Skip to content

דב מורן ממציא את הגלגל השלישי שלו

מה קורה ליזמים סדרתיים שנגמרים להם הרעיונות ויש להם יותר מדי כסף? הם חוזרים בזמן וממציאים את הגלגל מחדש. דוב מורן עושה זאת בשלישית הפעם עם ה-smartype המקלדת החדשה שלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דב מורן הוא יזם סדרתי נואש. הוא את כספו עשה, אבל כנראה שלא מספיק לו ומאז הוא שורף כסף בתקווה נואשת לחזור על הצלחות העבר, הדיסק און קי ומכירת החברה m-systems שבבעלותו ל-Sandisk.

לא ראה אויר עולם - יח"צ מודו

למי שלא זוכר, הפארסה האחרונה שלו היתה חברת מודו שפיתחה… טלפון סלולרי ויצאה לשוק הרבה אחרי שהעולם עשה חמישה צעדים קדימה בתחום.

ייתכן שהצלחת הדיסק און קי שינתה לו את כל הפרופורציות והוא החליט שמודו שלו, על ההון המצ'וקמק שלה, מסוגלת לתת פייט רציני ל-RIM, Sony Ericcsson, Samsung ועוד רבים וטובים. כמובן שהמכשיר של מודו כמובן לא ראה את אור העולם.

במרץ השנה יצא דב מורן לשוק בהכרזה על The smartest Smart TV platform מתוצרת Comigo בה הוא משקיע, ואותה – איך לא – הוא מנהל. במקום שבו כולם נכשלו, מורן החליט שוב שהוא יצליח ויצא לשוק עם Set top box: קופסה שמתחברת לטלוויזיה. הפעם ההייפ הוא חיבור לסמארטפונים וטאבלטים… ושוב ניגש דוב מורן לגייס כסף. לא ברור האם וכמה גייס בפועל.

למורן יש חוש מפותח להייפ, והוא נואש לעשות כסף ומהר. ראוי לציין שהוא מוכן להשקיע הרבה מכספו על כל מיני רעיונות, גם אם לפעמים באיחור קל. מאחר שיש לו מוניטין וכולם זוכרים לו חסד נעורים, הוא מקבל יחסי ציבור מכל העיתונות. וגם כשהיא מאוד לא מקצועית, היא עדיין מתאפקת מאוד לא לצחוק.

אבל לא איש כדב מורן יתייאש. בימים אלה הוא משיק מיזם חדש ומהפכני: מקלדת עם מסך LCD מובנה כדי שהמקליד לא יצטרך להרים את ראשו ולהסתכל על המסך. Smartype שמה בישראל.

הסמרט טייפ

על פניו, נראית המקלדת כגדג'ט מדליק וחדשני. עזבו את העובדה שהיא קטנה מדי להקלדה רצינית. עדיין מדובר במשהו חדשני. אבל רגע: הרעיון הזה לא מוכר לכם מאיזה שהוא מקום? בטוח מוכר! זוכרים את נקודת המעבר בין מכונות הכתיבה למחשבים האישיים? אי-שם בדרך היתה בשוק בת כלאיים, מכונה שביצעה רק עיבוד תמלילים, וכמובן עפה מהשוק כשיצא המחשב האישי במחיר לכל כיס.

מעבד התמלילים העתיק של בראדר

האמת היא שאם אנחנו לא מסתכלים על המסך ואנחנו זקוקים נואשות למקלדת מיוחדת לעיבוד תמלילים, הרי למה אנחנו זקוקים למחשב בכלל.

דב מורן אולי שכח, אולי מעולם לא ידע או שהוא בונה על הזיכרון הקצר של העיתונות המקצועית, שהוא שוב ממציא גלגל שכבר יצא מהמחזור.

אני מבין את הרצון לעשות עוד כסף, את הצורך באדרנלין של סטארט-אפ וגיוסים ולחזור לקדמת הבמה, אבל ראבאק – יש גבול. הניסיון השלישי הוא כבר פאתטי.

הבעיה העיקרית עם המוצרים של דב מורן היא שהם תמיד מנסים להידבק להייפ. בעיה נוספת היא שבכל החשיפות של מוצרי החברות של מר מורן, מופיעים כל הזמן דב ומר מורן והמנכ"ל דב מורן. ברשימת בעלי התפקידים של כל החברות שלו יש עובדים, אבל רק דב מורן מציג את הסחורה.

וזה של טנדי

דב מורן רוצה לחזור לאור הזרקורים, בכל מחיר. העיתונות הישראלית מדפיסה הכל, ועם התמונה שלו. והוא ממשיך לנסות, ולדעתי ימשיך עד שיפסיקו לכתוב עליו או עד שייגמר לו הכסף.

די דב. חאלאס. עשית את שלך, תנוח, אם יש לך מספיק כסף רוצה לשרוף אותו בלי לצאת מגוחך, בוא ותשקיע אותו במגפון.

2 Comments

  1. ישראלי אמיתי
    1 בספטמבר 2012 @ 18:03

    כותבים כמוך הם אלה שגורמים לאנשים טובים לא לעשות, לא ליזום, לא לנסות. איזה זדון ורוע גורמים לך רק לייחס כוונות רעות ושאיפות זדוניות למי שכן עושה ומשתדל? הקוטל ופוסל במומו פוסל. בוש לך. ועכשיו בוא נראה אם יש לך גם אומץ לפרסם את זה כי הרי אתה אוהב ביקורת רק לא כזו שמופנה כלפיך.

    • עמית מנדלזון
      1 בספטמבר 2012 @ 21:24

      ליזום ולעשות זה נחמד וזה חשוב אבל לרדוף פרסום לא. וכי למה אתה חושב שלא אפרסם את התגובה שלך ? נכון שאתה מסתתר אחרי דואר אלקטרוני מפוברק אבל אני שמח שאתה קורא ומגיב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן