Skip to content

ייצוגית בהיקף של 2.7 מיליארד שקל נגד "שטראוס מים" בטענה להטעיית צרכני "תמי 4"

בתביעה שהוגשה על ידי ועד מושב עין איילה, נטען כי החברה מטעה את הצרכנים בכך שמצהירה כי "תמי 4" עומד בתקנים אמריקניים * "שטראוס מים": החברה עומדת בכל הוראות משרד הבריאות ומכון התקנים ובנוסף גם בתו תקן אמריקאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פקספוד"

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית, בהיקף מוערך של 2.7 מיליארד שקל כנגד חברת "שטראוס מים", יצרנית ומשווקת של בר מים "תמי 4" – בטענה להטעיה באשר לתכונות המוצר. התביעה הוגשה ב-25 באוגוסט על ידי הוועד המקומי המייצג את חברי מושב עין איילה, באמצעות עו"ד איתן פלג.

לטענת הוועד, הוא רכש את המוצר בחודש יוני השנה, וסבר כי הוא עומד בתקנים האמריקניים המחמירים ביותר, וכי גם השירות אשר הוא מקבל בהתאם לחוזה בינו לבין "שטראוס" ביחס להחלפת המסננים ונורת ה-UV, הינו בהתאם לתקנים אלה. לדבריו, מאחר שהיה חשוב לו לרכוש מוצר ושירות מהשורה הראשונה אשר יעמוד בתקנים באופן מרבי ומיטבי, בחר לרכוש מוצר מתקדם מדגם "פרימו" ולא הסתפק בדגם הבסיסי. אולם להפתעתו, המוצר ושירות החלפת המסננים ונורת ה-UV, אינם עומדים בתקנים האמריקניים כפי ש"שטראוס" התהדרה בפרסומים מטעמה.

לדברי ועד המושב, על פי התקן האמריקני, הסנן במוצר טוב לשימוש של עד כ-500 ליטר של מים ואז יש להחליפו, אולם על פי הנחיות "שטראוס", יש להחליף את הסנן כל שישה חודשים או כל 2,000 ליטר מים. כמו כן, ביחס לנורת ה-UV, על פי התקן האמריקני, הנורה אמורה לפעול כאשר קצב הזרימה של המים הינו 0.9 ליטר לדקה. אולם על פי חוברת ההפעלה של "שטראוס", המנורה אמורה לפעול בקצב זרימת מים של 1.3 ליטר לדקה, ולכן גם מבחינה זאת לא ניתן לטעון, כי המוצר עומד בתקן האמריקני.

הוועד מאשים את "שטראוס" בהטעיית ציבור הצרכנים בנוגע לאיכות המוצר, התקנים בהם הוא עומד, פרק הזמן או קצב השימוש במוצר אשר לאחריו יש להחליף את המסננים ו/או נורת ה-UV במוצר, על מנת שימשיך לספק מים באותה איכות משובחת ומובטחת, ויעילות נורת ה-UV בקצב ספיקת המים בישראל. לדברי הוועד, במידה שכל המידע היה באמתחתו טרם ביצוע הרכישה וההתחייבות לשירות החלפת הסננים והנורות, לא היה רוכש "תמי 4" אלא היה בוחר במוצר זול יותר משמעותית ואשר למעשה היה טוב באותה מידה, כמו שמתברר כיום כי המוצר של "שטראוס" היה – או לחילופין מבטל את הרכישה, או לחילופין עומד כתנאי לרכישה על התאמת המוצר והשירות לתקנים בהם התחייבה "שטראוס" לעמוד.

הוועד מעריך את מספרם של חברי הקבוצה המיוצגת, דהיינו רוכשי המוצר שהסתמכו על פרסומי "שטראוס", לפיהם הוא מחזיק בתקנים אמריקניים למערכות טיפול במים, בכ-425 אלף לקוחות בהתאם לפרסומי החברה באתר האינטרנט שלה. בתביעה מצוין כי על פרסומי החברה עלות רכישת בר המים הינה 100 שקל לחודש למשך שלוש שנים – דהיינו 3,600 שקל עבור המכשיר ועבור החלפת מסננים ונורת UV. לדברי הוועד, עלות בר המים עצמו הינה כ-2,600 שקל בהתאם לפרסומי החברה, ועל כן עלות שירות החלפת המסננים והנורות הינה כ-1,000 שקל, והיות ובהתאם לדרישות התקנים האמריקאים יש להחליף את המסננים כל 500 ליטר והחברה ממליצה על החלפה כל 2,000 ליטר – במידה והייתה עומדת בדרישות התקן האמריקני היא הייתה נדרשת להחליף את המסננים פי 4 יותר פעמים מאשר החליפה בפועל. על כן, טוען הוועד, הנזק הממוני לכל אחד מחברי הקבוצה הוא כ-4,000 שקל לתקופה של שלוש שנים, ומאחר והוא מעריך כי ההטעיה על ידי "שטראוס" התבצעה לאורך תקופה של כשנה, הנזק הממוני לכל אחד מחברי הקבוצה הינו 1,333 שקל. בנוסף מתבקש בית המשפט לפסוק לכל אחד מחברי הקבוצה פיצוי של 5,000 שקל בשל הנזק הלא ממוני אשר נגרם להם לרבות הפגיעה באוטונומיה ועוגמת נפש קשה.

'שטראוס מים' הינה חברה בינלאומית המפתחת ומשווקת מערכות לטיפול במי שתייה בישראל ובמדינות שונות בעולם. החברה פועלת על מנת להעניק ללקוחותיה מוצרים איכותיים, אמינים ובטוחים לשתייה, לפיכך החברה עומדת בכל הוראות משרד הבריאות ומכון התקנים הישראלי ובנוסף גם בתו תקן אמריקני, כפי שהובהר בחוברת לצרכן", נמסר בתגובת החברה.

* הידיעה פורסמה ב-29 באוגוסט ב"פקספוד" – עיתון למקבלי החלטות בענף המזון והמשקאות, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן