Skip to content

רוחות של רומנטיקה סתווית: ליליבראש

עיצוביה העדינים של לילי ברושטיין ("ליליבראש") תמיד הזכירו לאריאלה גויכמן רומן צרפתי. כתבה שלישית במסגרת סדרת "אחת אחת: ראיונות עם יוצרות ישראליות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יש משהו בימים האחרונים של אוגוסט שממלא אותי בכמיהה רומנטית למשב רוח ראשון ולרחשי עלים צהובים על המדרכה. זה קורה בדרך כלל אחר צפייה בחדשות מהעולם, כי כאן בישראל השמש עדיין יוקדת והזיעה – קולחת בחופשיות. אפשר להתנחם בכך שסוף הקיץ מביא עמו גם ציפייה למלתחה נוגה ורומנטית שתהפוך את מדרכות תל-אביב הדביקות דומות לאלו שבשדרות השאנז-אליזה.

התחושה הזו, או אולי התקווה, הניעה אותי לראיין את אחת המעצבות המבטיחות בזירה המקומית, שעיצוביה העדינים תמיד הזכירו לי רומן צרפתי: לילי ברושטיין – ליליבראש (Lilybrush).

לילי ברושטיין (30), הקימה את המותג Lilybrush בשנת 2007, לאחר שסיימה את לימודיה במכללה לעיצוב "אסכולה" ובמסלול ללימודי חוץ בשנקר. שנתיים לאחר מכן זכתה ברושטיין להשתתף בתצוגת האופנה לרגל חגיגות המאה לעיר תל אביב, בה הציגה שמלה שעוצבה בהשראת מבני הבאוהאוס.

לילי ברושטיין למותג Lilybrush. רטרו אירופאי בשמלת טוניקה משכבות שיפון מקולקציית קיץ-סתיו 2012. צילום: ליטל ברושטיין
לילי ברושטיין למותג Lilybrush. רטרו אירופאי בשמלת טוניקה משכבות שיפון מקולקציית קיץ-סתיו 2012. צילום: ליטל ברושטיין

אני נפגשת עם לילי ברושטיין בסטודיו שבביתה במושב קדימה, אליו עברה לאחרונה מתל-אביב.

איך הגעת לעולם העיצוב?
"נולדתי לתוך זה. אמא שלי הייתה ועודנה מעצבת שמלות כלה וערב. הבית תמיד היה מלא חוטים ומחטים. לא פעם כילדה דרכתי על מחטים, אבל תמיד הוקסמתי משאריות הבד שעפו באוויר. בהתחלה, אחרי סיום הלימודים, חשבתי על תחום של עיצוב תעשייתי וטקסטיל אבל נשאבתי חזרה פנימה למקום הטבעי שלי. עד היום אנחנו עסק משפחתי לגמרי: על רוב העיצובים אני עובדת בשיתוף עם אמא שלי. אני מצלמת הרבה בעצמי. בעלי ואחותי, שהם צלמים בחסד, עוזרים לי מאוד בצילומים."

לקחת איתך משהו מתחום עיצוב הטקסטיל?
"בטח! שימוש בדוגמא ובהדפס הנכון בבגד זו אומנות בפני עצמה. את יכולה להיות הבחורה הכי רזה בעולם אבל אם תלבשי בגד עם דוגמא שאינה נכונה לך זה ייראה נורא. בקולקציית הקיץ שלי השתמשתי בהרבה מאוד צבעים, השקעתי מחשבה רבה האם למקם את ההדפס ליד הפנים או בחלק התחתון ובמיוחד באיזה מינון של צבעוניות להשתמש. אני מאוד מתחברת לצבע".

הקסם שבמשחקי ההדפס. שמלת קימונו בהדפסי ניאון, מתוך קולקציית קיץ-סתיו 2012. צילום: לילי ברושטיין
הקסם שבמשחקי ההדפס. שמלת קימונו בהדפסי ניאון, מתוך קולקציית קיץ-סתיו 2012. צילום: לילי ברושטיין
שמלת מקסי בהדפס שבטי. קיץ-סתיו 2012. צילום: לילי ברושטיין
שמלת מקסי בהדפס שבטי. קיץ-סתיו 2012. צילום: לילי ברושטיין

מה השפיע עליך בעיצוב? מאילו מקורות את שואבת השראה?
"יש לי נוסטלגיה לימים עברו. הקיץ הושפעתי משנות השבעים והשמונים, בעיקר בהדפסים ובצבעים. אני מעצבת הרבה שמלות מקסי בסגנון שנות השבעים, אבל – כמו שאת יכולה לראות – האהבה הגדולה שלי זה סגנון הארט-דקו של שנות העשרים והשלושים. אני מאוד אוהבת את עידן הג'ז ואת הרומנטיקה שבשימוש בתחרות וחרוזים. אפילו עיצבתי לא מזמן שמלה בסגנון ה"פלאפר גירל" של שנות העשרים וזה מה שרווח בעיצובים שלי לסתיו והחורף הקרובים".

אכן, מהתבוננות בסטודיו מתקבלת תחושה שאנו בתוך סט של סרט קולנוע ישן: וילונות בצבע חיוור בעלי הדפסים גיאומטריים, שידות עץ קטנות ועל הקירות תלויים צילומים של דוגמניות המותג בגוונים צהבהבים בתוך מסגרות מסולסלות. 

נוסטלגיה לשנות ה-30 ועיצוב הארט דקו. מתוך קולקציית חורף-סתיו 2013. צילום: אביעד רוזנהק
נוסטלגיה לשנות ה-30 ועיצוב הארט דקו. מתוך קולקציית חורף-סתיו 2013. צילום: אביעד רוזנהק

איך בחרת את הסגנון שלך?
"לא החלטתי פתאום על סגנון. זה תוצר של כל ההשפעות מסביבי ושל הטעם האישי שלי. למשל: לקראת החתונה שלנו הקשבנו בבית להמון מוסיקת ג'ז ובלוז וזה כל-כך ריגש אותי עד שמצאתי את עצמי מקשיבה במשך ימים שלמים בסטודיו לנינה סימון ופתאום היא חלחלה לתוך העיצובים… אני ונינה עבדנו קשה יחד (צוחקת)…"

שמלת ערב של Lilybrush בסגנון שנות ה-30. צילום: ג'ני ברסט
שמלת ערב של Lilybrush בסגנון שנות ה-30. צילום: ג'ני ברסט

מי הלקוחה שלך?
"בוגרת, אולי בסביבות גיל שלושים פלוס ומעלה. אישה שחיה חיים מלאים: היא גם עובדת, והיא גם אמא שעברה כבר הריון או שניים ורוצה משהו שיחמיא לגוף שלה ויטשטש במקומות הנכונים. זו כבר אישה עם טעם מגובש ולא ילדה בת עשרים שרוצה להתנסות עם מליון סגנונות וטרנדים. אני עושה הכול כדי לייצר לה בגדים יפים, נוחים, פרקטיים ומחמיאים, וזו הסיבה שכל-כך חשוב לי לשלב דגמים רומנטיים ונשיים עם בדים איכותיים וכביסים."

יש לך לקוחות ישראליות ומחו"ל. את מרגישה הבדל ביניהן?
"לשמחתי פונות אלי הרבה נשים מארה"ב ומאירופה דרך החנות המקוונת שלי באתר Etsy.com. מובן שעם הלקוחות בארץ יש קשר יותר ישיר וחם והן מרגישות חופשיות להגיע לסטודיו ולמדוד כאוות נפשן, אבל יש לי תחושה שהקונות בחו"ל פתוחות יותר לפריטים יותר מגוונים, בעוד המציאות הישראלית עדיין מחייבת את האישה לסוג מסוים של פשטות.

הלקוחה הישראלית יודעת בדיוק מה היא רוצה. אך עם זאת, המצב הכלכלי גם מאלץ אותה לדרוש את זה במחירים נמוכים. העבודה שלי היא להלך בין הטיפות, ולפעמים זה קשה כי הן לא תמיד מודעות לרמת ההשקעה והעבודה שמעצב משקיע בכל פריט, לעומת רשת חנויות שעובדת בשיטת פס-ייצור. בסופו של יום, זה כל-כך כייף לפגוש לקוחות לראשונה בסטודיו, לבנות איתן אמון, ולהעניק להן נקודת מבט חדשה לגבי הבגד."

מהו הפריט הנמכר ביותר שלך?
"שמלת המקסי עם צווארון הקולר היא פופולארית מאוד כי היא נשפכת ומחמיאה להרבה מאוד נשים, במיוחד בקיץ שלנו. כל עונה אני מבטיחה לעצמי שאגוון את הגזרה ובכל עונה אני מתפתה לחזור אליה במגוון בדים והדפסים. אבל ה-פריט הנמכר זו ללא ספק שמלת הקימונו על כל גרסאותיה. יש לי לקוחה בחו"ל שהזמינה דרך החנות המקוונת שלי 11 שמלות קימונו (!) בשלל צבעים וגם לקוחה ישראלית שקנתה שמלת קימונו לכל יום בשבוע.

הפופולאריות של הפריט נובעת מגזרת ה-A המחמיאה שלו בשילוב עם החגורה האלסטית הכפולה המתפקדת כמו מחוך קטן. "גם נשים מסורתיות מאוד אוהבות אותו," מסבירה לילי "כי הוא באורך הברך והמפתח בצוואר אינו גדול: ממש פריט קסם!"

שמלת קימונו כחולה בגרסת יום. מתוך קולקציית קיץ-סתיו 2012: חלומות על עלים זהובים. צילום: לילי ברושטיין
שמלת קימונו כחולה בגרסת יום. מתוך קולקציית קיץ-סתיו 2012: חלומות על עלים זהובים. צילום: לילי ברושטיין
שמלת קימונו בגרסת ערב - תחרה שחורה. צילום: ג'ני ברסט
שמלת קימונו בגרסת ערב - תחרה שחורה. צילום: ג'ני ברסט

מה תכניותיך לעתיד?
"לאחרונה התחלתי להתמקד יותר בבגדי כלות וערב ואמשיך להתמקד בזה גם בעונות הקרובות לצד הקו הרגיל שלי. אפילו עיצבתי גרסת שמלת כלה מדגם שמלת הקימונו, וקנתה אותו כלה מסין."

את קולטת שמכרת קימונו לסינית!
"כן. קרח לאסקימוסית!" צוחקת לילי.

למכור קימונו לסינית: שמלת כלה בגזרת קימונו. תחרה לבנה בניחוח רטרו וחרוזים שזורים בעבודת יד
למכור קימונו לסינית: שמלת כלה בגזרת קימונו. תחרה לבנה בניחוח רטרו וחרוזים שזורים בעבודת יד

יש דמות קולנועית או ספרותית שהיית רוצה להלביש?
"לא דמות אלא שחקנית קולנוע: אני מאוד אוהבת את סקרלט ג'והנסון. היא כל-כך נשית וחושנית, גם בקימורים שלה וגם במה שהיא משדרת. יש בה משהו חלומי מתקופות העבר שכל-כך קוסמות לי.

אני גם חושבת שאני ונטלי פורטמן היינו יכולות להיות חברות טובות… למרות שאין לה קימורים…" צוחקת לילי.

מה המסר של Lilybrush לעולם?
"יש קצת יותר מדי קשיחות בעולם המודרני. לא יחסר לנו קצת רוך ורומנטיקה."

הרוך והרומנטיקה של המותג תואמים את טרנד שנות העשרים, שמאפיין את עולם האופנה בעונות האחרונות. ועוד מעט, כאשר רוחות הסתיו יחלו לנשב, נוכל להתהדר בפריט רומנטי וחמים של Lilybrush ולהרגיש לרגע כמו דמות ברומן של סקוט פיצג'רלד.

* * *

תוכלו למצוא את פריטי הקולקציה של Lilybrush בחנויות "ניצה ומאשה" (דיזנגוף 154, תל אביב) ו"הטעם שלי" (רחבו אחוזה 137, רעננה) ובחנות המקוונת באתר Etsy. ניתן להגיע לסטודיו של לילי ברושטיין שברחוב הציפורים 8, קדימה, בתיאום מראש עם המעצבת  – 050-6784007.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן