית הגדולה. כוחות הביטחון ההודיים חיסלו תשעה מתוך העשרה. בהודו טענו כי העשרה גויסו, אומנו ונשלחו לפעולה על ידי ארגון הטרור האסלאמי לשקאר-א-טייבה, שבסיסו בפקיסטן והוא מזוהה עם אל-קאעידה. הארגון הוצא בפקיסטן אל מחוץ לחוק כבר ב-2002, לאחר שביצע התקפה מזוינת על הפרלמנט ההודי בניו דלהי. הארגון הכחיש כי הוא מעורב בהקפה במומבאי.

"אין לנו כל ברירה אלא לאשר את עונש המוות", נאמר בפסיקת שופטי בית המשפט העליון, "המתקפה שבוצעה על ידי קסאב מטרתה הייתה, בראש ובראשונה, הכרזת מלחמה על ממשלת הודו".

קסאב, המוחזק בכלא במומבאי תחת אבטחה גבוהה במיוחד, נמצא אשם בהכרזת מלחמה על הודו, ברצח ובביצוע מעשי חבלה. עונש המוות נגזר עליו במאי 2010. כעת, לאחר שנדחה ערעורו, הוא צפוי לפנות לנשיא הודו בבקשה לחנינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן