Skip to content

40 אחוז מהציבור: הממשלה אשמה במצב הכלכלי; רוב הציבור בעד חידוש המחאה

מסקר שערכה ד"ר מינה צמח עבור ערוץ הכנסת עולה כי 40% מהציבור סבורים כי הממשלה היא האשמה העיקרית בחוסר היציבות הכלכלי במשק ורק 33% מהציבור סבורים שמשבר האירו באירופה הוא זה שגרם למשבר בישראל. 69 אחוז מהציבור בעד חידוש המחאה החברתית. מופז בדיון בכנסת: "במסיבת התה של ביבי, השולחן עמוס בכל טוב והארוחה היא בחינם. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

40 אחוז מהציבור לא קונים את המנטרה של הממשלה, שתולה את צרותינו הכלכליות במתרחש באירופה. כך מתברר מתוצאות סקר חדש, שערך מכון "דחף", בהנהלת ד"ר מינה צמח, עבור ערוץ 99 – ערוץ הכנסת.

מהסקר עולה כי 40% מהציבור סבורים, כי הממשלה היא האשמה העיקרית בחוסר היציבות הכלכלית במשק. לפי הסקר, 33% מהציבור סבורים שמשבר האירו באירופה הוא זה שהביא לחוסר היציבות הכלכלית גם בישראל; 16% מהנשאלים תלו את האשמה במקומות העבודה שפיטרו עובדים רק לפי האינטרסים שלהם ושישה אחוזים בלבד תלו את האשמה העיקרית במצב הכלכלי – במחאה החברתית.

עוד עולה מהסקר שערכה הד"ר מינה צמח, כי 69% מהציבור מאמינים כי יש לחדש את המחאה החברתית ורק 27% מהנשאלים מתנגדים.

הסקר המלא יפורסם מחר, בשעה 22.30, בערוץ 99 – בתכנית "שוברים כלים" עם ד"ר מינה צמח ורוני מילוא.

מופז (צילום: דן בר דוב)
"אצל נתניהו, החיים פה הם פיקניק אחד גדול ביערות הכרמל״. מופז (צילום: דן בר דוב)

ובינתיים, במליאת הכנסת נפתח הדיון הפגרה המיוחד על המצב הכלכלי, בהתקפה נוקבת של ראש האופוזיציה, ח"כ שאול מופז, על הממשלה. "בעולם של נתניהו, המקרר של מעמד הביניים מלא, המשכנתא כבר שולמה, את מיכל הדלק ממלאים בלי חשבון, החינוך באמת חינם, ובכלל, אצל נתניהו, החיים פה הם פיקניק אחד גדול ביערות הכרמל״, אמר מופז. "על פי הקונספציה של נתניהו – מצבנו לא היה מעולם טוב יותר.  גן עדן של שוטים. ממש. 'ביבי בארץ הפלאות'. אבל בארץ ישראל, מעמד הביניים כבר לא יודע איזה מכתב יגיע אל סף דלתו ראשון – מכתב הפיטורים או צו שמונה. חמורה לא פחות המחשבה, שהממשלה הרעה הזו מתכננת לנו הסחת דעת הרחק מגבולות ישראל. הקריאות נשמעות למרחוק. המוטיבציה בשמיים. ההפחדה בעיצומה. והאסטרטגיה ברורה –  אם נמות מפחד לא נמות מרעב.

"במסיבת התה  של ביבי, השולחן עמוס בכל טוב והארוחה היא בחינם. אין דין ואין בג"ץ. דבר לא חסר", המשיך מופז ותקף. "במסיבת התה של ביבי הכל מותר. למלך אין כתר ולנתינים אין בית. עוד מעט גם לא תהיה להם עבודה. גם לא תיק השקעות. זוהי ביבילנד – ארץ הפלאות של נתניהו. ממלכה מנותקת שכולה אשליה ומנהיגות שכולה הונאה. הדבר המפליא הוא, שנתניהו בארץ הפלאות גם חושב שהוא קיים את ההבטחות. הוא באמת מאמין שהיום טוב פה יותר משהיה אי פעם. הוא אפילו עשה על זה סרט. קמפיין תעמולה מבית היוצר של ביבי הפקות ואחיזת עיניים. הפקת ענק, תקציב של מיליונים. אז ביבי הבטיח, להבטיח אמרנו – הוא יודע".

1 Comment

  1. איתמר
    30 באוגוסט 2012 @ 14:19

    אפשר לראות עוד פרטים על הסקר? את מי שאלן, מה היו השאלות ואיך התפלגו התשובות?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן