Skip to content

ה"פראיירים" חוזרים; מאות יגישו עתירה לבג"ץ לגיוס חרדים לצה"ל

מטה המאבק לשוויון בנטל יקים מחר שוב את אוהל המחאה בדרישה ליישום החוק. לדבריהם הוחלט על חידוש המאהל עקב שמועות במערכת הפוליטית על הדיל שנרקם: צווי הגיוס לא יופעלו בתמורה לתמיכת שרי ש"ס בתקיפה באיראן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות אזרחים מכל רחבי הארץ חתמו בשבועות האחרונים על יפויי כוח לעורך הדין יהודה רסלר – להגיש בשמם עתירה לבג"ץ לגיוס החרדים לצה"ל. עורך הדין רסלר, שכבר עתר בעבר לבג"ץ בנושא גיוס החרדים לצבא – אמור להגיש את העתירה אם יתברר שחרף פקיעת חוק טל אין גיוס של חרדים לצבא.

ה"פראיירים" חוזרים לשטח. הבג"צים בדרך. (צילום: דן בר דוב)
ה"פראיירים" חוזרים לשטח. הבג"צים בדרך (צילום: דן בר דוב)

בעתירה יתבקש שר הביטחון להפסיק לתת פטור לחרדים, בין השאר בטענה שזה גורם לחיילי הסדיר ולמילואימניקים הפסד של זמן וכסף. ביום שני הקרוב מתכוונים אנשי הפורום לשוויון בנטל "לפשוט"  על הבקו"ם – ולהחתים שם הורי מתגייסים ומועמדים לשירות צבאי, על יפויי כוח להגשת העתירה.

בינתיים, ה"פראיירים" חוזרים מחר לשטח. מטה המאבק לשוויון בנטל יקים מחר שוב את אוהל המחאה בדרישה ליישום החוק. לדבריהם הוחלט על חידוש המאהל עקב שמועות במערכת הפוליטית, על הדיל שנרקם: צווי הגיוס לא יופעלו בתמורה לתמיכת שרי ש"ס בתקיפה באיראן.

הפעם יקים מטה המאבק את אוהל המחאה, מול בית שר הביטחון אהוד ברק, בדרישה לגייס את כל בני ה-18 על פי החוק. יו"ר המחנה המשותף, עידן מילר, אומר: "למרות שראש הממשלה ברח מהאחריות ומכר, כהרגלו, את הציבור הישראלי להנהגה החרדית בעבור הישרדותו הפוליטית, אנחנו סמוכים ובטוחים שצה"ל לא יפספס את שעת הכושר ההיסטרית ויחל לאלתר בתהליכים לבניית מסגרות ייחודיות שיאפשרו את השתלבות החרדים בשורותיו".

לדבריו, שלושה גדודי חי"ר נוספים, גדוד שריון חרדי, גדוד כיפת ברזל חרדי והרחבה משמעותית של פרויקט שחר – כל אלו יאפשרו גיוס של יותר מ-3,000 חרדים כבר בשנה הקרובה. "במידה וזה לא יקרה, אנחנו מכינים שורה של בג"צים שיוגשו כבר בשבועות הקרובים כדי לאכוף את החוק, שהחל מה-1 באוגוסט ומגדיר שירות לכולם".

"הקואליציה מעדיפה להרדים את נושא השוויון בנטל הביטחוני". מחאת ה"פראיירים". (צילום: דן בר דוב)
"הקואליציה מעדיפה להרדים את נושא השוויון בנטל הביטחוני". מחאת הפראיירים (צילום: דן בר דוב)

זהרה ברגר צור, מהפורום לשוויון בנטל: "אם מישהו ממקבלי ההחלטות חשב שהחודש השקט יחסית מרמז על תום המאבק או על רישיון למסמס את הצורך ליישם את חוק שרות חובה במגזר החרדי – אזי הוא טועה ובגדול. לא הפסקנו את המאבק ואין לנו כוונה להניח לו. הגיע הזמן שתבינו ששום דיל ושום הסכם סמוי או גלוי לא יתקבל על גבם של הנושאים בנטל. הקמת המאהל היא רק תזכורת אחת מני רבות שתבואנה בהמשך".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב: "מאז ה-2 באוגוסט ממשלת ישראל אחראית להפרת חוק המונית כשאינה עושה דבר לגיוס תלמידי הישיבות. הגברת המאבק הציבורי הכרחית כיוון שאין ספק שהקואליציה מעדיפה להרדים את נושא השוויון בנטל הביטחוני עד אחרי הבחירות. זאת בתקווה שאחריהן תוכל להעביר חוק טל ב' באין מפריע ולהמשיך את האפליה בין דם לדם".

בועז נול, ממובילי מאבק הפראיירים: "מדינת ישראל היא מדינת חוק, וזוהי אחריותו האישית של שר הביטחון לקיים את החוק. אין מצב שבו אלו שאינם משרתים יהיו האצבעות שישלחו אותנו למלחמה, אין מצב שבו הפוליטיקה תתן פטור משירות וליגיטימציה להשתמטות בתמורה לתמיכה במלחמה. זה לא יקרה. את החוק צריך לקיים, אדוני שר הביטחון".

[related-posts]

1 Comment

  1. עמית מנדלזון
    29 באוגוסט 2012 @ 19:13

    אני לא יודע מי אתה וזה נחמד שאתה מגיב, אבל לא בשפה הזו. אתה רוצה להגיב כך תלך ל-YNET.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן